Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Silent Hill 2
Silent Hill 2
Silent Hill 2 Game Box

Najciekawsze materiały do: Silent Hill 2

Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry
Silent Hill 2 Remake - poradnik do gry

poradnik do gry16 października 2024

Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja to dokładny opis przejścia gry, porady na start, rozwiązania wszystkich zagadek, opis najważniejszych wyborów oraz zakończeń, opis wszystkich bossów, wymagania sprzętowe, wersje językowe, sterowanie.

Recenzja gry Silent Hill 2 - w nowym wydaniu znaczna część magii bezpowrotnie uleciała
Recenzja gry Silent Hill 2 - w nowym wydaniu znaczna część magii bezpowrotnie uleciała

recenzja gry4 października 2024

Światowa premiera 8 października 2024. W niespokojnych snach widzę tę grę, Silent Hill 2. Obiecałeś, że pewnego dnia stworzysz jej remake i pozwolisz poczuć to, co przed laty. Ale nigdy tego nie zrobiłeś, a teraz jestem tu sam i czekam w naszym specjalnym miejscu...

Dragon Age: The Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Europy. Konkurenci radzili sobie lepiej
Dragon Age: The Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Europy. Konkurenci radzili sobie lepiej

wiadomość21 listopada 2024

Poznaliśmy dane o wynikach sprzedaży gier w Europie. Wielkimi sukcesami okazały się Call of Duty: Black Ops 6 i Dragon Ball: Sparking! ZERO. Silent Hill 2 i Dragon Age: The Veilguard poradziły sobie słabiej.

Silent Hill 2 Remake ma działać lepiej na PS5 Pro. Bloober Team pracuje nad łatką
Silent Hill 2 Remake ma działać lepiej na PS5 Pro. Bloober Team pracuje nad łatką

wiadomość18 listopada 2024

Bloober Team w końcu zareagował na prośby graczy. Deweloperzy poinformowali, że pracują nad aktualizacją dla Silent Hilla 2 Remake, która powinna poprawić grę na PlayStation 5 Pro.

Znamy nominacje do The Game Awards 2024, głosowanie ruszyło. Remake Silent Hill 2 mocno wyróżniony, duży sukces Balatro, Stellar Blade bez szans na GOTY
Znamy nominacje do The Game Awards 2024, głosowanie ruszyło. Remake Silent Hill 2 mocno wyróżniony, duży sukces Balatro, Stellar Blade bez szans na GOTY

wiadomość18 listopada 2024

Poznaliśmy wszystkie gry nominowane do The Game Awards 2024. Hitowe Balatro od niezależnego twórcy ma szansę na tytuł gry roku.

Afera wokół twarzy w Silent Hill 2 pokazuje, że nie chcemy zrozumieć się nawzajem
Afera wokół twarzy w Silent Hill 2 pokazuje, że nie chcemy zrozumieć się nawzajem

artykuł31 października 2024

Afera twarzowa towarzysząca grze Silent Hill 2 Remake to kolejny przykład, że nie umiemy rozmawiać o grach i innych dziełach kultury czy o fantazjach w ogóle. A już na pewno nie chcemy zrozumieć się nawzajem.

PC
PS5
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
19.10.2024 15:19
Bukary
odpowiedz
Bukary
229
Legend
Wideo

Bardzo ciekawy materiał na temat "rwania" (i optymalizacji) w SH2.

https://www.youtube.com/watch?v=uv_XP_2GYsU

W skrócie:
- mgła to efekt postprocesowy, a nie wolumetryczny, więc wszystko, co widać, i tak się renderuje, choć jest "zasłonięte" mglistym welonem;
- geometria nie jest zoptymalizowana (Nanite z UE5 nie został włączony, a prawdopodobnie ze względu na brak czasu nie stworzono modeli o mniejszej liczbie polygonów jako "zastępników" w ramach LOD).

Trzeba "ręcznie" robić mgłę i obiekty o różnych stopniach jakości, żeby poprawić sytuację. To wymaga czasu i kasy, więc... trzymam kciuki. :)

19.10.2024 16:12
odpowiedz
1 odpowiedź
jacekf258
2
Junior

Klimat - 10
Grafika - 10
Poziom zagadek - minus dziesięć (zagadki dla ...) Ech, szkoda słów...

20.10.2024 00:15
😍
odpowiedz
Naukas
8
Legionista

Wow ale świetnie się grało, piękna grafika, klimat, audio, brawo!

20.10.2024 10:36
Krypta76
😂
odpowiedz
Krypta76
49
Generał

Stara gra za 300 zł jpr

20.10.2024 14:45
\/
odpowiedz
2 odpowiedzi
\/
33
Lara x Panam
Wideo

Naszła mnie ochota na Twin Peaks (od początku, s03 nigdy nie oglądałem) - dziś pamiętam tylko szczątki tego serialu, rodzice go oglądali. Ja byłem zesrany jako dzieciak, nawet muzyka mnie przerażała, ale scenę znalezienia ciała Laury Palmer (nie mylić z Panam Palmer kek) mam wciąż przed oczami. Kto ją zabił to akurat wiem, sam se zaspoilerowałem kiedyś.
Angela ma z nią coś wspólnego, jak grałem w oryginał po premierze na pc to pamiętałem więcej i były momenty gdy myślałem sobie, ale mi się to kojarzy z TP. Wtedy nie wiedziałem, że twórcy czerpali inspirację od D. Lyncha. W Heaven's Night jest nawet piwo Ale Peaks.
Najlepszy main theme z serialu ever podłożony pod SH2 remake
https://www.youtube.com/watch?v=ltjD7CahEj8&ab_channel=Seabass_Fiction

20.10.2024 15:37
Last_Redemption
odpowiedz
2 odpowiedzi
Last_Redemption
47
Senator

Ciekawe czy cofna sie teraz do jedynki, czy przeskocza do trojki, bo cos mi sie wydaje, ze następny remake bedzie na pewno

W trójke oryginalna raczej tez by mi sie dobrze nie gralo, bo calkiem sporo gralem w 4 czesc i meczylo mnie sterowanie, walki, powtarzalnosc. Sam koncept i klimat byl super

Co by nie mowic gry z tej serii czesto gameplayowo mocno nie dojezdzały, ale historie mialy zawsze co najmniej dobrą. Hejtowane Homecoming (skonczylem dawno temu i podobalo mi sie bardzo) czy Downpour (tego akurat nie skonczylem) tez mialy spory potencjał

post wyedytowany przez Last_Redemption 2024-10-20 15:40:31
21.10.2024 21:53
odpowiedz
tomaszl25811
1
Legionista

Poproszę o radę. W labiryncie po zrobieniu i w skoczeniu w otchłań pierwszego etapu, (trójkąty w dół), nie mogę otworzyć kolejnych drzwi etapu (są zablokowane - wydaje mi się że to błąd gry...) - próbowałem po load game jeszcze raz i to samo. Czy ktoś z was miał podobną sytuację???
Proszę o pomoc bo stanąłem w miejscu.

21.10.2024 21:54
odpowiedz
tomaszl25811
1
Legionista

Na you tube u innych nie ma tego błędu, tylko u mnie.

21.10.2024 22:06
odpowiedz
6 odpowiedzi
tomaszl25811
1
Legionista

Część muru powinno być rozwalone, ale u mnie jest cały ... Coś jest nie tak.

22.10.2024 00:44
\/
😁
odpowiedz
4 odpowiedzi
\/
33
Lara x Panam
Image

Obejrzałem wczoraj pierwszy odcinek Twin Peaks i...
To nie może być przypadek, w sumie wiele rzeczy w AW2 przypomina serial Lynch'a, OhDeer to wręcz kopia <3
Dlatego tak mi się podobała gra Remedy

22.10.2024 12:20
odpowiedz
3 odpowiedzi
Linok2
10
Konsul

Nie wystawię grze oceny, bo musiałbym dać 1/10. Nie ingeruje się z fabułę gry i smaczki przygotowane przez oryginalnych twórców. Można coś zmieni, by dostosować do rynku, ale nie globalnie tak jak zrobiono z zakończeniem i wywaleniem języka japońskiego.

23.10.2024 23:20
😁
odpowiedz
kacyk71
90
Generał

Ja bym uciął jeszcze z pół punktu bo gra jest przetłumaczona na język polski .

24.10.2024 15:59
odpowiedz
2 odpowiedzi
Benekchlebek
19
Generał

Aż dziwne, że nikt jeszcze nie napisał, że Maria to poza fryzurą 1 do 1 kopia i sobowtór naszej Kaśki Sochackiej znanej chocbyz piosrnki NIEBO BYŁO RÓŻOWE. Stawiam stówę, że twórcy tworząc Marię wzorowali się na Kaśce i prawdopodobnie zaprosili ją też do studia na produkcję. Jedyne, co jest inne to oczywiście fryzura, przy czym twarz to jest wręcz Kaśka Sochacka 1 do 1

post wyedytowany przez Benekchlebek 2024-10-24 16:00:07
24.10.2024 16:31
odpowiedz
tomaszl25811
1
Legionista

Niestety nie pomogło ODIN85. Masz lub macie inne rady? Dalej drugi etap przy kostce jest zablokowany po przejściu pierwszego.

24.10.2024 16:36
odpowiedz
8 odpowiedzi
tomaszl25811
1
Legionista

Panowie potrzebuję pomocy z etapem LABIRYNT, mianowicie:
Po przejściu 1 etapu w labiryncie drugi etap jest zablokowany tak jak wyżej na zdjęciu
Po pierwszym etapie powinny :
- zrobić się dziury w ścianie a ich nie ma
- powinien odblokować się 2 etap labiryntu kostki znak nieskończoności do góry, ale dalej jest zablokowane
- po spadnięciu do dziury na koniec 1 etapu i wyjściu na kostkę, kostka powinna zmienić swoje położenie
Przeszedłem raz jeszcze labirynt 1 etap i to samo się stało, już nie mam pomysłu.
Może po prostu to błąd gry którego nie da się ominąć...???
Proszę o Pomoc, Dzięki. Czekam. Piwo za dobrą podpowiedź :)

25.10.2024 22:35
Little Joe
😐
odpowiedz
Little Joe
193
Silent Man

Nie wiem co się odpindoliło, gra dotychczas śmigała w miarę elegancko (2 crashe). Doszedłem do więzienia, jestem przy zagadce "ze zwierzętami", i jak mam zaliczyć "byka" gra się mi wywala co 2-5 minut...

26.10.2024 10:07
😐
odpowiedz
1 odpowiedź
Rott90s
2
Legionista
10

Gra ukończona , zero crash , zawiech , często używałem skrótu do minimalizacji okna albo do przeskoczenia między pulpitami żeby użyć na messengera . Zero zawiech, zero bugów
Jedyny większy błąd jaki mam to po wykonaniu strzału z pistoletu James zamiast oddać jeden strzał zrobił to 3-4 krotnie , nie wiem czym jest to spowodowane Ale gra ukończona na średnim poziomie zagadek i walki 28,1godzin Trochę zabawy w gra plus piłą Gre mogę ocenić na 10 za sentyment za świetny remak za brak błędów 10 to moja ocena i mój odbiór gry Świetny klimat super grafika doskonale odwzorowana atmosfera Trochę za mało smaczków jak na początku gry gdy schodzimy ze zbocza gdzie nagle zsuwają się kamienie , czy gdzieś odpadnie lampa lub zgaśnie światło , wydaje mi się że audio na początku też jest zdecydowanie lepsze odgłosy błota odgłosy tle miasta, później gdzieś to się rozpływa (chyba takie odniosłem wrażenie ) Mimo wszystko 10 za świetna fabułę klimat grafikę brak błędów , historia zawsze będzie u mnie na 10

post wyedytowany przez Rott90s 2024-10-26 10:11:19
26.10.2024 17:46
odpowiedz
Bloodborne
1
Junior

Ludzie tak się podniecają tą gierką a animacje w tej grze to jedno wielkie gówno i nikt tego nie widzi Gol dał w końcu jedna z nie wielu dobrych ocen bo ta gierka to właśnie takie 6-7/10

27.10.2024 16:53
odpowiedz
tomaszl25811
1
Legionista

Skończyłem grę :). Super polecam. Ocena 9/10.

post wyedytowany przez tomaszl25811 2024-10-27 16:56:54
28.10.2024 21:00
ExEM_PL
👍
odpowiedz
ExEM_PL
66
Pretorianin

Najlepsza GRA EVER , Najlepsza gra PSYCHO HORROR w jaką miałem przyjemność zagrać za życia ciarki ciarki i jeszcze raz ciarki ze wspomnień związanych z grą , życzę każdemu przeżyć przygodę w SILENT HILL 10/10

29.10.2024 21:50
odpowiedz
8 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
4
Konsul
Image

I jak tam? Nadal uważacie że Maria wyglądała dobrze?
Sam Bloober w patchu 1.04 dał jej UPGRADE i nawet tym nigdzie nie wspomnieli bo obsrali zbroję.
Ta zmiana to jednocześnie przyznanie się do tego co gracze im zarzucali oraz czego tak mocno przy i po premierze wypierali się.

31.10.2024 10:21
odpowiedz
incydent_kałowy
2
Legionista
3.0

Poddaje się. Żałosny system walki i absurdalna optymalizacja zabiły we mnie wszelką chęć do grania. Tego gniota nie ratuje nawet klimat 10/10 i nostalgia.

31.10.2024 18:06
👎
odpowiedz
Titek321
3
Centurion

Bloober Team absolutnie nie umie w optymalizacje to jak ta gra chodzi na Ryzenie 3600 i RX 6600XT to jakaś abstrakcja. Grafika gorsza niż w RE4 remake, a zacina nawet w losowych miejscach..Porażka!

04.11.2024 08:59
pieterkov
😐
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
150
Senator
6.0

Dla mnie, gracza którego ominął kult Silent Hilla, jest to po prostu gorsza kopia Resident Evil 2. Chodzimy, strzelamy, podnosimy itemy i strzelamy dalej. Mamy tylko 3 bronie i 2 przedmioty leczące, więc raptem 5 typów „consumables” do podnoszenia. Zero progresu siły gracza. Poza tym znajdujemy klucze i figurki/uchwyty do zagadek i to by było na tyle.
W resident evil jest większa interaktywność, podnosimy nowe bronie, typy amunicji, dodatki do broni, do tego dochodzi zarządzanie ekwipunkiem.
Tutaj po prostu idziemy przed siebie, gra jest w 90% liniowa. Jedyne pół-otwarte etapy to eksploracja miasta 2 czy 3 razy, ale moim zdaniem nie warto bo: a) nic nie widać (mgła jest stanowczo zbyt blisko, nie ma modów na to – tylko całkowite jej usunięcie). b) gra nie nagradza eksploracji inaczej niż kilkoma kolejnymi nabojami czy przedmiotami leczącymi.
Lepiej niż resident evil gra zapewnia jednak poczucie zaszczucia – do samego końca możemy zginąć od paru ciosów manekina schowanego za rogiem i żadna ilość amunicji czy przedmiotów leczących nam nie pomoże na toporne ruchy postaci. Widać to zwłaszcza w topornych walkach z bossami gdzie po ścianach areny porozrzucane są amunicja i apteczki, przy czym podnoszenie ich trwa tak długo, że czasem lepiej przełączyć się na pistolet i dokończyć bossa w ten sposób niż próbować podnieść amunicję do strzelby i dostać w międzyczasie w twarz. O ile przedmiotów leczących pod koniec gry miałem kilkadziesiąt (brak limitu ekwipunku!), o tyle amunicji regularnie brakuje. Myślimy, że mamy jej dużo (kilkadziesiąt nabojów różnego typu), po czym trafia się boss lub pomieszczenie pełne przeciwników i nagle czyścimy się z amunicji do zera. Gra jednak dba, żebyśmy zawsze mieli „cokolwiek” i zawsze te kilka nabojów w szufladzie znajdziemy – nawet jeżeli 3/4 szuflad jest puste, żebyśmy nie nazbierali za dużo.
Przejście gry truchtem, ale sprawdzając każdy pokój i szufladę zajęło mi nieco ponad 13h. Po około 8h miałem już dość, gra mogłaby być nieco krótsza, bo końcówka robi się powtarzalna i chcemy już zakończyć ten cyrk.

Gra jest fatalnie zoptymalizowana – pomimo ustawień zgodnie z kanałem BenchmarKing na low/medium (z wyjątkiem tekstur na high) i karty 3070 gra wyciąga 50-60fps w 1080p w najgorszych lokacjach. W tych lepszych czasem ponad 100fps. Do tego stuttering co kilka kroków. Zależnie od lokacji niezauważalny (w tunelach) lub niesamowicie denerwujący (na otwartym terenie miasteczka lub podczas przechodzenia między pokojami np. w hotelu).
Na szczęście pod koniec gry bardzo pomógł mi jeden konkretny mod (https://www.nexusmods.com/silenthill2/mods/42?tab=description ) który w niektórych lokacjach wręcz podwoił moje fpsy. Przykładowo w więzieniu pod towarzystwem historycznym fpsy skoczyły z 56 na 110.

Plusem na pewno jest świetne audio - mocne odgłosy uderzeń, burzenia ścian czy obślizgłe dźwięki wydawane przez przeciwników. Musiałem jednak przyciszyć muzykę bo bardzo denerwowała, gdy wychodził na nas jeden słaby przeciwnik który padał po 3 strzałach, po czym po jego śmierci muzyka odpalała się na cały regulator zagłuszając radio, pozwalające sprawdzić czy będą kolejni przeciwnicy (na szczęście można włączyć wskaźnik wizualny radia, który pokazuje czy jest szum, czy nie).

Jakiś szalony recenzent pisał, że to nie jest dobry remake bo gra ma jakoby więcej sensu, jest bardziej logiczna. Dla mnie nie jest. Jest tak samo porąbana jak Twin Peaks.
Nie wiem co mają symbolizować 3 stany miasta (puste, zniszczone i z horroru).
Nie wiem co mają symbolizować potwory (worki mięsa, pielęgniarki, piramidogłowi).
Nie wiem, czy spotykane postacie są rzeczywiste czy tylko mają symbolizować jakieś cechy charakteru Jamesa (Maria pewnie symbolizuje myśli o zdradzie?). Mamy z nimi dialogi, ale są totalnie z czapy, nie mają żadnego sensu, więc wcale nie wybija to z uczucia dziwności.
Nie wiem co ma symbolizować wtykanie ręki do dziury i wskakiwanie do dziur.
Nie wiem co ma symbolizować porąbana geometria miasta np. więzienie pod towarzystwem historycznym, schody kilka pięter w dół, a potem magiczna teleportacja i jesteśmy na poziomie morza płynąc łódką po jeziorze.

Gra to jedno wielkie „what the hell?” i mam wrażenie, że tak samo jak w grach From Softu, nie obejdzie się bez długiej lektury wiki i analiz youtuberów tłumaczących fabułę na podstawie skrawków informacji.

Gra ma ten sam problem co Space Marine 2 - można ją tolerować, ale trudno ją zaakceptować.
Można ją przejść, nie jest na tyle toporna, żeby odrzucała na start jak np. Alone in the Dark 2024 (chociaż AitD też przeszedłem do końca).
Mimo tego jest klasę niżej niż RE 2. Po prostu nie ma sensu do niej wracać. Jednorazowa przygoda i do widzenia. Kultowa gra i wzór dla innych to na pewno nie będzie.

post wyedytowany przez pieterkov 2024-11-04 09:01:44
04.11.2024 09:13
NewGravedigger
1
odpowiedz
1 odpowiedź
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

Dzizas, myślałem, że ludzie tutaj narzekają dla zasady, ale system walki faktycznie jest kiepski. Szczególnie przy dwóch przeciwnikach postać potrafi się zamachnąć na tego oddalonego.

05.11.2024 12:22
odpowiedz
2 odpowiedzi
davero
10
Legionista

""opracowanie wzięło na siebie polskie studio Bloober Team ... i napisy PL. Czy to tak wielki koszt byłby dubbing ? czy to tylko oddział PL robił grę.

