Baldur's Gate 3 bez trybu Mistrza Gry; wsparcie dla modów ma osłodzić ten brak
Baldur’s Gate 3 zaoferuje bogactwo możliwości, ale wśród nich zabraknie trybu Dungeon Master, pozwalającego tworzyć własne kampanie. W zamian Larian Studios da wolną rękę twórcom modyfikacji.
Od kilku tygodni deweloperzy z Larian Studios podgrzewają atmosferę przed premierą Baldur’s Gate 3. Rosnący apetyt graczy i ogromne oczekiwania względem RPG-a mogą jednak nieco zakłócić ostatnie doniesienia z obozu twórców.
- W rozmowie z Dropped Frames, dyrektor Larian Studios, Swen Vincke, wyjawił, że Baldur’s Gate 3 nie zaoferuje trybu Dungeon Master, który pozwalałby graczom tworzyć własne kampanie. Deweloper tłumaczy tę decyzję tym, że brak DM spowodowany jest trudnościami w zaimplementowaniu systemu do gry.
[…] byłoby to ogromne przedsięwzięcie. Chciałbym je mieć, ponieważ ułatwiłoby nam to pracę, ale byłoby to bardzo skomplikowane – wyjaśnił Vincke (via PCGamesN).
Mimo iż wdrożenie takich narzędzi deweloper określa niezwykle skomplikowanym przedsięwzięciem, przypomnijmy, że Larian Studios udało się to zrobić w przypadku Divinity: Original Sin 2. Produkcja z 2017 roku oferuje tryb Mistrza Gry, który pozwala na tworzenie kampanii opartych na mechanice D&D.
Nie ma tego złego…
- Aby nieco osłodzić tę rozczarowującą wiadomość, Vincke ujawnił, że jakiś czas po premierze gra zaoferuje wsparcie dla fanowskich modyfikacji. Gracze będą więc bez przeszkód mogli tworzyć autorskie mody.
Będziemy wspierać modowanie. Zaoferujemy to po wydaniu gry, ale nie od razu. Zrealizowanie tego nadal będzie sporym wyzwaniem – mamy silnik, który pozwala na wiele rzeczy, ale problemem są efekty wizualne, które trzeba będzie umieścić w grze – tłumaczył.
Oprócz tego Baldur’s Gate 3 zapewni graczom naprawdę szeroką paletę możliwości – począwszy od niezwykle rozbudowanego kreatora postaci, przez bogactwo treści, a skończywszy na 17 tys. wariacji zakończenia.
Baldur's Gate 3 zadebiutuje 3 sierpnia na PC i 6 września na PlayStation 5.