The Flame in the Flood
The Flame in the Flood: Complete Edition
Postapokaliptyczna gra akcji, koncentrująca się na aspekcie survivalowym. Za jej powstanie odpowiada niezależne studio The Molasses Flood, którego członkowie mają za sobą prace przy takich tytułach, jak BioShock, Halo czy Guitar Hero.
producent: The Molasses Flood wydawca: The Molasses Flood
Gry podobne do The Flame in the Flood
State of Decay: Year-One Survival Edition
Don't Starve
Unrailed!
The Flame in the Flood to niezależny postapokaliptyczny survival studia The Molasses Flood, którego członkowie współtworzyli takie produkcje jak Bioshock, Halo czy Rock Band. W grze wcielamy się w postać dziewczyny imieniem Scout, która wraz ze swoim psem Aesopem przemierza na tratwie zalane tereny przypominające południowe Stany Zjednoczone. Po drodze musi walczyć o przetrwanie, zatrzymując się na okolicznych wyspach i unikając niebezpieczeństw. Prace nad tytułem sfinansowała zbiórka pieniędzy w serwisie Kickstarter.
Fabuła
Historia The Flame in the Flood nie należy do skomplikowanych. Scout, główna bohaterka, wraz z psem Aesopem musi spłynąć w dół rzeki, by dotrzeć do źródła sygnału radiowego i odkryć przyczynę wielkiej katastrofy, w wyniku której cały świat gry został zalany. Na swojej drodze protagonistka napotka nie tylko niebezpieczeństwa próbujące uniemożliwić jej osiągnięcie celu, ale także osobliwe postaci niezależne (jak nawiedzone dzieci) snujące krótkie historie na temat wydarzeń mających miejsce przed wielka powodzią. Warstwę fabularną przenika atmosfera alienacji, przytłoczenia i smutku, dodatkowo potęgowana przez ogólną wrogość świata przedstawionego.
Mechanika
Rozgrywkę obserwujemy z rzutu izometrycznego, zaś wszelkich interakcji z otoczeniem dokonywać można poprzez operowanie myszą.
Najważniejszym elementem The Flame in the Flood jest przetrwanie. Pod względem mechaniki produkcja dzieli się na dwie sekcje – rozgrywkę na lądzie i rozgrywkę na rzece. Pierwsza wymaga odwiedzania rozsianych po świecie gry wysp, na których znajdują się surowce umożliwiające Scout zaspokajanie podstawowych potrzeb – jedzenia, nawodnienia, odpoczynku i zachowania odpowiedniej temperatury ciała. Druga sprowadza się do podróżowania po rwących wodach na pokładzie prowizorycznej tratwy, dbając o jej stan i regularne ulepszenia.
W grze istotną rolę pełni system craftingu, czyli wytwarzania przedmiotów z użyciem zebranych surowców. Scout, aby przeżyć, zmuszona będzie przyrządzać sobie pożywienie z upolowanej zwierzyny lub zebranych roślin, odszukiwać źródła wody pitnej, rozpalać ogniska celem ogrzania się czy znajdować budynki pozwalające na odpoczynek. Surowców nie zawsze wystarczy jednak, by zaspokoić wszystkie potrzeby, dlatego niezbędne okaże się regularne migrowanie na kolejne wyspy, które zawierać mogą inne pomagające przeżyć składniki.
Na bohaterkę czekają zamieszkujące poszczególne skrawki lądu drapieżniki, jak wilki, dziki czy niedźwiedzie. Scout może ich unikać lub nauczyć się obierania odpowiedniej taktyki celem odstraszenia bądź ubicia nieprzyjacielskiej fauny. W tym celu przydają się pułapki, których wykonanie wymaga – wykorzystując system craftingu – zebrania właściwych surowców i poddania ich odpowiedniej obróbce. Bliskie spotkania z wrogo nastawionymi zwierzętami kończą się zazwyczaj pogorszeniem stanu zdrowia Scout, która w takim wypadku – by przeżyć – zmuszona jest wytworzyć odpowiednie medykamenty.
Śmierć w The Flame in the Flood nie stanowi jednak – w przeciwieństwie do innych survivali – definitywnego końca zabawy. Grając na standardowym poziomie trudności, wszelkie przedmioty składowane w ekwipunku Aesopa – psa Scout – przeniesione zostaną do kolejnego „podejścia”. Dopłynięcie odpowiednio daleko tratwą gwarantuje natomiast uzyskanie dostępu do punktów kontrolnych, od których po zgonie kontynuować można zabawę.
Oprawa audiowizualna
The Flame in the Flood posiada komiksową, mocno klimatyczną oprawę graficzną. W grze operuje się wyblakłymi kolorami, ascetycznymi efektami wizualnymi i podkreślającym przygnębiający nastrój produkcji balansem bieli. Grafika zamiast na techniczną jakość stawia na atmosferyczność, sprawiając wrażenie mieszkanki Borderlands z serią Shadowrun. O tworzące odpowiedni nastrój udźwiękowienie zadbał natomiast Chuck Ragan – artysta zajmujący się muzyką country.
Ostatnia modyfikacja 5 marca 2015
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 6,8 / 10 na podstawie 158 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI The Flame in the Flood
The Flame in the Flood Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Dual Core 2.5 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon HD 6850 lub lepsza
- 2 GB HDD
- Windows 7 64-bit