Test kierownicy Twin Turbo 2 Deluxe Force Feedback
Na rynku dostępnych jest mnóstwo „kierownic” komputerowych. Każdy znajdzie urządzenie najbardziej mu odpowiadające. My zajęliśmy się kierownicą TWIN TURBO 2 DELUXE FF.
Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku dzwigni hamulca ręcznego. Instrukcja wspomina, że posiada ona (dźwignia) 4 pozycje działania. Niestety w CMR2 nie da się tego sprawdzić gdyż gra obsługuje tylko jedną wartość wychyłu dla hamulca ręcznego. Szkoda, bo byłem ciekaw jak reaguje samochód na różny stopień zaciągnięcia hamulca. Cóż, technologia wyprzedziła oprogramowanie, ale wiadomo, że kolejne gry z gatunku symulacji samochodowych będą taką funkcję wykorzystywały. Co do jakości technologii Force Feedback to wypada ona bardzo dobrze. Pomimo dość niepozornego wyglądu, wrażenia przekazywane za pomocą siłowników zainstalowanych w korpusie kierownicy są bardzo realistyczne. Wprawdzie siła z jaką kierownica oddziałuje na nas nie jest tak duża jak w przypadku urządzeń firmy Logitech, trzeba pamiętać, że TT2D to sprzęt znacznie tańszy.
Drugą grą, na której postanowiłem przetestować TT2D był Nascar 4. Jak zapewne domyślacie się w N4 najważniejsza jest precyzja. W N4 nie będziemy „szarpać” kółkiem na prawo i lewo jednocześnie naciskając na gaz lub pedał hamulca. Wyścigi NASCAR to przede wszystkim opanowanie i perfekcyjna dokładność w prowadzeniu samochodu. Ponownie TT2D zasłużyła na słowa uznania.
Podczas jazdy samochód praktycznie nie drgał, co jest bardzo rzadko spotykane przy tego rodzaju wyścigach i ma zarazem ogromne znaczenie. Również precyzja sterowania samą kierownicą była zaskakująco dobra a co za tym idzie prowadzenie pojazdu było bardzo komfortowe. W dodatku w N4 udało mi się przetestować dzwignię zmiany biegów, gdyż samochody w zawodach NASCAR posiadają właśnie 4-przekładniową skrzynię. Wszystko przebiegało w miarę bezproblemowo, choć szkoda, że N4 to jedyna gra w moich zbiorach gdzie mogłem ten gadżet zastosować.
Na koniec zostawiłem sobie Rally Trophy. Ponownie kierownica spisywała się znakomicie. Porównując ją nawet do mojego Logitecha wypadła bardzo dobrze. I właśnie w przypadku RT trafiło do mnie iż TT2D bardzo dobrze przekazuje rekcje Force Feedback. Są one intensywne podczas gdy poruszamy się po drodze i bardzo silne przy uderzeniu w drzewo, bandę lub inna przeszkodę. Wibracje wyraźnie nasilają się w momencie zjechania na pobocze, co jest dużym plusem. Wprawdzie urządzenia Logitecha czy Microsoftu sprawiają wrażenie wyposażonych w silniejsze siłowniki które potrafią wyrwać się graczowi z rąk, jednak TT2D w zasadzie im nie ustępuje. Pamiętajmy jednak, że cena tych pierwszych urządzeń różni się diametralnie.
Podsumowując, Twin Turbo 2 Deluxe to sprzęt bardzo dobry zarówno pod względem jakościowym jak i wykończeniowym. Od produktów renomowanych firm jak choćby Logitech, Microsoft czy Guillemot odróżnia go przede wszystkim znacznie niższa cena. Na korzyść TT2D przemawia na pewno bogate wyposażenie (mam na myśli hamulec ręczny i dzwignię zmiany biegów), które dla niedzielnych kierowców będzie bardzo atrakcyjne. Dlatego też jeśli jesteś fanem wszystkiego co jeździ, kochasz realizm, wierność reakcji czy doskonałe wykonanie, szczerze polecam zakup TT2D, gdyż jest to świetne rozwiązanie za niewielkie pieniądze.
FAJEK