11.11.2024 21:10
Killer Croc
odpowiedz
Killer Croc
4
Junior

Super! Specjalnie dla tej gry kupiłem konsolę (bo wczesniej grałem na PCcie)... muszę się przyznać że z oryginałem nie miałem styczności - ale zawsze marzyłem by zagrać bo słyszałem że to legendarna gra... Więc jak tylko ukazała się informacja że planowany jest remake nie mogłem się doczekać. W mojej opinii grafika jest niesamowita - gra polskiej produkcji a nie ustepuje grom z USA lub japońskim... Bloober Team z Krakowa sie postarał... To dziwne że Polacy potrafia zrobić dobrą grę z niesamowita grafiką ale jeśli chodzi o kino animowane to nadal niestety jest żenada ("Quo vadis" z tego roku)... Fabularnie też jest świetnie - może to zasługa pierwowzoru z 2001 roku, nie wiem ile jest tu odtwórczości a ile twórcy dodali od siebie... Ale historia jest genialnie wymyślona... Miasteczko gdzie najgłębiej skrywane lęki, schizy i poczucie winy przybierają realną, fizyczną formę... Do tego opowieść jest niezwykle emocjonalna, oscyluje między melancholijnym nastrojem smutku a przytłaczającym klimatem strachu... System walki jest moim zdaniem trochę monotonny, za to wynagradzaja to z nawiązką zagadki, momentami naprawde trzeba się nagłowić, ale są tak ciekawe że nie czuje się znudzenia nawet przez chwilę. Osobna wzmianka należy się Piramidogłowemu - jest genialny jako złoczyńca i jego postać na długo pozostaje w pamięci... Według mnie nawet jak ktoś nie kojarzy pierwowzoru (jak ja) i nie wie czego się spodziewać to będzie dobrze sie bawił grajac w ten survival horror... Moim zdaniem warto zwiedzić miasteczko Silent Hill.

14.11.2024 18:20
benq3
odpowiedz
benq3
51
Chorąży
9.0

Recenzja tej gry na golu to śmiech na sali. Moim zdaniem i nie tylko moim ta gra to goty tego roku. Klimat, grafika i pokręcona fabuła to jest to. W tej grze wszystko mi się podobało. A skoro walka się nie podoba to pragnę zwróci uwagę że James to nie Kratos a zwykły człowiek.

18.11.2024 18:36
odpowiedz
pensulina
6
Legionista

Genaralnie niezła gra. Rzeczywiście brakuje jakiejś katany czy tam granatu, lol. Ale to jest jawa Jamesa i o to tu chodzi. Ciekawość niestety bardziej urzeka niż strącanie postaci z ścian i walenie rurką z kolankiem o charakterystyczne wyłomy w ścianach. Dziwięk bardzo zgrabny i mega zizizimmmny. W Amnesia: The Bunker koleś nawiewał po strzale z shotguna a tu możesz "ścielić trupem" dywany na piętrach oryginalnych lokalizacji... Bez zbędnych narracji. Niestety liniowość nie dla wszystkich. Ciasno, nieprzyjemnie, ciemno. Latarka - petarda. Bez niej - trup, haha. Zagadki bardzo przyjemne.

18.11.2024 23:35
NewGravedigger
odpowiedz
2 odpowiedzi
NewGravedigger
190
spokooj grabarza

Gra jest spoko. Ciemność i latarka z różnymi odgłosami jednak dają klimat, którego nie było w oryginale. Gra ma oczywiście swoje mankamenty i rozwiązania, których do końca nie rozumiem - np. leżące trupy, które wstają niezależnie od tego, ile razy przywalimy w nie z rury.

Mam jednak poczucie, że panowie z blober team za bardzo nie zrozumieli, dlaczego oryginał miał takie zasady, a nie inne. Moc konsoli (i moda na takie gry) spowodowały, że oryginał ma ten już klasyczny zestaw kamer z dziwacznych kątów. Przez to (plus animację drzwi z niewiadomą zawartością pokoju) dodano radio i aktywną muzykę - aby sygnalizować graczom, że zagrożenie jest w okolicy, nawet jeśli go nie widać.

Blober z kolei dał radio, które nie działa na te zastygłe 4nogi. Dodatkowo nie dostajemy żadnej wskazówki, że to gówno tam się czai, przez co całą grę chodzimy i tak zaglądając w każdy kąt oczekując, że wypadnie z niego nie wiadomo co. Po co w takim razie jest to radio? I tak przecież gramy, jakby go w ogóle nie było.

Wygląda to tak, jakby uznali, że skoro jest w oryginale, to bez większego przemyślenia muszą je dać też w nowej wersji.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze