Polscy twórcy Silent Hill 2 nie pogardzą konsolową ekskluzywnością w przyszłości. „Jeśli pojawia się świetna okazja, bierzesz ją”
Bloober Team nie wyklucza konsolowej ekskluzywności dla wydawanych w przyszłości gier. Wszystko zależy, czy pojawi się „świetna okazja”.
Polskie studio Bloober Team zapowiedziało niedawno grę Cronos: The New Dawn, która zmierza na PC oraz konsole Sony i Microsoftu. Niewykluczone jednak, że kolejne gry studia będą ekskluzywne dla urządzeń jednej z tych dwóch firm.
Warto zaznaczyć, że Bloober Team ma już doświadczenie z tego typu produkcjami. Poza PC, niedawno wydany Silent Hill 2 dostępny jest tylko na PlayStation 5, a we wcześniejsze The Medium przez pewien czas grać mogli jedynie posiadacze Xbox Series X/S.
Studio do tej pory nie zmieniło podejścia i jest otwarte na kolejne tego typu propozycje, jeśli tylko „pojawi się świetna okazja”. Tak twierdzi Wojciech Piejko, reżyser Silent Hill 2 i Cronosa, który udzielił wywiadu serwisowi MP1st.
Wszystko ma swoje plusy i minusy, i nie ma nic złego w robieniu czegokolwiek z powyższych, jeśli pomaga ci to wydać grę. Jeśli pojawia się świetna okazja, bierzesz ją – i nie ma w tym nic złego.
Wiemy, że poza Cronos: The New Dawn, Bloober Team pracuje nad innym, niezapowiedzianym jeszcze projektem, który znajduje się obecnie w fazie preprodukcji. W zeszłym roku na światło dzienne wyszło również istnienie tajemniczego Projektu R, tworzonego we współpracy ze Skybound Interactive. Niewykluczone więc, że któraś z tych produkcji (o ile nie są jedną i tą samą grą), zostanie wydana ekskluzywnie dla konsoli Sony lub Microsoftu.
Przypomnijmy, że Cronos: The New Dawn zadebiutuje w 2025 roku i będzie powrotem studia do klimatów science fiction, po bardziej przyziemnym Silent Hill 2. Deweloperzy mocno wierzą w swoje możliwości i zamierzają pokazać graczom do czego są zdolni.