Najciekawsze gry strategiczne wydane w 2006 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Clint: Urban Rivals
Strategiczne 4 stycznia 2006
Clint: Urban Rivals to strategiczna gra karciana stworzona przez studio Acute. Produkt ten bazuje tylko i wyłącznie na trybie sieciowym. W ten sposób oferuje odbiorcom możliwość obcowania w wirtualnym świecie z żywymi przeciwnikami.
Mafia Tycoon
Strategiczne 10 stycznia 2006
Mafia Tycoon jest strategiczną grą turową, w której możemy wcielić się w rolę mafijnego bossa. Celem rozgrywki jest stworzenie dobrze prosperującego przestępczego imperium przy wykorzystaniu wszelkich możliwych środków i eliminacja lokalnych przeciwników na jeden z trzech dostępnych w grze sposobów.
Circus Empire
Strategiczne 24 stycznia 2006
Circus Empire to symulacja cyrku przygotowana przez zespół Silver Wish Games, który wsławił się w świecie stworzeniem całkiem udanej gra akcji Chameleon (w Polsce Kameleon).
Playboy: The Mansion – Private Party
Strategiczne 25 stycznia 2006
Playboy: The Mansion – Private Party to dodatek do stworzonej przez Cyberlore Studios i wydanej przez Groove Games w 2005 roku gry Playboy: The Mansion, która pozwalała nam wcielić się w rolę Hugh Hefnera.
Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.
Flatspace II: The Rise of the Scarrid
Strategiczne 31 stycznia 2006
Flatspace II: The Rise of the Scarrid jest sequelem wydanej w 2003 roku kosmicznej symulacji autorstwa niezależnego studia Cornutopia. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, a gracz ponownie staje się świadkiem konfliktu pomiędzy ludźmi i rasą obcych – scarrid. Zabawa koncentruje się na handlu, jednak rozgrywkę urozmaicają elementy cRPG i zręcznościowej strzelanki.
Tamagotchi Connection: Corner Shop
Strategiczne 31 stycznia 2006
Tamagotchi Connection: Corner Shop to program mający na celu przypomnienie ogólnoświatowego fenomenu, jakim w latach dziewięćdziesiątych XX wieku okazały się sympatyczne wirtualne zwierzaki. Koncern Bandai postanowił jednak nieco zmienić formułę rozgrywki i wysłał naszych podopiecznych do pracy, a konkretnie do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.
Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.
American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.
Paws & Claws: Pet Resort
Strategiczne 13 lutego 2006
Bardzo nietypowe połączenie gry familijnej oraz prostej strategii. Wcielamy się w postać osoby zarządzającej ośrodkiem szkoleniowo-wypoczynkowym dla takich zwierząt jak psy, konie, czy koty.
Młody Doktor: Łapy i Pazury
Strategiczne 13 lutego 2006
Młody Doktor: Łapy i Pazury to stworzona z myślą o najmłodszych miłośnikach zwierząt gra strategiczna, pozwalająca wcielić się w rolę szefa kliniki weterynaryjnej. Gracz ma za zadanie opiekować się chorymi i zranionymi zwierzakami, ale także dbać o kondycje finansową i rozwój lecznicy. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Radon Labs.
Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.
Age of Empires: The Age of Kings
Strategiczne 14 lutego 2006
Strategia turowa opracowana przez studio Digital Eclipse z myślą o konsoli Nintendo DS. Gracze wcielają się w role przywódców jednej z pięciu nacji (Brytów, Franków, Saracenów, Mongołów oraz Japończyków), które prowadzą do zwycięstwa w unikalnych kampaniach. Rozgrywka koncentruje się na pozyskiwaniu surowców, rozbudowie osady o różnorodne konstrukcje i dokonywaniu odkryć naukowych, zaś wszystko to ma umożliwić wystawienie jak najpotężniejszej armii.
Ground Zero: Genesis of a New World
Strategiczne 15 lutego 2006
Propozycja niemieckiej firmy developerskiej, Comport Interactive, przygotowana z myślą o fanach gier strategicznych i RPG. Klimatem podobna do znakomitej serii Fallout, akcja Ground Zero osadzona została w realiach post apokaliptycznych.
Star Wars: Empire at War
Strategiczne 16 lutego 2006
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Petroglyph. Akcja opisywanej produkcji toczy się na dwa lata przed wydarzeniami opowiedzianymi w czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych wojen (o podtytule Nowa nadzieja), aczkolwiek pojawiają się w niej również wątki zaczerpnięte z trzeciej części serii (zatytułowanej Zemsta Sithów). Osią akcji jest konflikt pomiędzy Sojuszem a Imperium Galaktycznym. Sama rozgrywka składa się z dwóch sekcji: planowania i ataku.
Tycoon City: New York
Strategiczne 21 lutego 2006
Tycoon City: New York to produkcja strategiczno-ekonomiczna, gdzie zadaniem graczy jest zbudowanie własnego imperium biznesowego na obszarze „miasta, które nigdy nie śpi”, czyli tytułowego Nowego Jorku.
Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Strategiczne 21 lutego 2006
Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.
Pirates: Constructible Strategy Game Online
Strategiczne 22 lutego 2006
Pirates: Constructible Strategy Game Online to oparta na popularnej grze planszowej kolekcjonerska turowa gra strategiczna osadzona w pirackich klimatach. Przeznaczona jest jedynie do rozgrywki online. Gracze mierzą się ze sobą tocząc morskie bitwy i zdobywając ukryte skarby korsarzy.
Steam Brigade
Strategiczne 24 lutego 2006
Steam Brigade to nietypowa gra strategiczna, stworzona przez niezależne studio developerskie Pedestrian Entertainment i znajdujące się w szerokiej ofercie polskiego dystrybutora Nicolas Games.
Alliance: Globalny Konflikt
Strategiczne 24 lutego 2006
Alliance: Future Combat to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez firmę developersko-wydawniczą, G2 Games. Podczas prac nad nią, developerom i projektantom przyświecał jeden cel - przenieść nowoczesne zmagania militarne na kolejny poziom i dostarczyć fanom gatunku produkt najwyższej jakości.
