Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lutego 2022, 07:55

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 - fani odnajdują RPG-owe zmiany w balansie rozgrywki w 1.5

Wraz z premierą patcha 1.5 Cyberpunk 2077 mocniej skręcił w stronę gatunku RPG i fani odnaleźli sporo nieudokumentowanych zmian w balansie rozgrywki to potwierdzających. Ponadto wypuszczono poprawkę dla osób, które miały problem z uruchomieniem gry na PS4 z płyty.

Kilka dni temu studio CD Projekt RED wypuściło patch 1.5 do gry Cyberpunk 2077. Udostępniona lista zmian była obszerna, ale mimo to nie objęła wszystkich nowości oferowanych przez tę aktualizację. Fani produkcji na Reddicie oraz youtuber One Dragon odnaleźli sporo modyfikacji w balansie rozgrywki, które nie zostały wspomniane w opisie patcha lub też nie są tam dokładnie wytłumaczone. Pokazują one, że produkcja mocniej skręciła w stronę gatunku RPG, a rozwijanie naszej postaci wymaga teraz więcej zastanowienia.

  1. Cyberpunk 2077 jest dobry jak nigdy, ale to za mało, żebym do niego wrócił

Dodatkowe ważne zmiany balansu w aktualizacji 1.5 do CP2077

  1. Maksymalna liczba gniazd na modyfikacje, które można mieć we wszystkich elementach ubioru, została zmniejszona z 20 do 9.
  2. Legendarne modyfikacje wymagają teraz legendarnych części odzieży do wyposażenia.
  3. Domyślne obrażenia krytyczne zostały zmniejszone ze 100% do 50%, a każdy punkt atrybutu Refleks daje teraz +0,25% szansy na trafienie krytyczne zamiast +1%.
  4. Każdy „mod” jest teraz związany z konkretną kategorią odzieży. Przykładowo modyfikacja Deadeye, zwiększająca m.in. szansę na trafienie krytyczne, może być zastosowana tylko w okularach.
  5. Szansa na trafienie krytyczne oraz obrażenia krytyczne legendarnych broni zostały znacznie zmniejszone.
  6. Wymagania statystyk postaci dotyczące niektórych z najlepszych legendarnych broni zostały zwiększone (np. Młot Towarzysza do prawidłowego użycia wymaga teraz 10 punktów atrybutu Budowa Ciała zamiast 6.).
  7. Osłabiono Legendarne Armadillo, które teraz dają tylko 75 punktów pancerza na modyfikację.

Co to wszystko znaczy?

To tylko wybrane zmiany. Przeróbek wpływających na balans jest znacznie więcej. Ogólnie wszystkie one wymuszają znacznie staranniejsze planowanie rozwoju naszej postaci. Z patchem 1.5 nie można już np. w prosty sposób uzyskać dla każdego bohatera 100% szansy na trafienie krytyczne i 500% obrażeń krytycznych tylko poprzez wykorzystanie wielu modyfikacji Bully i Deadeye.

W połączeniu z ulepszonym AI wrogów czyni to walki trudniejszymi i bardziej taktycznymi, co ogólnie jest pozytywną zmianą, wzmacniającą znaczenie elementów RPG w grze.

Przedwczoraj pisaliśmy, że po premierze patcha 1.5 twórcy zmienili opis gry na Steamie z „przygodowej gry akcji” na „RPG akcji”. Wśród graczy zdania są podzielone, czy opis ten właściwie oddaje rzeczywistość, ale wprowadzone modyfikacje balansu dobrze pokazują, że autorzy idą w kierunku drugiego z tych gatunków.

  1. Cyberpunk 2077 to znowu action RPG, przynajmniej wg CD Projekt RED

Porównanie wersji 1.0 i 1.5 Cyberpunka 2077

Zmiany w AI, jak również ulepszenia fizyki oraz wielu innych elementów w grze możecie zobaczyć, oglądając powyższy filmik kanału Bear Gaming Asia.

Poprawka techniczna dla PS4 usuwa problem, który popsuł wersję gry na płycie

Na koniec warto wspomnieć, że twórcy wypuścili poprawkę dla wydania gry na PlayStation 4. Usuwa ona problem, który powodował, że Cyberpunk 2077 w wersji na płycie nie uruchamiał się na niektórych konsolach PS4 po zainstalowaniu patcha 1.5.

Cyberpunk 2077 - fani odnajdują RPG-owe zmiany w balansie rozgrywki w 1.5 - ilustracja #1
Źródło: Twitter.
  1. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4).
  2. Recenzja gry Cyberpunk 2077 – samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  3. Cyberpunk 2077 – poradnik do gry
  4. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej