Metro 2033 - test wydajności
Czy najwyższe obecnie wymagania sprzętowe na rynku są uzasadnione? Sprawdziliśmy to, wnikliwie testując grę Metro 2033.
DirectX 11 - tesselacja i efekt głębi pola
Przeprowadziliśmy dodatkowe testy dla zobrazowania różnic w wydajności między poszczególnymi ustawieniami graficznymi w menu gry. Podstawą był Radeon HD 5870 oraz rozdzielczość 1920x1200 z wyłączonym wygładzaniem krawędzi oraz filtrowaniem anizotropowym na poziomie x4.
Przygotowaliśmy również porównanie jakości obrazu między trybami DX10 oraz DX11 z włączoną tesselacją oraz efektem głębi pola.
Jak widać, w trybie DX10 obraz jest delikatnie rozmyty – włącznie z teksturami. W wybranych miejscach daje się zauważyć głębię pola w DX11 – elementy znajdujące się bliżej nas są rozmyte względem tych, na które patrzymy w oddali – widoczne jest to w ostatnim porównaniu.