Narodziny Ameryki
Strategiczne 24 lutego 2006
Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 lutego 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Strategiczne 28 lutego 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.
Generation of Chaos
Strategiczne 28 lutego 2006
Strategia na konsolę przenośną? Czemu nie! Z taką koncepcją wyszła firma Nippon Ichi Software z Japonii, podejmując się stworzenia gry Generation of Chaos. Produkt twórców z Kraju Kwitnącej Wiśni oprócz swojego taktycznego charakteru, posiada jednak także wiele elementów gatunku cRPG, które zdecydowanie uatrakcyjniają rozgrywkę.
Legion Arena: Cult of Mithras
Strategiczne 1 marca 2006
Cult of Mithras to pierwszy, oficjalny dodatek do Legion Arena – gry strategicznej przygotowanej przez firmę Slitherine Software, a wydanej przez Black Bean Games. Autorzy programu postanowili postąpić identycznie jak w przypadku swojej wcześniejszej produkcji (Legion) i naprzeciw rzymskiej armii postawili istoty mitologiczne.
PSI: Syberian Conflict
Strategiczne 3 marca 2006
PSI: Syberian Conflict to strategia czasu rzeczywistego z elementami gier fabularnych, stworzona przez dość młode studio developerskie, Wireframe Dreams, które na rynku pojawiło się za sprawą mini-gry Sherlog. Można więc powiedzieć, iż PSI to pierwszy komercyjny produkt, który wyszedł z ich rąk.
HotDogs HotGirls
Strategiczne 9 marca 2006
Strategiczna symulacja zaproponowana przez Fuzzyeyes Studios. Naszym głównym zadaniem jako właściciela sieci fast foodów jest odpowiednie nią zarządzanie i zdominowanie krajowego rynku. Nieocenioną pomocą w osiągnięciu tego celu służą przesympatyczne i przeurocze kelnerki zatrudnione w naszych barach.
Yu-Gi-Oh! Ultimate Masters: World Championship Tournament 2006
Strategiczne 14 marca 2006
Yu–Gi–Oh! Ultimate Masters: World Championship Tournament 2006 to kolejna gra ze znanej serii, obejmującej między innymi, takie tytuły jak: Duel Academy, Reshef of Destruction czy Eternal Duelist Soul. Jest to gra z gatunku określanego mianem karcianek, skutecznie łącząca akcję z taktyką.
War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.
The Plan (2006)
Strategiczne 17 marca 2006
Cóż jest tak pociągającego w byciu złodziejem światowej klasy? Czemu lubimy filmy w stylu Ocean’s Eleven? To dobre pytania dla narwanego psychologa. Dla graczy najważniejsze jest to, że fenomen ten zauważyła firma Monte Cristo i wypuściła na rynek grę Th3 Plan. Jest to połączenie strategii rozgrywanej w czasie rzeczywistym z grą akcji i jeszcze na dodatek wysokich lotów przygodówką. Co za dużo to nie zdrowo? Nie w tym wypadku.
Metal Gear Acid 2
Strategiczne 21 marca 2006
Oficjalna kontynuacja innowacyjnej strategii turowej znanej z serii firmy Konami. Metal Gear Acid 2 rozwija pomysły zaprezentowane w pierwszej części. Gra oferuje ponadto ciekawą, stylizowaną na komiks, oprawę graficzną.
Worms: Open Warfare
Strategiczne 22 marca 2006
Ludzie z brytyjskiej firmy Team17 postanowili w niniejszym dziele powrócić do głębokiej przeszłości cyklu Worms, ponieważ zrezygnowali z całkowicie trójwymiarowego środowiska (między innymi Worms 4: Mayhem) i ponownie zaserwowali graczom płaską komiksową oprawę graficzną niczym w Worms: Armageddon.
Act of War: High Treason
Strategiczne 24 marca 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego Act of War: Direct Action. Oryginalna gra w skupiała się głównie na zaprezentowaniu współczesnych walk na terenie dużych miast. Tym razem autorzy postanowili poszerzyć wachlarz oferowanych środowisk i oferują nam kampanię rozgrywającą na terenach nadmorskich i morskich.
The Tower SP
Strategiczne 29 marca 2006
The Tower SP jest grą strategiczno-ekonomiczną, należącą de facto do tej samej serii, co pamiętna pozycja pt. SimTower: The Vertical Empire, wydana w połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku i zadedykowana komputerom osobistym. Omawiany tytuł został przygotowany wyłącznie z myślą o kieszonkowej konsoli Game Boy Advance przez japońską firmę Vivarium (Yoot Saito i spółka).
Fire Department 3
Strategiczne 30 marca 2006
Trzecia odsłona cyklu gier strategicznych pozwalających na zmierzenie się ze skutkami różnorodnych katastrof. Stajemy na czele brygady pożarniczej, w skład której, oprócz "zwykłych" strażaków, wchodzą m.in. saperzy, medycy, biochemicy czy oficerowie techniczni. W naszych akcjach wspiera nas około 15 pojazdów i jednostek specjalnych, min. ambulansów, śmigłowców, łodzi patrolowych czy buldożerów.
Emergency 4: Global Fighters For Life
Strategiczne 31 marca 2006
Kolejna część strategii o tematyce katastroficznej, wyprodukowana przez Sixteen Tons Entertainment. W grze wcielamy się w szefa organizacji ratunkowej, któremu przyjdzie zmierzyć się z szeregiem wypadków i katastrof w lokalnym mieście. Do tego czekają nas zadania międzynarodowe, nietypowe zagrożenia i możliwość skorzystania ze specjalistycznego sprzętu. Udoskonalono szatę graficzną, a co najważniejsze – wprowadzono nowy tryb multiplayer.
