Fan Baldur's Gate 3 zebrał usuniętą zawartość w jednym miejscu, jest tego cała masa
Z Baldur's Gate 3 wycięto masę materiału. Zobacz, co nie trafiło do pełnej wersji gry. Uwaga na potencjalne spoilery.
Uważacie, że Baldur’s Gate 3 jest długą grą, dającą graczowi szalenie dużo możliwości w zakresie kreowania rozgrywki? Jeśli tak, to macie oczywiście rację, ale okazuje się, że produkcja miała być jeszcze bardziej rozbudowana. Jeden z fanów postanowił zrobić listę ważniejszych treści, które zostały usunięte przed premierą gry. Jest tego zaskakująco dużo.
Wycięta zawartość Baldur’s Gate 3
UWAGA, SPOILERY: W Baldur’s Gate 3 gram bardzo powoli, dlatego sporo informacji, na których bazowałem, aby napisać ten tekst, okazała się dla mnie spoilerem. Spisanie ich było więc w pewnym sensie poświęceniem się dla dobra sprawy. Tym samym, jeśli ktoś z Was nie chce podzielić mojego losu, lepiej niech nie czyta dalszej części newsa.
W wątku poświęconym grze Baldur’s Gate 3 na Reddicie jeden z graczy postanowił stworzyć listę wyciętej zawartości. Z ciekawszych informacji warto przytoczyć następujące rzeczy i kwestie.
- Wycięte zostało Górne Miasto. Co ciekawe, zostało ono usunięte na około 2 tygodnie przed premierą.
- We wczesnym dostępie gracze mogli wybrać Shar jako swoje bóstwo, co wiązało się z unikalnymi drzewkami dialogowymi, zwłaszcza podczas interakcji z Posępne Serce, która sama jest wyznawczynią tej Bogini. W pełnej wersji zostało to usunięte.
- Intrygująca postać, jaką jest Diabeł Raphael miała być kupcem przyjmującym Souls Coins, czyli monety, które można było wymienić w zamian za potężne przedmioty.
- Zatrzymując się w diabelskich klimatach, warto wspomnieć, że usuniety został Avernus, czyli piekło, które miało być dostępne do eksploracji, a swoim rozmiarem miało być podobne do Podmroku.
- Minsc można było zrekrutować już w pierwszym akcie gry.
- Z 1. Aktu gry wycięto tysiące linii dialogowych i wydarzeń związanych z towarzyszami. Niektóre były już w pełni udźwiękowione. To akurat wielka szkoda biorąc pod uwagę to, jak satysfakcjonujące są interakcje z członkami drużyny.
- W grze miały istnieć poważne konsekwencje zbyt intensywnego korzystania z mocy Illithidów i zbytniego inwestowania w moce Kijanek.
- Duża część strefy samouczka na statku Nautolid została wycięta w ostatecznej wersji, w tym przerywniki filmowe, dialogi, obszary i opcjonalna walka z dwoma rannymi Impami.
- We wczesnym dostępie gra zawierała ławkę rzemieślniczą i prawdopodobnie mieliśmy mieć pełny dostęp do własnego sprzętu rzemieślniczego czy zaklinania za pośrednictwem niektórych systemów. Chociaż zostały one wycięte, przedmioty do nich nie zostały. Z tego też powodu itemy takie jak sztabki, kamienie szlachetne, drewno i inne materiały pojawiają się w grze.
To oczywiście nie wszystko, co zostało usunięte z Baldur’s Gate 3, ale nie chciałem podejmować wszystkich kwestii, by nie robić większych spoilerów. Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów, znajdziecie je w tym wątku.