W kilka tygodni po premierze Immortals of Aveum studio zwolniło prawie połowę załogi
Ascendant to kolejne studio, które zmuszone zostało do redukcji zatrudnienia. Stało się to niecały miesiąc po premierze magicznej strzelanki Immortals of Aveum.
Dyrektor generalny Ascendant Studios, Bret Robbins, poinformował za pośrednictwem X/Twittera, że firma podjęła decyzję o zwolnieniu aż 45% pracowników (szacuje się, że studio zatrudniało od 80 do 100 osób). Redukcja etatów nastąpiła zaledwie kilka tygodni po premierze gry Immortals of Aveum.
Firma zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby zwolnieni pracownicy znaleźli zatrudnienie gdzie indziej.
Jesteśmy załamani, gdy rozstajemy się z przyjaciółmi i współpracownikami z Ascendant Studios – to około 45% naszego zespołu. To boleśnie trudna, ale konieczna decyzja; niemniej musimy wprowadzić tę zmianę teraz, gdy Immortals of Aveum zostało wydane. Wspieramy osoby poszkodowane w każdy możliwy sposób, włączając w to kompleksowe pakiety odpraw i pomoc w znalezieniu pracy. Oferujemy też wsparcie dla tych, którzy z nami zostają. […]
Jestem bardzo dumny z tego, co nasz niezależny zespół programistów osiągnął przy Immortals of Aveum. Razem stworzyliśmy nowe studio AAA, nowe IP oparte na nowej technologii, w czasach, kiedy w naszej branży jest to niezwykle rzadkie. […] Studio będzie nadal działać i wspierać rozwój gry i naszej własności intelektualnej Immortals poprzez przyszłe aktualizacje i atrakcje – brzmi fragment komunikatu Robbinsa.
Co prawda, dyrektor Ascendant nie powiedział wprost, co jest przyczyną zwolnień, ale nie ma wątpliwości, że stoi za tym niewielka popularność Immortals of Aveum. Produkcja AAA – swego czasu szumnie zapowiadana – miała być klejnotem w koronie deweloperów. Niestety w szczytowym momencie, tuż po premierze, Immortals of Aveum ogrywało jedynie 800 osób jednocześnie (via SteamDB). Obecnie gra notuje około 70 graczy w peaku.
Co ciekawe, gra w spotkała się z dosyć pozytywnym odbiorem mediów i graczy. W serwisie Metacritic średnia ocen waha się od 65 (wersja PC) do 75 (Xbox Series X/S). Z kolei na Steamie Immortals of Aveum cieszy się „w większości pozytywnymi” opiniami i to mimo bardzo wysokich wymagań sprzętowych.
Przypomnijmy, że podobna sytuacja, choć nie tak drastyczna, miała miejsce po premierze Forspoken. Przygodowa gra akcji, która miała być pierwszym hitem 2023 roku, okazała się niewypałem, co w konsekwencji doprowadziło do rozwiązania zespołu twórców, studia Luminous Productions, i wchłonięciem ich przez firmę macierzystą – Square Enix.