Baldur’s Gate 3 - długość i rozmiary wersji Early Access
Studio Larian zdradziło, czego możemy się spodziewać po wersji Baldur’s Gate 3, która zadebiutuje we wczesnym dostępie. Omówiono długość kampanii oraz porównano zawartość gry z Divinity: Original Sin 2.
- 20-25 godzin zabawy przy jednokrotnym przejściu,
- 3-krotnie więcej zawartości niż w przypadku wczesnej wersji Divinity: Original Sin II,
- będzie multiplayer, ale na razie bez split-screena,
- premiera 30 września.
Już tylko kilka tygodni dzieli nas od premiery Baldur's Gate III w Early Access. Odpowiedzialne za ten projekt studio Larian ujawniło, czego dokładnie możemy się spodziewać po wczesnej wersji kontynuacji legendarnego cyklu RPG.
Wydanie, które zadebiutuje wkrótce w Early Access zaoferuje Akt 1. kampanii, którego ukończenie zajmie ok. 20-25 godzin. Baldur’s Gate III ma być jednak bardzo nieliniowy, więc grę będzie można przechodzić wielokrotnie, za każdym razem uczestnicząc w mocno odmiennych wydarzeniach.
Udostępniona sekcja ma być całkiem dopracowana. Zaoferuje scenki przerywnikowe, kwestie audio, kilka wersji językowych (ale nie wszystkie planowane) oraz multiplayer, choć na razie nie będzie dostępna opcja split-screen. Podczas tworzenia postaci gracze będą mogli wybierać spośród dziewięciu ras i sześciu klas. Do tego dojdzie spory zestaw podras i podklas. W trakcie zabawy możliwe ma być zwerbowanie pięciu towarzyszy.
Baldur’s Gate III w wersji Early Access ma być znacznie obszerniejszy od Divinity: Original Sin II w momencie debiutu we wczesnym dostępie.
Baldur’s Gate 3 kontra Divinity: Original Sin 2
Typ zawartości: | DOS2 w Early Access | BG3 w Early Access |
Bitwy | 22 | 80 |
Postacie | 142 | 596 |
Zaklęcia/akcje | 69 | 146 |
Linie dialogowe (w języku angielskim) | 17,6 tys. | 49,9 tys. |
W sumie wczesna wersja Baldur’s Gate III będzie trzykrotnie większa niż poprzednia gra zespołu, gdy debiutowała w Early Access. Jak jednak tłumaczą autorzy, wynika to z tego, że zawartość BG3 jest „gęstsza”, a nie rozleglejsza. Innymi słowy, najnowsza produkcja studia Larian oferuje znacznie więcej opcji i jest bardziej nieliniowa. Drugie i trzecie przejście pierwszego aktu kampanii może mieć praktycznie zupełnie inny przebieg, zależnie od decyzji gracza.
Autorzy obiecują, że Baldur’s Gate III będzie wyjątkowo bogatą w zawartość produkcją. Jako przykład podano zaklęcie pozwalające rozmawiać ze zmarłymi. Zamiast ograniczyć jego wykorzystanie do kilku kluczowych scen, studio Larian pozwoli wykorzystać ten czar na dosłownie wszystkich zwłokach i każdy umarły będzie miał coś ciekawego do powiedzenia.
Przypomnijmy, że Baldur’s Gate III zadebiutuje we wczesnym dostępie 30 września tego roku. Autorzy włożyli dużo pracy w dopracowanie tego wydania, ale nadal ma to być robocza wersja gry, więc twórcy ostrzegają, że wiele rzeczy będzie wymagać lepszego dopracowania. Wypuszczenie produkcji w Early Access ma umożliwić deweloperom znalezienie problemów, nie tylko technicznych, ale również tych związanych z niewłaściwym zbalansowaniem kampanii.
- Oficjalna strona internetowa gry Baldur’s Gate III
- Widziałem Baldur's Gate 3 i już zbieram drużynę, bo jestem zachwycony
- Oficjalna strona internetowa ekipy Larian Studios
- Oficjalna strona internetowa firmy Wizards of the Coast
- Baldur’s Gate 3 naszych marzeń – czego oczekujemy od powrotu legendy RPG?