Earth Universe
Strategiczne 31 marca 2006
Earth Universe to kolekcjonerski zestaw gier z serii Earth - futurystycznego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), stworzonego przez polskie studio deweloperskie Reality Pump. W pakiecie znalazły się gry: Earth 2140, Earth 2150 - Escape from the Blue Planet, Earth 2150 - The Moon Project, Earth 2150 - Lost Souls oraz Earth 2160 z dodatkami SuperStorm V3.0 i Titanium Map Pack.
SpellForce 2: Czas Mrocznych Wojen
Strategiczne 7 kwietnia 2006
Druga odsłona popularnego cyklu, łączącego elementy strategii czasu rzeczywistego z cechami charakterystycznymi dla gatunku cRPG. Fabuła Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen koncentruje się na nowym zagrożeniu, jakie stanowią tytułowe Cienie. Zadaniem gracza jest poprowadzenie do boju jednej z trzech frakcji, które wypowiedziały wojnę siłom zła. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszej części serii, rozgrywka opiera się na dwóch filarach.
Hearts of Iron 2: Doomsday
Strategiczne 7 kwietnia 2006
Samodzielne rozszerzenie do niezwykle udanej gry strategicznej Hearts of Iron 2 od studia Paradox. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Gracz nadzoruje nie tylko sprawy militarne, lecz także politykę, gospodarkę i rozwój technologiczny. Nabywcy Hearts of Iron 2: Doomsday otrzymują całą zawartość podstawowej wersji gry oraz wiele nowości.
TV Giant
Strategiczne 13 kwietnia 2006
TV Giant to strategia ekonomiczna, będąca kolejną pozycją, traktującą o zakładaniu konkretnej firmy i zdobywaniu monopolu w danej sferze biznesu. Tym razem developerzy postanowili wkroczyć do świata telewizji – użytkownik, zaczynając jako młody przedsiębiorca, dostaje szansę zostania magnatem owej branży.
City Life
Strategiczne 14 kwietnia 2006
City Life to propozycja skierowana dla miłośników gier "simopodobnych", w których od podstaw zajmujemy się stworzeniem miejskiej aglomeracji. Dzięki City Life poznajemy rozterki i męki tworzenia, jakie przeżywają miejscy architekci, którzy muszą wybudować wygodne, nowoczesne i funkcjonalne budynki, spełniające wymagania przeróżnych grup społecznych.
Auto Assault Trading Card Game
Strategiczne 15 kwietnia 2006
Auto Assault Trading Card Game to elektroniczna gra karciana, oparta na popularnym projekcie z gatunku MMO, Auto Assault, stworzonym przez firmę NCsoft. Karcianka pozwala na rozegranie szybkich pojedynków, 1 na 1, utrzymanych w klimacie swojego pierwowzoru.
Take Command: 2nd Manassas
Strategiczne 18 kwietnia 2006
Druga gra ze strategicznej serii Take Command zespołu developerskiego MadMinute Games. Poprzednik, znany pod tytułem Take Command: Civil War Bull Run, był debiutanckim projektem tego zespołu i z marszu zdobył uznanie w oczach fanów i serwisów branżowych.
American History Lux
Strategiczne 19 kwietnia 2006
American History Lux to gra strategiczna, oparta na historii Stanów Zjednoczonych. Bierzemy udział w dziesięciu największych konfliktach, w których brali udział amerykańscy żołnierze.
Desperados 2: Cooper's Revenge
Strategiczne 21 kwietnia 2006
Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu taktycznej strategii Desperados: Wanted Dead or Alive z 2001 roku. Fabuła gry koncentruje się na postaci tytułowego, względnie praworządnego łowcy nagród Johna Coopera i opowiada o jego wysiłkach zmierzających do pojmania groźnego przestępcy imieniem Dillon. Podczas zabawy kontrolujemy po raz kolejny drużynę sześciu postaci o odmiennych umiejętnościach, a całość rozgrywa się w konwencji znanej z poprzedniczki oraz popularnej serii Commandos.
Black & White 2: Wojny Bogów
Strategiczne 24 kwietnia 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do RTS-a Black & White 2. Wprowadza m.in. zupełnie nowego Chowańca, dwie premierowe krainy, cztery niewidziane wcześniej cuda i sześć wyzwań. Od nowa napisano też sztuczną inteligencję. Do działania dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.
Strategic Command 2: Blitzkrieg
Strategiczne 28 kwietnia 2006
Kontynuacja wydanej w 2002 roku strategii turowej (Strategic Command: European Theater). Warto zaznaczyć, iż mamy tu do czynienia ze standardowym sequelem, który rozwija pomysły zaprezentowane w pierwszej części gry.
Rise of Nations: Rise of Legends
Strategiczne 9 maja 2006
Sequel udanej gry strategicznej, która poruszała temat rozwoju naszej cywilizacji. Tym razem jednak, autorzy Rise of Nations postanowili zerwać ze znaną nam rzeczywistością i stworzyć strategię osadzoną w świecie gdzie magia miesza się z techniką.
Wildlife Park 2
Strategiczne 12 maja 2006
Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.
Heroes of Might and Magic V
Strategiczne 16 maja 2006
Piąta odsłona popularnej serii strategii turowych, osadzonych w stylistyce fantasy. Celem odświeżenia cyklu, przygotowanie jego kolejnej części powierzono doświadczonej rosyjskiej ekipie Nival Interactive, mającej na swoim koncie m.in. serie Rage of Mages, Etherlords, Silent Storm oraz Blitzkrieg. Akcja gry toczy się w krainie Ashan i koncentruje na walce z zastępami demonów, które po zgładzeniu króla pustoszą tereny królestwa.
1848
Strategiczne 16 maja 2006
1848 to reprezentant strategii turowych, stworzony przy współpracy firmy Battlefront oraz studia developerskiego Hussar Games. Akcja 1848 przenosi nas w lata 1848-49, kiedy to na Węgrzech wybuchła rewolucja, której celem było wyzwolenie się spod panowania austriackiego.
Age of Wonders: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja cyklu Age of Wonders, w skład której wchodzą: Age of Wonders, Age of Wonders: Magia Cienia oraz Age of Wonders II: Tron Czarnoksiężnika.
Myth: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Myth: Antologia to zestaw gier z popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), rozwijanego przez studio deweloperskie Mumbo Jumbo. W pakiecie znalazły się: Myth: Upadli Władcy, Myth II: Duszożerca, Myth II: Chimera oraz Myth III: The Wolf Age. Dodatkowym atutem zestawu są dziesiątki scenariuszy stworzonych przez fanów serii.
Port Royale: Złota Edycja
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalna edycja, w skład której wchodzą obie części serii Port Royale. Akcja gier toczy się na Karaibach w XVII wieku, czyli czasach gdy o wpływy nad tym rejonem walczyły monarchie Hiszpanii, Anglii, Francji oraz Holandii. Gracze próbują zdobyć szacunek i majtek poprzez wypełnianie zadań, toczenie bitew morskich, szukanie skarbów oraz handel.
Railroad Tycoon: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Zestaw gier strategicznych z serii Railroad Tycoon. Nabywcy tego produktu otrzymują Railroad Tycoon II wraz z dodatkiem Railroad Tycoon II: The Second Century, a także Railroad Tycoon 3 poszerzone o darmowe rozszerzenie Coast to Coast.
Commandos: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Kompletne wydanie trzech pierwszych części popularnego cyklu Commandos, wykreowanego przez ekipę hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywany cykl stanowi niezwykle oryginalne połączenie taktycznej strategii czasu rzeczywistego z elementami gier akcji, a podczas zabawy przejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem tytułowych komandosów o zróżnicowanych umiejętnościach, wykonując szereg niezwykle niebezpiecznych misji na tyłach wroga.
Tropico: Antologia
Strategiczne 19 maja 2006
Specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części znanej strategicznej serii firmy Pop Top Software - Tropico, a także dodatek do pierwszej z nich - Tropico: Rajska Wyspa.
Twierdza Deluxe
Strategiczne 19 maja 2006
Twierdza Deluxe to specjalne wydanie cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach średniowiecza. Edycja ta zawiera grę Twierdza oraz przygotowany przez studio deweloperskie FireFly oficjalny dodatek Excalibur Pack, w którym znalazły się legendarne i historyczne warownie na czele z zamkiem Camelot oraz słynną Tower of London.
Field Commander
Strategiczne 22 maja 2006
Field Commander to wojenna strategia turowa rozgrywająca się w niedalekiej przyszłości. Twórcy gry wyraźnie wzorowali się w swojej pracy na Advance Wars, wielkim hicie dostępnym na konkurencyjnym urządzeniu.
Zoo Tycoon 2: Afrykańskie zwierzaki
Strategiczne 22 maja 2006
Add-on do Zoo Tycoon 2, czyli drugiej odsłony popularnej serii strategii ekonomicznych, w których gracze wcielają się w zarządców wirtualnego zoo. Dodatek opracowany przez studio Blue Fang Games wprowadza do gry scenerie i zwierzęta z Afryki – wśród dwudziestu nowych gatunków oddanych w nasze ręce pojawiają się białe nosorożce, antylopy bongo i hieny pręgowane.
Dino Master
Strategiczne 25 maja 2006
Dino Master to strategia, w której gracz wciela się w postać Dave’a the Diggera. Bohater wyrusza na łowy dookoła globu w celu wykopania największego i najlepiej zachowanego szkieletu dinozaura.
Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).
DropTeam
Strategiczne 1 czerwca 2006
Taktyczna symulacja bojowa starć sił pancernych, rozgrywana w czasie rzeczywistym. Oferuje nam zarówno potyczki jednoosobowe, gdzie przeciwnikiem są oponenci sterowani przez zaawansowane procedury A.I., jak również wieloosobowe w sieci, do 16 osób równocześnie.
Norm Koger’s The Operational Art Of War III
Strategiczne 5 czerwca 2006
Norm Koger’s The Operational Art Of War III to kolejny tytuł z serii będącej absolutnym hitem dla wielbicieli tradycyjnych, turowych gier strategicznych. Osoby korzystające z programu mogą rozegrać dowolną bitwę mającą miejsce w dwudziestym wieku i obecnym stuleciu.
The Movies: Stunts & Effects
Strategiczne 6 czerwca 2006
Wyobraź sobie, że kręcisz swój kolejny film. Bardzo chciałbyś rzucić nim widzów na kolana i wprowadzić ich w stan euforii podczas projekcji. Niestety, Twojej produkcji brakuje efektownego zakończenia. Czy nie lepiej byłoby, żeby finałowe sceny obfitowały w szaleńcze pościgi samochodowe, które zostaną zakończone efektowną eksplozją?
Airborne Assault: Conquest Of The Aegean
Strategiczne 8 czerwca 2006
Trzecia z kolei pozycja z serii gier Airborne Assault, będąca strategią, umiejscowioną w realiach największego konfliktu ubiegłego stulecia – II Wojny Światowej.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Harpoon 3: Advanced Naval Warfare
Strategiczne 14 czerwca 2006
Kolejna odsłona legendarnego cyklu gier strategicznych, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w 1989 roku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej realistyczna symulacja działań wojennych na lądzie i morzu, jaka kiedykolwiek powstała z myślą o cywilach.
Glory of the Roman Empire
Strategiczne 16 czerwca 2006
Gra strategiczna osadzona w czasach świetności Cesarstwa Rzymskiego, zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice. Pozwala nam nie tylko na objęcie stanowiska planisty miast imperium, od którego zależy powstanie każdego budynku w ich obrębie, ale także głównodowodzącego legendarnych legionów.
Hearts of Iron 2: Złota Edycja
Strategiczne 16 czerwca 2006
Hearts of Iron 2: Złota Edycja to specjalne wydanie popularnej, wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) studia Paradox Interactive. W pakiecie znalazły się bazowa gra oraz oficjalne rozszerzenie Hearts of Iron 2: Doomsday. Staraniem rodzimego dystrybutora - firmy Cenega Poland - oba tytuły przygotowane zostały w polskiej wersji językowej.
Toilet Tycoon
Strategiczne 19 czerwca 2006
Toilet Tycoon to gra strategiczna stworzona przez studio Anvil Soft, której głównym założeniem jest zbudowanie własnego, szaletowego imperium. Drogę na szczyt utrudnia nam bezlitosna konkurencja, nie zawsze grająca fair.
Kozacy II: Bitwa o Europę
Strategiczne 19 czerwca 2006
Samodzielny dodatek do gry Kozacy II: Wojny Napoleońskie, strategii czasu rzeczywistego osadzonej w XIX-wiecznej Europie, stworzonej przez ukraińskie studio GSC Game World. Oprócz sześciu grywalnych państw obecnych w dwójce, rozszerzenie Kozacy II: Bitwa o Europę oferuje trzy nowe nacje: Hiszpanię, Księstwo Warszawskie i Konfederację Reńską.
Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.
Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.
Panzer Command: Operation Winter Storm
Strategiczne 29 czerwca 2006
Panzer Command to taktyczna gra wojenna pozwalająca nam na pokierowanie wojskami rosyjskimi i niemieckimi w walkach, jakie miały miejsce w czasie II wojny światowej, w roku 1942, kiedy to Szósta Armia została okrążona i odcięta od reszty sił III Rzeszy w Stalingradzie.
Total War Eras Collection
Strategiczne 30 czerwca 2006
Wydany przez firmę SEGA kolekcjonerski pakiet trzech pierwszych odsłon popularnej serii Total War studia Creative Assembly, wraz z ich oficjalnymi rozszerzeniami. W skład zestawu Total War Eras Collection wchodzą gry Shogun: Total War z dodatkiem The Mongol Invasion, Medieval: Total War z dodatkiem Viking Invasion, oraz Rome: Total War z dodatkiem Barbarian Invasion.
For Liberty!
Strategiczne 4 lipca 2006
For Liberty! to nowa gra strategiczna zespołu Hussar Games, która zabiera gracza w realia dwóch historycznych konfliktów niepodległościowych.
Age of Empires: Złota Edycja
Strategiczne 19 lipca 2006
Specjalna edycja Age of Empires – pierwszej odsłony kultowej serii gier strategicznych czasu rzeczywistego, nad którą pieczę sprawował zespół Ensemble Studios. Gracz wciela się w rolę przywódcy jednej z kilkunastu cywilizacji, wśród których pojawiają się Egipt, Babilon, Grecja, czy choćby Persja i Fenicja.
CivCity: Rome
Strategiczne 24 lipca 2006
CivCity: Rome to gra ekonomiczna, przygotowana wspólnymi siłami przez firmy Firefly Studios (producenta cyklu Stronghold) oraz dowodzoną przez Sida Meiera Firaxis Games. Akcja programu przenosi gracza w czasy największej świetności Cesarstwa Rzymskiego, a głównym zadaniem jest zbudowanie tętniącego życiem miasta.
Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Strategiczne 24 lipca 2006
Warlords to pierwszy, oficjalny dodatek do Sid Meier’s Civilization IV – bestsellerowej gry strategicznej, która na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutowała w październiku 2005 roku.
Super Robot Taisen: Original Generation
Strategiczne 25 lipca 2006
Super Robot Taisen: Original Generation jest połączeniem strategii z grą RPG. Tytuł został stworzony przez japońską firmę Banpresto i stanowi kontynuację popularnej serii, która doczekała się nawet własnego serialu anime.
Distant Guns
Strategiczne 27 lipca 2006
Symulacja morskich działań wojennych jakie miały miejsce w czasie wojny rosyjsko-japońskiej w latach 1904-1905. Swe powstanie zawdzięcza zespołowi Storm Eagle Studios prowadzonemu przez dwóch utytułowanych twórców gier strategicznych, tj. Norma Kogera i Jima Rose’a.
Pox Nora
Strategiczne 1 sierpnia 2006
Sieciowa strategia wzbogacona elementami kolekcjonerskiej karcianki. Rozgrywka toczy się w systemie turowym i polega głównie na rywalizacji z innymi graczami. Ważnym elementem zabawy jest gromadzenie jednostek i używanie ich do tworzenia armii. Całość oparto na modelu darmowym z mikropłatnościami, pozwalającymi na dokupowanie dodatkowych zestawów kart.
Carnage Heart Portable
Strategiczne 3 sierpnia 2006
Carnage Heart Portable jest typową grą symulacyjno-strategiczną, będącą kontynuacją produkcji, pt. Carnage Heart, która w 1995 zadebiutowała na konsoli PlayStation.
Victoria: Rewolucje
Strategiczne 17 sierpnia 2006
Oficjalne rozszerzenie do gry Victoria: Empire Under the Sun. Dodatek na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwa lata po premierze podstawowej wersji programu i podobnie jak pierwowzór, należy do licznej rodziny popularnych strategii wywodzących się ze szwedzkiego studia Paradox Entertainment.
Sword of the Stars
Strategiczne 22 sierpnia 2006
Kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X. Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld.
Boundless Planet
Strategiczne 23 sierpnia 2006
Boundless Planet reprezentuje gatunek futurystycznych gier MMORTS, czyli jak można wywnioskować z samego skrótu, jest to strategia czasu rzeczywistego nastawiona na rozgrywkę online.
Dofus-Arena
Strategiczne 30 sierpnia 2006
Sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics.
Blitzkrieg 2: Upadek Rzeszy
Strategiczne 1 września 2006
Pierwsze rozszerzenie do wojennego RTS-a Blitzkrieg 2. Dodatek oferuje trzy wielkie kampanie: operację Bagration (wielka ofensywa radzieckiej armii, wyzwalająca Białoruś i otwierająca drogę na Niemcy), oblężenie świadkami Budapesztu, a także zdobywanie Kurland Fortress. Autorzy wprowadzili też sporo dodatkowego sprzętu.
The Settlers II: 10-lecie
Strategiczne 7 września 2006
Uwspółcześniony remake najpopularniejszej z odsłon kultowej serii strategicznej The Settlers, przygotowany z okazji dziesięciolecia wydania gry. Twórcy ze studia Blue Byte opracowali na nowo złożoną z 10 misji kampanię, w której stajemy na czele Rzymian, poszukujących nowych krain celem odbudowy upadłego Imperium.
Faces of War: Oblicza Wojny
Strategiczne 8 września 2006
Kontynuacja Soldiers: Heroes of World War II – ciepło przyjętej strategii czasu rzeczywistego, wydanej w 2004 roku. Za opracowanie omawianego tytułu odpowiedzialne jest studio Best Way, które dostarczyło również pierwszą odsłonę cyklu. Deweloperzy nie zdecydowali się na wprowadzenie drastycznych zmian w schemacie rozgrywki.
Wesołe Ranczo
Strategiczne 8 września 2006
Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.
Company of Heroes: Kompania braci
Strategiczne 11 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Edycja mobilna została przygotowana przez studio Feral Interactive. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii.
Joint Task Force
Strategiczne 12 września 2006
Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.
Prison Tycoon 2: Maximum Security
Strategiczne 15 września 2006
Prison Tycoon 2: Maximum Security to przedstawiciel gatunku gier ekonomiczno–menedżerskich, poruszający temat więziennictwa. Tytuł daje nam szansę wcielenia się w rolę dość nietypowego przedsiębiorcy – właściciela prywatnego zakładu karnego.
The Guild 2
Strategiczne 15 września 2006
Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.
ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.
Down in Flames: Eastern Front
Strategiczne 22 września 2006
Down in Flames: Eastern Front jest dodatkiem do oryginalnej, wydanej w 2005 roku, strategii lotniczej pt. Down in Flames. Do głównych atrakcji rozszerzenia z pewnością należy zaliczyć dodanie dwóch zupełnie nowych stron konfliktu (Rosji i Polski) oraz liczne usprawnienia i nowinki w dostępnych wcześniej opcjach.
Cezar IV
Strategiczne 26 września 2006
Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.
Mage Knight: Destiny's Soldier
Strategiczne 26 września 2006
Mage Knight: Destiny's Soldier to strategia turowa, powstała na kanwie gry bitewnej (operowanie figurkami na planszy, rzucanie kostkami itd.), wprowadzonej na rynek w 2001 roku za sprawą starań pracowników firmy WizKids. Akcję osadzono w fantastycznym świecie, srodze doświadczonym przez militarny konflikt dobra ze złem.
Car Wash Tycoon
Strategiczne 29 września 2006
Bardzo nietypowa produkcja, w której zajmujemy się zarządzaniem profesjonalną myjnią samochodową. Jest to strategia ekonomiczna, tak więc należy ustalać ceny, dbać o finanse firmy i odpowiednio reklamować swoje usługi.
Defcon: Globalna wojna termonuklearna
Strategiczne 29 września 2006
Defcon to już trzeci projekt developerów ze studia Introversion Software, którzy stoją za stworzeniem Uplink: Trust is a Weakness oraz Darwinii. Inspiracją do powstania opisywanej gry bez wątpienia był film Gry wojenne (WarGames) z 1983 roku, a konkretniej sceny, gdzie tamtejszy superkomputer przeprowadzał liczne symulacje globalnego konfliktu nuklearnego.
Dominions 3: The Awakening
Strategiczne 2 października 2006
Trzecia część słynnej strategii turowej, osadzonej w klimatach fantasy. Gracz po raz kolejny wciela się w postać jednego z lokalnych bóstw i wysyła do walki ogromne armie. Dominions III nastawiony jest głównie na rozgrywkę multiplayer.
Star Trek: Tactical Assault
Strategiczne 3 października 2006
Star Trek: Tactical Assault jest pierwszą grą, związaną ze światem Gwiezdnej Wędrówki, przeznaczoną dla konsol kieszonkowych nowego typu (PlayStation Portable i Nintendo DS). Za developing omawianej pozycji, powstałej z okazji czterdziestych urodzin wspomnianego uniwersum, odpowiadają pracownicy studia Quicksilver Software.
Heroes of Annihilated Empires
Strategiczne 6 października 2006
„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
Shadows of War
Strategiczne 10 października 2006
Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.
Space Empires V
Strategiczne 11 października 2006
Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych. Z uwagi na to, iż poprzednik jest już produktem bardzo wiekowym i mocno archaicznym, autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kolejny tytuł wzbudził duże zainteresowanie, tak wśród wieloletnich miłośników serii, jak i wśród graczy nie mających jeszcze styczności z rozległym światem Space Empires.
Twierdza Legendy
Strategiczne 13 października 2006
Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.
Sid Meier's Civilization Chronicles
Strategiczne 16 października 2006
Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.
Sid Meier's Railroads!
Strategiczne 17 października 2006
Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera). Pod względem koncepcji, program ten nie odbiega od pozostałych odsłon cyklu – naszym zadaniem będzie stworzenie firmy transportowej, w której pierwsze skrzypce gra kolej.
Age of Empires III: The WarChiefs
Strategiczne 17 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię.
Zoo Tycoon 2: Podwodny świat
Strategiczne 17 października 2006
Kolejny po African Adventure dodatek do Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Tym razem deweloperzy oddają do naszej dyspozycji dwadzieścia nowych gatunków zwierząt, m.in. orki, delfiny butlonose, żółwie morskie oraz płaszczki. Rozszerzenie wprowadza także nowe elementy krajobrazu, budynki i atrakcje dla gości.
Codename: Panzers - Złota Edycja
Strategiczne 20 października 2006
Codename: Panzers Złota Edycja to specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części serii serii Codename, tj. Codename: Panzers - Faza Pierwsza oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oczywiście obie w pełnej polskiej wersji językowej.
Gary Grigsby’s World at War: World Divided
Strategiczne 20 października 2006
Kontynuacja wyróżnionej wieloma nagrodami wojennej strategii turowej Gary Grigsby’s World at War studia 2BY3 Games. Sequel opatrzony podtytułem World Divided stawia graczy ponownie w roli przywódcy jednego z mocarstw, biorących aktywny udział w II wojnie światowej. W porównaniu z pierwowzorem, mechanika rozgrywki wzbogacona została o kilka nieobecnych dotąd aspektów. Na powodzenie działań wojennych wpływ mogą tu mieć m.in.
Theatre of War: Pola zagłady
Strategiczne 20 października 2006
Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Strategiczne 24 października 2006
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.
Melbourne Cup Challenge
Strategiczne 26 października 2006
Frankie Dettori Racing to gra traktująca o jeździectwie, firmowana nazwiskiem jednego z najpopularniejszych i najlepszych dżokejów świata, Frankiego Dettori.
Anno 1701
Strategiczne 26 października 2006
Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.
Hotel dla zwierzaków
Strategiczne 27 października 2006
Hotel dla zwierzaków to prosta strategia ekonomiczna stworzona z myślą o młodych użytkownikach komputerów. Jak sugeruje sam tytuł, głównym zadaniem gracza jest zarządzanie własnym hotelem dla zwierząt.
F2C2
Strategiczne 30 października 2006
Future Force Comany Commander (w skrócie F2C2) to gra strategiczna stworzona przez studio Zombie na zlecenie amerykańskiej firmy SAIC. Produkt dostępny w sieci bezpłatnie przeznaczony jest głównie do prezentowania możliwości technicznych amerykańskiej armii.
Left Behind: Eternal Forces
Strategiczne 7 listopada 2006
Gra Left Behind: Eternal Forces powstała pod kierownictwem Troy’a Lyndona (twórcy Madden Football) jest rozbudowanym RTS-em dziejącym się w świecie znanym z bestsellerowej chrześcijańskiej serii książek Tima LaHaye'a i Jerry'ego B. Jenkinsa „Left Behind” (w Polsce: „Czasy ostateczne”).
Total War: Medieval II
Strategiczne 10 listopada 2006
Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.
Yu-Gi-Oh! GX
Strategiczne 14 listopada 2006
Yu-Gi-Oh!, popularne anime autorstwa Kazuki Takahashiego, emitowane w Cartoon Network, doczekało się swojej pierwszej odsłony na PlayStation Portable o nazwie Yu-Gi-Oh! GX. Gra pozwala zmierzyć się w pojedynkach dwuosobowych drużyn z udziałem licznych nowości z uniwersum GX.
Heroes of Might and Magic V: Kuźnia Przeznaczenia
Strategiczne 14 listopada 2006
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Heroes of Might and Magic V, opracowany przez rosyjskie studio Nival Interactive. Najważniejszą z nowości rozszerzenia zatytułowanego Kuźnia Przeznaczenia (ang. Hammers of Fate) jest nowa rasa krasnoludów, która aktywnie włącza się w konflikt targający światem Ashan. Wnosi ona do rozgrywki nie tylko swoje legendarne zdolności bojowe, ale także bogaty zestaw całkiem nowych zaklęć.
Tamagotchi Connection: Corner Shop 2
Strategiczne 14 listopada 2006
Tamagotchi Connection: Corner Shop 2 traktuje o hodowaniu wirtualnego zwierzątka. Jest to druga część popularnej (zwłaszcza w Japonii) gry, opartej na znanym chyba każdemu Tamagotchi – mini-symulatorze życia, w którym opiekujemy się kurczaczkiem, zamieszkującym jajko.
Warhammer: Mark of Chaos
Strategiczne 14 listopada 2006
Utrzymana w klimatach fantasy strategia czasu rzeczywistego studia Black Hole Games, osadzona w wykreowanym przez firmę Games Workshop świecie Warhammera. Osią gry jest rozbudowana kampania fabularna, będąca epicką opowieścią o walce z Siłami Chaosu, ukazaną z perspektywy czterech stron konfliktu tzn. Imperiun, Wysokich Elfów, Chaosu oraz szczuropodobnych Skavenów.
Warhammer: Battle for Atluma
Strategiczne 14 listopada 2006
Warhammer: Battle for Atluma jest kolekcjonerską grą karcianą w wydaniu elektronicznym, powstałą w oparciu o licencję z firmy Games Workshop. Zabawa jest atrakcyjna przede wszystkim dla zwolenników spokojnych posunięć strategicznych, połączonych ze zbieraniem kolejnych atutów niczym w Magic: The Gathering.
War on Folvos
Strategiczne 15 listopada 2006
War on Folvos to strategia turowa przygotowana przez firmę Lonely Troops. Jej akcja została usytuowana w dalekiej przyszłości, pogrążonej w mrokach wojny.
Thrillville
Strategiczne 17 listopada 2006
Thrillville to gra ekonomiczna, za której powstanie odpowiada studio Frontier Developments. Podobnie, jak poprzednie wytwory tej firmy (np. RollerCoaster Tycoon 3), również ten produkt podejmuje temat tworzenia lunaparku.
The Chronicles of the Three Kingdoms
Strategiczne 24 listopada 2006
The Chronicles of the Three Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, której akcja została oparta na historycznej, chińskiej sadze The Three Kingdoms, przedstawiającej wydarzenia rozgrywające się po upadku dynastii Han. Twórcy gry przenoszą nas do roku 189, gdzie wcielając się w postać generała Liu Bei staramy się zjednoczyć państwo i przywrócić świetność wspomnianej dynastii Han.
