Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 lipca 2021, 20:40

Assassin's Creed bez kolejnego weterana; Ubisoft opuścił dyrektor artystyczny serii

Ubisoft rozstał się z kolejnym deweloperem od wielu lat pracującym na sukces Assassin's Creed. Tym razem z firmą pożegnał się Raphael Lacoste, który od 16 lat pomagał przy tworzeniu kolejnych odsłon cyklu.

Ubisoft ma ambitne plany co do rozwoju Assassin’s Creed, ale będzie je musiał realizować bez jeszcze jednego z ojców sukcesu marki. Szeregi firmy opuścił Raphael Lacoste, od 2012 roku dyrektor artystyczny, który pracował nad Assassin’s Creed od początku istnienia serii. Francuski twórca poinformował o rozstaniu z przedsiębiorstwem na Twitterze.

To kolejny weteran AC, który opuścił Ubisoft w tym roku. W kwietniu Eric Baptizat (reżyser Assassin’s Creed: Valhalla) odszedł z firmy i dołączył do zespołu EA Motive (o czym dowiedzieliśmy się dopiero w czerwcu). Jeszcze wcześniej z francuskim wydawcą rozstał się Darby McDevitt, główny scenarzysta Black Flag oraz Revelations, ale mający na swoim koncie także pracę nad Unity, Valhallą etc.

Wypada też wspomnieć o rezygnacji Ashrafa Ismaila, choć przypadek wcześniejszego reżysera kreatywnego nordyckiej odsłony serii był nieco inny od tegorocznych odejść. McDevitt i Baptizat zrezygnowali z pracy w Ubisofcie bez udziału kontrowersji i raczej w dobrej atmosferze. Tak samo jest w przypadku Lacoste’a, który – wzorem McDevitta – opisuje swoje rozstanie z firmą jako „skok wiary” w poszukiwaniu nowych wyzwań. Nie wiemy, jakie dokładnie ma plany, ale możemy wierzyć, że nie rezygnuje z tworzenia gier.

Oczywiście można snuć takie czy inne teorie na temat zamiarów twórcy lub przyczyn jego odejścia. Gracze mogą się też zastanawiać, jak będzie wyglądał następny Assassin’s Creed bez jeszcze jednego z twórców, którzy walnie przyczynili się do sukcesu serii. Wiemy, że nadchodzące Assassin’s Creed: Infinity ma być ambitną grą-usługą, ale wierną najważniejszym założeniom cyklu. Na ile prawdziwe są te obietnice – czas pokaże.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej