The Molasses Flood
Amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Newton. Zespół tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, a jego debiutanckim projektem było ciepło przyjęte The Flame in the Flood. Choć The Molasses Flood rozpoczęło działalność jako studio niezależne, w 2021 roku trafiło pod skrzydła polskiej firmy CD Projekt.
Historia
Dzieje studia The Molasses Flood rozpoczynają się w 2014 roku. Zespół składał się z deweloperów, którzy wcześniej pracowali między innymi nad takimi produkcjami, jak BioShock, Halo 2 oraz Rock Band. Siedziba firmy mieściła się w Newton, w amerykańskim stanie Massachusetts.
Debiutanckim projektem The Molasses Flood była gra The Flame in the Flood, która w lutym 2016 roku pojawiła się na komputerach osobistych oraz Xboksie One, a w 2017 roku trafiła również na PlayStation 4 i Nintendo Switch. Była to survivalowa gra akcji z domieszką roguelike'a, w której wcielaliśmy się w dziewczynę przemierzającą postapokaliptyczną krainę na pokładzie swojej tratwy. Środki na jej opracowanie pochodziły między innymi z udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter, zorganizowanej pod koniec 2014 roku. Tytuł doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy („w większości pozytywne” opinie na platformie Steam) i recenzentów (według serwisu Metacritic średnia jego ocen oscylowała wokół 74%).
Drugim dziełem The Molasses Flood było Drake Hollow, czyli gra akcji z elementami strategicznymi, w której naszym zadaniem była budowa wioski w baśniowej krainie i odpieranie ataków mrocznych potworów. Pozycja zadebiutowała na Xboksie One pod koniec sierpnia 2020 roku, a na komputery osobiste trafiła nieco ponad miesiąc później, bo 1 października. Tytuł został ciepło przyjęty przez graczy („bardzo pozytywne” recenzje na Steamie) i branżowych krytyków (mogąc się pochwalić średnią not na poziomie 75%).
Okazało się, że Drake Hollow było ostatnim projektem The Molasses Flood jako niezależnego studia deweloperskiego. W październiku 2021 roku firma CD Projekt poinformowała bowiem o przejęciu tego zespołu. Pierwszym opracowanym pod skrzydłami polskiego giganta dziełem ekipy miała być niezapowiedziana jeszcze wówczas, „całkowicie nowa gra” osadzona w uniwersum „istniejącej marki należącej do CD Projektu”. Pracując nad nią, studio miało znacznie się rozrosnąć, jednak utrata niezależności nie miała wpłynąć na przyświecające mu cele.