Hedgewars
Strategiczne 24 listopada 2006
Open-source’owy klon Worms, czerpiący pełnymi garściami z tej utytułowanej, komercyjnej serii. Program powstał dzięki systemowi dotacji od zainteresowanych graczy.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli
Strategiczne 28 listopada 2006
Oficjalny dodatek do drugiej odsłony cyklu The Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth, wymagający do działania podstawowej wersji gry. Akcja rozszerzenia pt. Król Nazguli przenosi graczy do okresu pomiędzy Bitwą Ostatniego Przymierza Ludzi i Elfów, a wyprawą Drużyny Pierścienia. Deweloperzy postawili tym razem na własną inwencję twórczą, gdyż gra opowiada o wydarzeniach opisanych przez J.R.R. Tolkiena jedynie pobieżnie.
Forge of Freedom: The American Civil War 1861-1865
Strategiczne 29 listopada 2006
Forge of Freedom jest grą firmy Matrix Games, traktującą o wojnie secesyjnej. Akcja gry dzieje się więc w latach 1861-1865, a gracz może przejąć kontrolę nad Unią (północ) lub ich przeciwnikami, czyli Skonfederowanymi Stanami Ameryki (południe). Autorzy wykorzystali swój własny silnik, znany z wydanej w 2005 roku Crown of Glory: Europe in the Age of Napoleon.
Lionel Trains: On Track
Strategiczne 30 listopada 2006
Lionel Trains: On Track to pozycja o charakterze strategiczno-ekonomicznym, traktująca o rozbudowie linii kolejowych. Użytkownik otrzymuje niepowtarzalną okazję do stania się magnatem we wspomnianej branży.
Bang! Howdy
Strategiczne 1 grudnia 2006
Bang! Howdy studia Three Rings (autorów Yohoho! Puzzle Pirates), to gra strategiczna, przeznaczona do wieloosobowej rozgrywki online. Akcja dzieje się na Dzikim Zachodzie. Stworzony przez nas bohater rywalizuje z przeciwnikami, staczając serie dynamicznych bitew.
Star Trek: Legacy
Strategiczne 5 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.
Ancient Wars: Sparta
Strategiczne 8 grudnia 2006
Sparta: Ancient Wars jest pierwszą częścią cyklu PeCetowych strategii czasu rzeczywistego, traktującego o głośnych starożytnych wojnach. Jak sama nazwa wskazuje, przejmujemy kontrolę nad legendarnymi oddziałami spartańskimi rodem z Półwyspu Peloponeskiego, słynącymi przede wszystkim z niesamowitej bitności.
Truck Tycoon
Strategiczne 8 grudnia 2006
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.
Beer Tycoon
Strategiczne 13 grudnia 2006
Strategia ekonomiczna traktująca o przemyśle piwowarskim. Naszym zadaniem sprawne zarządzanie firmą, budowanie konstrukcji niezbędnych w procesie wytwarzania trunku, zatrudnianie personelu, promocja własnej marki i dystrybucja alkoholowych napojów.
My Animal Centre in Africa
Strategiczne 15 grudnia 2006
Niezbyt skomplikowana gra familijna. Wcielamy się w postać weterynarza. Prowadzimy klinikę weterynarii, ulokowaną na afrykańskiej sawannie. Zajmujemy się zwierzątkami, dbając jednocześnie o finanse ośrodka leczniczego.
Paws & Claws: Pet School
Strategiczne 20 grudnia 2006
Paws & Claws: Pet School jest niskobudżetowym produktem, łączącym w sobie elementy gry logicznej, familijnej oraz niezbyt skomplikowanej strategii. Zgodnie z tym co może sugerować tytuł gry, wcielamy się w postać kierownika ośrodka szkoleniowego dla zwierząt.
A-Train HX
Strategiczne 21 grudnia 2006
Produkcja łącząca pociąg do lokomotyw i wagonów z silnie rozbudowanym wątkiem strategicznym. Tytuł jest kontynuacją serii, której pierwsza odsłona powstała już w połowie lat osiemdziesiątych XX wieku.
DarkOrbit
Strategiczne 24 grudnia 2006
Przeglądarkowa gra MMO stworzona przez studio Bigpoint. Akcja tego tytułu toczy się w dalekiej przyszłości, kiedy to trzy organizacje (Mars Mining Operation, Venus Resources Limited oraz Earth Industries Corporation) walczą o surowce i panowanie we Wszechświecie. Gracze opowiadają się po jednej ze stron konfliktu, dla której wykonują różnego rodzaju misje i zlecenia, zasiadając za sterami statków kosmicznych; oddane do ich dyspozycji wehikuły zróżnicowano pod kątem parametrów i właściwości.
Rider's World: I Want to Ride
Strategiczne 26 grudnia 2006
Ciekawe połączenie strategii oraz prostej zręcznościówki. Sprawujemy troskliwą opiekę nad wybranym przez siebie koniem, szkoląc zwierzę oraz przystępując do różnorakich wyzwań. Przewidziano też opcję dowolnej eksploracji świata gry.
Total Extreme Wrestling 2007
Strategiczne 29 grudnia 2006
Total Extreme Wrestling 2007 jest trzecią odsłoną cyklu sportowych menedżerów wrestlingu, rozwijanego przez ekipę deweloperską firmy Grey Dog Software. Gracze ponownie mają okazję spróbować swoich sił w roli szefa firmy zajmującej się organizacją i promowaniem walk zapaśniczych. Do ich obowiązków należy m.in. negocjowanie umów z zawodnikami, ustalanie scenariuszy show i zawieranie kontraktów ze stacjami telewizyjnymi.
Damoria
Strategiczne 31 grudnia 2006
Damoria to przeglądarkowa gra strategiczna zrealizowana w konwencji MMO. Gracz wciela się w postać średniowiecznego władcy, buduje zamki, tworzy armię i prowadzi ekspansję terytorialną. Tytuł udostępniany jest na zasadach free-to-play, co znaczy, że rozgrywka jest darmowa, lecz niektóre opcje wymagają dokonania płatności rzeczywistymi pieniędzmi.