Baldur's Gate 3 od Larian Studios zapowiedziany, jest trailer
Ekipa Larian Studios ogłosiła, że praucje nad grą Baldur’s Gate III. Jedną z platform, na której będzie dostępne jej dzieło, jest Stadia – usługa streamingowa firmy Google.
Wcześniejsze doniesienia o tym, że zespół Larian Studios (autorzy serii Divinity) pracuje nad grą Baldur’s Gate III, znalazły potwierdzenie podczas transmisji Stadia Connect, poświęconej platformie streamingowej firmy Google. Deweloperzy zaprezentowali filmowy zwiastun, który możecie zobaczyć powyżej i zapewnieniają, że za pośrednictwem Stadii będzie można zobaczyć ich dzieło w najwyższej jakości. Poza tym gra zostanie wydana na komputery osobiste. Kiedy? Obecnie nie wiadomo, choć wiadomo już, że będzie można ją kupić na Steamie i GOG-u; nie znajdziemy jej jednak w Epic Games Store.
Baldur's Gate III ma wyznaczyć nowe standardy w gatunku; w grze znajdziemy bogatą historię kreowaną przez nazsze wybory, wyraziste postacie, a także „zapadające w pamięć potyczki”. Bawić się będzie można zarówno w pojedynkę, jak i w trybie multiplayer. Fabuła gry ma natomiast koncentrować się na powrocie „złowrogiego bytu” do Wrót Baldura, którego zamiarem jest „splugawienie i pochłonięcie Zapomnianych Krain”.
Redakcja serwisu Eurogamer miała okazję porozmawiać na temat Baldur's Gate III ze Swenem Vincke – założycielem i dyrektorem kreatywnym Larian Studios. Choć nie zdradził on zbyt wiele na temat historii, która zostanie opowiedziana w tej produkcji, przyznał, że będzie ona powiązana z Descent into Avernus – kampanią do piątej edycji klasycznego Dungeons & Dragons. Poza tym potwierdził, że jest to największy z dotychczasowych projektów jego ekipy (dość powiedzieć, że pracuje nad nim ponad trzysta osób), i w ostatecznym rozrachunku będzie prezentował znacznie wyższy poziom niż Divinity: Original Sin II.
Kiedy więc zobaczymy omawianą pozycję w akcji? Cóż, wtedy, kiedy projekt będzie na to gotowy. A kiedy trafi ona do sprzedaży? Jak mówi Vincke, stanie się to dopiero wówczas, gdy deweloperzy poczują, że mają do czynienia z grą, w którą sami chcieliby zagrać... albo kiedy zabraknie im pieniędzy i będą zmuszeni do jej wydania (co zamierzają uczynić własnym sumptem).
Jako ciekawostkę należy dodać, że ekipa Larian Studios chciała stworzyć Baldur’s Gate III znacznie wcześniej, bo jeszcze w czasach, kiedy pracowała nad pierwszym Divinity: Original Sin. Firma Wizards of the Coast, która posiada prawa do marki, stwierdziła jednak wówczas, że są na to „zbyt zieloni”. Gdy dzieło tego studia odniosło spektakularny sukces, „Czarodzieje”… sami zapytali Swena i spółkę, czy jeszcze są zainteresowani stworzeniem trzecich Wrót Baldura. Jak było potem, (już) wiemy…