Silent Hill 2 Remake dostał łatkę 1.06. Aktualizacja usuwa błędy graficzne na PS5 Pro
Bloober Team wypuścił nową aktualizację do Silent Hill 2 Remake. Na liście poprawek jest naprawa błędów graficznych w wersji gry na PS5 Pro.
Aktualizacja #2 (22 listopada, godz. 12:40)
Bloober Team poinformował na X o pojawieniu się aktualizacji 1.06 do Silent Hill 2 Remake. Łatka skupia się na naprawieniu błędów technicznych i rozgrywki w wersjach gry na Steamie oraz PS5. To dotyczy również bugów graficznych w wersji na PS5 Pro.
Aktualizacja (20 listopada, godz. 12:45)
Studio Bloober Team przerwało milczenie i przekazało na X, że pracuje nad naprawieniem wydajności Silent Hill 2 Remake na PS5 Pro.
Oryginalna wiadomość (18 listopada, godz. 11:28)
Od premiery PS5 Pro minął ponad tydzień i niektóre gry wciąż czekają na stosowną aktualizację. Na specjalnej liście znalazło się kilkadziesiąt pozycji, a jedną z nich jest Silent Hill 2 Remake. Fani jednak coraz częściej wyrażają swoje zniecierpliwienie, ponieważ okazuje się, że obecnie gra lepiej działa na oryginalnym PS5 lub wersji Slim niż na nowej, potężniejszej wersji konsoli.
Silent Hill 2 Remake wygląda najgorzej na PS5 Pro
Pod różnymi wpisami na oficjalnym profilu marki Silent Hill w serwisie X pojawiają się komentarze fanów dotyczące aktualizacji na PS5 Pro. Piszą oni o wprowadzaniu graczy w błąd, ponieważ na karcie gry w PS Store jest informacja o „PS5 Pro Enhanced”, podczas gdy Silent Hill 2 Remake nie otrzymał jeszcze żadnej łatki. Na subreddicie r/silenthill pojawił się zrzut ekranu pokazujący zbiór komentarzy pytających o to samo, czyli aktualizację dla PS5 Pro.
Sytuacji nie poprawia fakt, że ani studio Bloober Team ani firma Konami nie ustosunkowały się do apeli fanów, a ci ostatni nie wiedzą, kiedy mniej więcej można spodziewać się łatki. Gracze wyczekują patcha, ponieważ gra momentami wygląda źle, zwłaszcza jeśli korzysta się z trybu wydajności. Powodem ma być aplikowanie do Silent Hilla 2 Remake PSSR-a, mimo że gra nie miała jeszcze zostać do tego przystosowana.
Dlatego w trakcie rozgrywki widać m.in. migotanie obrazu na różnych powierzchniach – już w pierwszej lokacji na parkingu sprawia to wrażenie, jakby padał deszcz. Niestabilne są także cienie, ale to wspomniane migotanie jest najbardziej uciążliwe i jak zwracają uwagę niektórzy komentujący, staje się jeszcze bardziej irytujące w późniejszych etapach gry.
Niestety brak odpowiedzi ze strony dewelopera i wydawcy wystawia cierpliwość graczy na wielką próbę. Brakuje nawet zwykłego komunikatu, że łatka znajduje się w przygotowaniu i pojawi się do pobrania w danym okresie czasu. Dla części fanów sytuacja jest niedopuszczalna, gdy pod uwagę weźmiemy, że gra działa najgorzej na najlepszej wersji PS5.