Najciekawsze materiały do: Silent Hill 2
Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry
poradnik do gry16 października 2024
Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja to dokładny opis przejścia gry, porady na start, rozwiązania wszystkich zagadek, opis najważniejszych wyborów oraz zakończeń, opis wszystkich bossów, wymagania sprzętowe, wersje językowe, sterowanie.
Recenzja gry Silent Hill 2 - w nowym wydaniu znaczna część magii bezpowrotnie uleciała
recenzja gry4 października 2024
Światowa premiera 8 października 2024. W niespokojnych snach widzę tę grę, Silent Hill 2. Obiecałeś, że pewnego dnia stworzysz jej remake i pozwolisz poczuć to, co przed laty. Ale nigdy tego nie zrobiłeś, a teraz jestem tu sam i czekam w naszym specjalnym miejscu...
Dragon Age: The Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Europy. Konkurenci radzili sobie lepiej
wiadomość21 listopada 2024
Poznaliśmy dane o wynikach sprzedaży gier w Europie. Wielkimi sukcesami okazały się Call of Duty: Black Ops 6 i Dragon Ball: Sparking! ZERO. Silent Hill 2 i Dragon Age: The Veilguard poradziły sobie słabiej.
Silent Hill 2 Remake ma działać lepiej na PS5 Pro. Bloober Team pracuje nad łatką
wiadomość18 listopada 2024
Bloober Team w końcu zareagował na prośby graczy. Deweloperzy poinformowali, że pracują nad aktualizacją dla Silent Hilla 2 Remake, która powinna poprawić grę na PlayStation 5 Pro.
Znamy nominacje do The Game Awards 2024, głosowanie ruszyło. Remake Silent Hill 2 mocno wyróżniony, duży sukces Balatro, Stellar Blade bez szans na GOTY
wiadomość18 listopada 2024
Poznaliśmy wszystkie gry nominowane do The Game Awards 2024. Hitowe Balatro od niezależnego twórcy ma szansę na tytuł gry roku.
- The Game Awards dopuściło dodatki, DLC, remaki i remastery do walki o tytuł Gry Roku. Duża zmiana wywołała mieszane reakcje 2024.11.18
- Polskie gry w październiku - nie tylko Silent Hill 2 zawojował Steama 2024.11.05
- Skomplikowana zagadka remake'u gry Silent Hill 2 w końcu rozwiązana. Twórca dotyczącej upływu czasu tajemnicy przyznał, że mogła być ona zbyt trudna [UWAGA: spoilery] 2024.11.04
- „Przyziemny” Silent Hill 2 sprawił, że w Cronos: The New Dawn polski Bloober Team powróci do klimatów science fiction po 8 latach przerwy 2024.10.24
- W Europie w Silent Hill 2 Remake gramy głównie na PS5. Wydanie pecetowe odpowiada za ledwie 22% sprzedaży 2024.10.22
- Silent Hill 2 Remake dostał patch celujący w poprawę wydajności. Twórcy podziękowali graczom za informacje zwrotne 2024.10.21
- Twórcy Silent Hill 2 Remake skończyli z robieniem „gó********” gier. Polskie Bloober Team kontynuuje swoją drogę do odkupienia 2024.10.21
Afera wokół twarzy w Silent Hill 2 pokazuje, że nie chcemy zrozumieć się nawzajem
artykuł31 października 2024
Afera twarzowa towarzysząca grze Silent Hill 2 Remake to kolejny przykład, że nie umiemy rozmawiać o grach i innych dziełach kultury czy o fantazjach w ogóle. A już na pewno nie chcemy zrozumieć się nawzajem.
Bardzo ciekawy materiał na temat "rwania" (i optymalizacji) w SH2.
https://www.youtube.com/watch?v=uv_XP_2GYsU
W skrócie:
- mgła to efekt postprocesowy, a nie wolumetryczny, więc wszystko, co widać, i tak się renderuje, choć jest "zasłonięte" mglistym welonem;
- geometria nie jest zoptymalizowana (Nanite z UE5 nie został włączony, a prawdopodobnie ze względu na brak czasu nie stworzono modeli o mniejszej liczbie polygonów jako "zastępników" w ramach LOD).
Trzeba "ręcznie" robić mgłę i obiekty o różnych stopniach jakości, żeby poprawić sytuację. To wymaga czasu i kasy, więc... trzymam kciuki. :)
Klimat - 10
Grafika - 10
Poziom zagadek - minus dziesięć (zagadki dla ...) Ech, szkoda słów...
Naszła mnie ochota na Twin Peaks (od początku, s03 nigdy nie oglądałem) - dziś pamiętam tylko szczątki tego serialu, rodzice go oglądali. Ja byłem zesrany jako dzieciak, nawet muzyka mnie przerażała, ale scenę znalezienia ciała Laury Palmer (nie mylić z Panam Palmer kek) mam wciąż przed oczami. Kto ją zabił to akurat wiem, sam se zaspoilerowałem kiedyś.
Angela ma z nią coś wspólnego, jak grałem w oryginał po premierze na pc to pamiętałem więcej i były momenty gdy myślałem sobie, ale mi się to kojarzy z TP. Wtedy nie wiedziałem, że twórcy czerpali inspirację od D. Lyncha. W Heaven's Night jest nawet piwo Ale Peaks.
Najlepszy main theme z serialu ever podłożony pod SH2 remake
https://www.youtube.com/watch?v=ltjD7CahEj8&ab_channel=Seabass_Fiction
Ciekawe czy cofna sie teraz do jedynki, czy przeskocza do trojki, bo cos mi sie wydaje, ze następny remake bedzie na pewno
W trójke oryginalna raczej tez by mi sie dobrze nie gralo, bo calkiem sporo gralem w 4 czesc i meczylo mnie sterowanie, walki, powtarzalnosc. Sam koncept i klimat byl super
Co by nie mowic gry z tej serii czesto gameplayowo mocno nie dojezdzały, ale historie mialy zawsze co najmniej dobrą. Hejtowane Homecoming (skonczylem dawno temu i podobalo mi sie bardzo) czy Downpour (tego akurat nie skonczylem) tez mialy spory potencjał
Poproszę o radę. W labiryncie po zrobieniu i w skoczeniu w otchłań pierwszego etapu, (trójkąty w dół), nie mogę otworzyć kolejnych drzwi etapu (są zablokowane - wydaje mi się że to błąd gry...) - próbowałem po load game jeszcze raz i to samo. Czy ktoś z was miał podobną sytuację???
Proszę o pomoc bo stanąłem w miejscu.
Część muru powinno być rozwalone, ale u mnie jest cały ... Coś jest nie tak.
Obejrzałem wczoraj pierwszy odcinek Twin Peaks i...
To nie może być przypadek, w sumie wiele rzeczy w AW2 przypomina serial Lynch'a, OhDeer to wręcz kopia <3
Dlatego tak mi się podobała gra Remedy
Nie wystawię grze oceny, bo musiałbym dać 1/10. Nie ingeruje się z fabułę gry i smaczki przygotowane przez oryginalnych twórców. Można coś zmieni, by dostosować do rynku, ale nie globalnie tak jak zrobiono z zakończeniem i wywaleniem języka japońskiego.
Ja bym uciął jeszcze z pół punktu bo gra jest przetłumaczona na język polski .
Aż dziwne, że nikt jeszcze nie napisał, że Maria to poza fryzurą 1 do 1 kopia i sobowtór naszej Kaśki Sochackiej znanej chocbyz piosrnki NIEBO BYŁO RÓŻOWE. Stawiam stówę, że twórcy tworząc Marię wzorowali się na Kaśce i prawdopodobnie zaprosili ją też do studia na produkcję. Jedyne, co jest inne to oczywiście fryzura, przy czym twarz to jest wręcz Kaśka Sochacka 1 do 1
Niestety nie pomogło ODIN85. Masz lub macie inne rady? Dalej drugi etap przy kostce jest zablokowany po przejściu pierwszego.
Panowie potrzebuję pomocy z etapem LABIRYNT, mianowicie:
Po przejściu 1 etapu w labiryncie drugi etap jest zablokowany tak jak wyżej na zdjęciu
Po pierwszym etapie powinny :
- zrobić się dziury w ścianie a ich nie ma
- powinien odblokować się 2 etap labiryntu kostki znak nieskończoności do góry, ale dalej jest zablokowane
- po spadnięciu do dziury na koniec 1 etapu i wyjściu na kostkę, kostka powinna zmienić swoje położenie
Przeszedłem raz jeszcze labirynt 1 etap i to samo się stało, już nie mam pomysłu.
Może po prostu to błąd gry którego nie da się ominąć...???
Proszę o Pomoc, Dzięki. Czekam. Piwo za dobrą podpowiedź :)
Nie wiem co się odpindoliło, gra dotychczas śmigała w miarę elegancko (2 crashe). Doszedłem do więzienia, jestem przy zagadce "ze zwierzętami", i jak mam zaliczyć "byka" gra się mi wywala co 2-5 minut...
Gra ukończona , zero crash , zawiech , często używałem skrótu do minimalizacji okna albo do przeskoczenia między pulpitami żeby użyć na messengera . Zero zawiech, zero bugów
Jedyny większy błąd jaki mam to po wykonaniu strzału z pistoletu James zamiast oddać jeden strzał zrobił to 3-4 krotnie , nie wiem czym jest to spowodowane Ale gra ukończona na średnim poziomie zagadek i walki 28,1godzin Trochę zabawy w gra plus piłą Gre mogę ocenić na 10 za sentyment za świetny remak za brak błędów 10 to moja ocena i mój odbiór gry Świetny klimat super grafika doskonale odwzorowana atmosfera Trochę za mało smaczków jak na początku gry gdy schodzimy ze zbocza gdzie nagle zsuwają się kamienie , czy gdzieś odpadnie lampa lub zgaśnie światło , wydaje mi się że audio na początku też jest zdecydowanie lepsze odgłosy błota odgłosy tle miasta, później gdzieś to się rozpływa (chyba takie odniosłem wrażenie ) Mimo wszystko 10 za świetna fabułę klimat grafikę brak błędów , historia zawsze będzie u mnie na 10
Ludzie tak się podniecają tą gierką a animacje w tej grze to jedno wielkie gówno i nikt tego nie widzi Gol dał w końcu jedna z nie wielu dobrych ocen bo ta gierka to właśnie takie 6-7/10
Skończyłem grę :). Super polecam. Ocena 9/10.
Najlepsza GRA EVER , Najlepsza gra PSYCHO HORROR w jaką miałem przyjemność zagrać za życia ciarki ciarki i jeszcze raz ciarki ze wspomnień związanych z grą , życzę każdemu przeżyć przygodę w SILENT HILL 10/10
I jak tam? Nadal uważacie że Maria wyglądała dobrze?
Sam Bloober w patchu 1.04 dał jej UPGRADE i nawet tym nigdzie nie wspomnieli bo obsrali zbroję.
Ta zmiana to jednocześnie przyznanie się do tego co gracze im zarzucali oraz czego tak mocno przy i po premierze wypierali się.
Poddaje się. Żałosny system walki i absurdalna optymalizacja zabiły we mnie wszelką chęć do grania. Tego gniota nie ratuje nawet klimat 10/10 i nostalgia.
Bloober Team absolutnie nie umie w optymalizacje to jak ta gra chodzi na Ryzenie 3600 i RX 6600XT to jakaś abstrakcja. Grafika gorsza niż w RE4 remake, a zacina nawet w losowych miejscach..Porażka!
Dla mnie, gracza którego ominął kult Silent Hilla, jest to po prostu gorsza kopia Resident Evil 2. Chodzimy, strzelamy, podnosimy itemy i strzelamy dalej. Mamy tylko 3 bronie i 2 przedmioty leczące, więc raptem 5 typów „consumables” do podnoszenia. Zero progresu siły gracza. Poza tym znajdujemy klucze i figurki/uchwyty do zagadek i to by było na tyle.
W resident evil jest większa interaktywność, podnosimy nowe bronie, typy amunicji, dodatki do broni, do tego dochodzi zarządzanie ekwipunkiem.
Tutaj po prostu idziemy przed siebie, gra jest w 90% liniowa. Jedyne pół-otwarte etapy to eksploracja miasta 2 czy 3 razy, ale moim zdaniem nie warto bo: a) nic nie widać (mgła jest stanowczo zbyt blisko, nie ma modów na to – tylko całkowite jej usunięcie). b) gra nie nagradza eksploracji inaczej niż kilkoma kolejnymi nabojami czy przedmiotami leczącymi.
Lepiej niż resident evil gra zapewnia jednak poczucie zaszczucia – do samego końca możemy zginąć od paru ciosów manekina schowanego za rogiem i żadna ilość amunicji czy przedmiotów leczących nam nie pomoże na toporne ruchy postaci. Widać to zwłaszcza w topornych walkach z bossami gdzie po ścianach areny porozrzucane są amunicja i apteczki, przy czym podnoszenie ich trwa tak długo, że czasem lepiej przełączyć się na pistolet i dokończyć bossa w ten sposób niż próbować podnieść amunicję do strzelby i dostać w międzyczasie w twarz. O ile przedmiotów leczących pod koniec gry miałem kilkadziesiąt (brak limitu ekwipunku!), o tyle amunicji regularnie brakuje. Myślimy, że mamy jej dużo (kilkadziesiąt nabojów różnego typu), po czym trafia się boss lub pomieszczenie pełne przeciwników i nagle czyścimy się z amunicji do zera. Gra jednak dba, żebyśmy zawsze mieli „cokolwiek” i zawsze te kilka nabojów w szufladzie znajdziemy – nawet jeżeli 3/4 szuflad jest puste, żebyśmy nie nazbierali za dużo.
Przejście gry truchtem, ale sprawdzając każdy pokój i szufladę zajęło mi nieco ponad 13h. Po około 8h miałem już dość, gra mogłaby być nieco krótsza, bo końcówka robi się powtarzalna i chcemy już zakończyć ten cyrk.
Gra jest fatalnie zoptymalizowana – pomimo ustawień zgodnie z kanałem BenchmarKing na low/medium (z wyjątkiem tekstur na high) i karty 3070 gra wyciąga 50-60fps w 1080p w najgorszych lokacjach. W tych lepszych czasem ponad 100fps. Do tego stuttering co kilka kroków. Zależnie od lokacji niezauważalny (w tunelach) lub niesamowicie denerwujący (na otwartym terenie miasteczka lub podczas przechodzenia między pokojami np. w hotelu).
Na szczęście pod koniec gry bardzo pomógł mi jeden konkretny mod (https://www.nexusmods.com/silenthill2/mods/42?tab=description ) który w niektórych lokacjach wręcz podwoił moje fpsy. Przykładowo w więzieniu pod towarzystwem historycznym fpsy skoczyły z 56 na 110.
Plusem na pewno jest świetne audio - mocne odgłosy uderzeń, burzenia ścian czy obślizgłe dźwięki wydawane przez przeciwników. Musiałem jednak przyciszyć muzykę bo bardzo denerwowała, gdy wychodził na nas jeden słaby przeciwnik który padał po 3 strzałach, po czym po jego śmierci muzyka odpalała się na cały regulator zagłuszając radio, pozwalające sprawdzić czy będą kolejni przeciwnicy (na szczęście można włączyć wskaźnik wizualny radia, który pokazuje czy jest szum, czy nie).
Jakiś szalony recenzent pisał, że to nie jest dobry remake bo gra ma jakoby więcej sensu, jest bardziej logiczna. Dla mnie nie jest. Jest tak samo porąbana jak Twin Peaks.
Nie wiem co mają symbolizować 3 stany miasta (puste, zniszczone i z horroru).
Nie wiem co mają symbolizować potwory (worki mięsa, pielęgniarki, piramidogłowi).
Nie wiem, czy spotykane postacie są rzeczywiste czy tylko mają symbolizować jakieś cechy charakteru Jamesa (Maria pewnie symbolizuje myśli o zdradzie?). Mamy z nimi dialogi, ale są totalnie z czapy, nie mają żadnego sensu, więc wcale nie wybija to z uczucia dziwności.
Nie wiem co ma symbolizować wtykanie ręki do dziury i wskakiwanie do dziur.
Nie wiem co ma symbolizować porąbana geometria miasta np. więzienie pod towarzystwem historycznym, schody kilka pięter w dół, a potem magiczna teleportacja i jesteśmy na poziomie morza płynąc łódką po jeziorze.
Gra to jedno wielkie „what the hell?” i mam wrażenie, że tak samo jak w grach From Softu, nie obejdzie się bez długiej lektury wiki i analiz youtuberów tłumaczących fabułę na podstawie skrawków informacji.
Gra ma ten sam problem co Space Marine 2 - można ją tolerować, ale trudno ją zaakceptować.
Można ją przejść, nie jest na tyle toporna, żeby odrzucała na start jak np. Alone in the Dark 2024 (chociaż AitD też przeszedłem do końca).
Mimo tego jest klasę niżej niż RE 2. Po prostu nie ma sensu do niej wracać. Jednorazowa przygoda i do widzenia. Kultowa gra i wzór dla innych to na pewno nie będzie.
Dzizas, myślałem, że ludzie tutaj narzekają dla zasady, ale system walki faktycznie jest kiepski. Szczególnie przy dwóch przeciwnikach postać potrafi się zamachnąć na tego oddalonego.
""opracowanie wzięło na siebie polskie studio Bloober Team ... i napisy PL. Czy to tak wielki koszt byłby dubbing ? czy to tylko oddział PL robił grę.
Super! Specjalnie dla tej gry kupiłem konsolę (bo wczesniej grałem na PCcie)... muszę się przyznać że z oryginałem nie miałem styczności - ale zawsze marzyłem by zagrać bo słyszałem że to legendarna gra... Więc jak tylko ukazała się informacja że planowany jest remake nie mogłem się doczekać. W mojej opinii grafika jest niesamowita - gra polskiej produkcji a nie ustepuje grom z USA lub japońskim... Bloober Team z Krakowa sie postarał... To dziwne że Polacy potrafia zrobić dobrą grę z niesamowita grafiką ale jeśli chodzi o kino animowane to nadal niestety jest żenada ("Quo vadis" z tego roku)... Fabularnie też jest świetnie - może to zasługa pierwowzoru z 2001 roku, nie wiem ile jest tu odtwórczości a ile twórcy dodali od siebie... Ale historia jest genialnie wymyślona... Miasteczko gdzie najgłębiej skrywane lęki, schizy i poczucie winy przybierają realną, fizyczną formę... Do tego opowieść jest niezwykle emocjonalna, oscyluje między melancholijnym nastrojem smutku a przytłaczającym klimatem strachu... System walki jest moim zdaniem trochę monotonny, za to wynagradzaja to z nawiązką zagadki, momentami naprawde trzeba się nagłowić, ale są tak ciekawe że nie czuje się znudzenia nawet przez chwilę. Osobna wzmianka należy się Piramidogłowemu - jest genialny jako złoczyńca i jego postać na długo pozostaje w pamięci... Według mnie nawet jak ktoś nie kojarzy pierwowzoru (jak ja) i nie wie czego się spodziewać to będzie dobrze sie bawił grajac w ten survival horror... Moim zdaniem warto zwiedzić miasteczko Silent Hill.
Recenzja tej gry na golu to śmiech na sali. Moim zdaniem i nie tylko moim ta gra to goty tego roku. Klimat, grafika i pokręcona fabuła to jest to. W tej grze wszystko mi się podobało. A skoro walka się nie podoba to pragnę zwróci uwagę że James to nie Kratos a zwykły człowiek.
Genaralnie niezła gra. Rzeczywiście brakuje jakiejś katany czy tam granatu, lol. Ale to jest jawa Jamesa i o to tu chodzi. Ciekawość niestety bardziej urzeka niż strącanie postaci z ścian i walenie rurką z kolankiem o charakterystyczne wyłomy w ścianach. Dziwięk bardzo zgrabny i mega zizizimmmny. W Amnesia: The Bunker koleś nawiewał po strzale z shotguna a tu możesz "ścielić trupem" dywany na piętrach oryginalnych lokalizacji... Bez zbędnych narracji. Niestety liniowość nie dla wszystkich. Ciasno, nieprzyjemnie, ciemno. Latarka - petarda. Bez niej - trup, haha. Zagadki bardzo przyjemne.
Gra jest spoko. Ciemność i latarka z różnymi odgłosami jednak dają klimat, którego nie było w oryginale. Gra ma oczywiście swoje mankamenty i rozwiązania, których do końca nie rozumiem - np. leżące trupy, które wstają niezależnie od tego, ile razy przywalimy w nie z rury.
Mam jednak poczucie, że panowie z blober team za bardzo nie zrozumieli, dlaczego oryginał miał takie zasady, a nie inne. Moc konsoli (i moda na takie gry) spowodowały, że oryginał ma ten już klasyczny zestaw kamer z dziwacznych kątów. Przez to (plus animację drzwi z niewiadomą zawartością pokoju) dodano radio i aktywną muzykę - aby sygnalizować graczom, że zagrożenie jest w okolicy, nawet jeśli go nie widać.
Blober z kolei dał radio, które nie działa na te zastygłe 4nogi. Dodatkowo nie dostajemy żadnej wskazówki, że to gówno tam się czai, przez co całą grę chodzimy i tak zaglądając w każdy kąt oczekując, że wypadnie z niego nie wiadomo co. Po co w takim razie jest to radio? I tak przecież gramy, jakby go w ogóle nie było.
Wygląda to tak, jakby uznali, że skoro jest w oryginale, to bez większego przemyślenia muszą je dać też w nowej wersji.