Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 grudnia 2024, 11:26

Polscy twórcy Silent Hill 2 nie pogardzą konsolową ekskluzywnością w przyszłości. „Jeśli pojawia się świetna okazja, bierzesz ją”

Bloober Team nie wyklucza konsolowej ekskluzywności dla wydawanych w przyszłości gier. Wszystko zależy, czy pojawi się „świetna okazja”.

Źródło fot. Bloober Team
i

Polskie studio Bloober Team zapowiedziało niedawno grę Cronos: The New Dawn, która zmierza na PC oraz konsole Sony i Microsoftu. Niewykluczone jednak, że kolejne gry studia będą ekskluzywne dla urządzeń jednej z tych dwóch firm.

Warto zaznaczyć, że Bloober Team ma już doświadczenie z tego typu produkcjami. Poza PC, niedawno wydany Silent Hill 2 dostępny jest tylko na PlayStation 5, a we wcześniejsze The Medium przez pewien czas grać mogli jedynie posiadacze Xbox Series X/S.

Studio do tej pory nie zmieniło podejścia i jest otwarte na kolejne tego typu propozycje, jeśli tylko „pojawi się świetna okazja”. Tak twierdzi Wojciech Piejko, reżyser Silent Hill 2 i Cronosa, który udzielił wywiadu serwisowi MP1st.

Wszystko ma swoje plusy i minusy, i nie ma nic złego w robieniu czegokolwiek z powyższych, jeśli pomaga ci to wydać grę. Jeśli pojawia się świetna okazja, bierzesz ją – i nie ma w tym nic złego.

Wiemy, że poza Cronos: The New Dawn, Bloober Team pracuje nad innym, niezapowiedzianym jeszcze projektem, który znajduje się obecnie w fazie preprodukcji. W zeszłym roku na światło dzienne wyszło również istnienie tajemniczego Projektu R, tworzonego we współpracy ze Skybound Interactive. Niewykluczone więc, że któraś z tych produkcji (o ile nie są jedną i tą samą grą), zostanie wydana ekskluzywnie dla konsoli Sony lub Microsoftu.

Przypomnijmy, że Cronos: The New Dawn zadebiutuje w 2025 roku i będzie powrotem studia do klimatów science fiction, po bardziej przyziemnym Silent Hill 2. Deweloperzy mocno wierzą w swoje możliwości i zamierzają pokazać graczom do czego są zdolni.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej