Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2025, 12:05

Civilization 7 ma tylko trzy epoki, ale najnowsze tropy wskazują, że twórcy już zadbali o opcję dodania kolejnych

Wygląda na to, że twórcy Sid Meier's Civilization 7 przygotowali grę pod dodawanie kolejnych epok jeszcze przed oficjalną premierą.

Źródło fot. Firaxis Games / Take-Two Interactive.
i

Sid Meier’s Civilization 7 już teraz ma wbudowaną funkcję dodania kolejnych epok do rozgrywki.

O tym, że kampanie w „siódmej” Cywilizacji zakończą się przed nadejściem czasów współczesnych, wiedzieliśmy od dawna. Twórcy niejako potwierdzili nawet, że owa czwarta epoka trafi do gry, tyle że w późniejszym terminie.

Moduły i bonusy epok

Jeśli ktoś nie dowierza studiu Firaxis Games, to – jak wskazuje youtuber GamerZakh – wczesna wersja Civ 7 potwierdza czasy współczesne przez błąd. Jeśli z poziomu menu głównego wejdzie się w sekcję „zawartość dodatkowa”, a następnie „mody”, to na początku gracza przywita informacja o „module” dodający epokę starożytną.

Starożytność to jedna z epok, które będą dostępne od razu (obok średniowiecza i czasów nowożytnych), przez co ów komunikat wydaje się kuriozalny. Niemniej zdaje się to potwierdzać, że gra pozwala na rozbudowanie rozgrywki o dodatkowe epoki z pomocą takich „modułów”.

Na to samo ma wskazywać fakt, że w menu warunków zwycięstwa są informacje o „bonusach” za ukończenie czterech ścieżek spuścizny w czasach nowożytnych – mimo że po tym osiągnięciu kampania dobiega końca w obecnej wersji Civilization 7.

Oczywiście istnieje też opcja, że gra po prostu kopiuje część interfejsu z poprzednich epok, włącznie ze wzmianką punktach spuścizny (Legacy Point) dla następnej epoki. Niemniej informacja o odblokowaniu różnych bonusów nie wygląda na przeoczenie, zwłaszcza że interfejs już teraz miał być wielokrotnie poprawiony przedpremierowymi łatkami.

Prehistoria i godzina premiery

Jak już wspomnieliśmy, czwarta, współczesna epoka została już de facto potwierdzona. Zresztą co to za Cywilizacja, w której zabawa kończy się w latach 60. XX wieku?

Co jednak bardziej zaciekawiło fanów, to że implementacja całego systemu „modułów” epok może rozbudować Civilization 7 o więcej niż tylko czasy współczesne. Nie jest jasne, jak mogłoby to działać w ramach nowego systemu cywilizacji (zmienianych w każdej epoce), ale część graczy liczy na dodanie m.in. okresu prehistorycznego.

Niemniej nawet czasy współczesne raczej nie zawitają do gry zbyt wcześnie. Raz, że znamy już plany rozwoju „siódmej” Civki do września 2025 roku i nie ma w nich wzmianki o nowych epokach. Dwa, że – sądząc po recenzjach – w najbliższych miesiącach zespół Firaxis Games będzie zbyt zajęty poprawieniem swojej produkcji, by myśleć o tak poważnych zmianach, jak zupełnie nowa epoka.

Na marginesie, twórcy podali dokładne godziny premiery Sid Meier’s Civilization VII. Gra będzie dostępna od godziny 6:00 czasu polskiego 11 lutego dla wszystkich graczy oraz 6 lutego dla osób ze płatnym wcześniejszym dostępem.

  1. Recenzja gry Sid Meier's Civilization 7 – trochę jak wczesny dostęp, ale za to w pełnej cenie

Źródło: Firaxis Games / Take-Two Interactive.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej