Assetto Corsa Evo doczekała się pierwszych nowych aut i trasy. Część graczy wskazuje jednak bardziej palące problemy niż uboga zawartość [Aktualizacja]
Studio Kunos Simulazioni wypuściło pierwszą aktualizację (0.1.6) z nową zawartością do Assetto Corsy Evo. Do gry trafiły dwa samochody i tor Fuji Speedway. Jednak nie wszystkich graczy to cieszy.

Aktualizacja (19 lutego, godz. 16:32)
Aktualizacja 0.1.6 jest już dostępna (waży 1 GB na Steamie) i dowiedzieliśmy się, co przyniosła poza nową zawartością (torem Fuji Speedway i dwoma samochodami wymienionymi poniżej).
- Implementuje dodatkowe specjalne wydarzenia (ang. special events).
- Wprowadza „generalne usprawnienia zachowania i torów jazdy sztucznej inteligencji”.
- Poprawia wiele aspektów interfejsu, np. zwiększa responsywność i płynność menu, ułatwia konfigurację sterowania, dodaje obrysy torów do ekranu ich wyboru czy modyfikuje działanie tzw. delty w pomiarach czasu (teraz bieżący rezultat będzie porównywany do najlepszego czasu okrążenia zamiast do ostatniego).
- Naprawia kamerę pościgową, która „sztywniała” po modyfikacji jej ustawień.
Na Steamie została opublikowana pełna lista zmian.
Oryginalna wiadomość (14 lutego, 21:57)
Od premiery Assetto Corsy Evo we wczesnym dostępie minął już prawie miesiąc i gracze zdążyli znudzić się dwudziestoma samochodami i pięcioma torami, które początkowo zawarto w grze. Na szczęście zbliżamy się do pierwszego przystanku na „mapie drogowej” opublikowanej w dniu debiutu, czyli „zrzutu zawartości” numer jeden.
Studio Kunos Simulazioni ogłosiło poniższym zwiastunem, że w środę 19 lutego ukaże się aktualizacja 0.1.6, która przyniesie dwa samochody i nową trasę: Fuji Speedway (oczywiście bezpłatne). Dodawanymi autami będą:
- Lamborghini Huracan STO,
- Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 2.
Są to pierwsi przedstawiciele dwóch słynnych włoskich marek w grze. Co ciekawe, będzie to w ogóle pierwsza Lancia w całej serii Assetto Corsa.
Na razie twórcy nie zdradzili niestety, co jeszcze przyniesie wersja 0.1.6. Bo chociaż nowa zawartość ekscytuje wiele osób, w komentarzach nie brakuje głosów wskazujących, że Kunos Simulazioni powinno skupić się na innych problemach niż niedostatek samochodów i tras. Gracze tłumnie uskarżają się na optymalizację (zwłaszcza w trybie VR), niestabilność włączonych niedawno serwerów i powodowane przez nie błędy w zapisywaniu singleplayerowych postępów, mierną sztuczną inteligencję przeciwników czy nawet niemożność włączenia w ogóle gry.
Następnym punktem na „mapie drogowej” jest pierwsza duża aktualizacja (przypuszczalnie wersja 0.2), w której deweloperzy dodadzą tor Circuit of the Americas i pięć aut, rozbudują opcje organizowania singleplayerowych wyścigów oraz zapewnią lepsze wsparcie dla zestawów VR. Nie wiemy, kiedy się pojawi – najpewniej poczekamy na nią kilka tygodni, a po drodze będziemy instalowali kolejne „hotfixy”.