Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 października 2024, 17:35

autor: Maciej Gaffke

Activision Blizzard zablokowało powstający 3 lata mod do Skyrima, który miał odtworzyć kultową grę o wampirach. Twórcy Vampire: The Masquerade Reawakened nie składają jednak broni

Firma Activision Blizzard nie ułatwiła twórcom modyfikacji do Skyrima pracy nad projektem. Gigant nie zgodził się na wykorzystanie swojej własności intelektualnej w Vampire: The Masquerade – Redemption, przez co zmieniła się koncepcja i tytuł moda.

Źródło fot. Vampire the Masquerade Reawakened / X.
i

Od około 3 lat moder Paweł Galewicz, posługujący się pseudonimem Galejro, pracuje razem z innymi twórcami nad modyfikacją do Skyrima, która przeniesie do owej gry Vampire: The Masquerade – Redemption z 2000 roku. Okazuje się jednak, że fanowski projekt stanął w miejscu, ponieważ mające częściowe prawa do marki sprzed lat Activision Blizzard zablokowało jego realizację w dotychczasowej formie.

Z tego powodu moderzy postanowili zmienić nazwę projektu z Vampire: The Masquerade – Redemption Reawakened na Vampire: The Masquerade – Reawakened. O dalszym losie modyfikacji zdecydują również „zwykli” gracze w „wielkim głosowaniu”, którego szczegóły autorzy przybliżyli w materiale opublikowanym w serwisie YouTube.

Z powyższego filmu dowiedzieliśmy się, jak konkretnie doszło do zatrzymania prac i zmiany wizji z perspektywy moderów.

  1. Twórcy projektu starali się o zgodę właścicieli praw autorskich do odsłony Redemption – firm Activision Blizzard oraz Paradox – na wykorzystanie ich własności intelektualnej w modyfikacji. O ile ta druga firma się zgodziła, to pierwsza była sceptycznie nastawiona.
  2. Podobno od grudnia 2023 roku trwały rozmowy z przedstawicielem giganta, ale skomplikowały się one w maju 2024 r., gdyż został on zwolniony po finalizacji fuzji z Microsoftem. Ostatecznie nowy reprezentant Activision Blizzard zdecydowanie odmówił korzystania z marki.

W rezultacie mod bazujący na pierwszym Vampire: The Masquerade będzie zawierał tylko elementy gry, na które zgodę wydał Paradox, oraz pomysły pochodzące od autorów i entuzjastów projektu. Ci ostatni zdecydują też o tym, jaki kształt przybierze modyfikacja.

Na swoim serwerze na Discordzie twórcy zadali pytanie o przyszłość inicjatywy, z 4 możliwymi odpowiedziami. Pierwsza z nich zakłada jak najwierniejszą realizację pierwotnego pomysłu. Druga to wykonanie oryginalnego konceptu w 50%, trzecia w 25%, a czwarta to już całkowita reinterpretacja produkcji z 2000 roku.

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej