Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Sid Meier's Civilization Chronicles (PC)
OkładkaSid Meier's Civilization Chronicles (PC)

Sid Meier's Civilization Chronicles PC

Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.

Strategiczne | ekonomiczne | turowe | 4X | sandbox | pakiet | strategiczne wojenne | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Sid Meier's Civilization Chronicles Premiera PC

16października2006

producent: Firaxis Games wydawca: 2K Games Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Sid Meier's Civilization Chronicles to nic innego jak unikatowy zestaw tytułowej, uwielbianej przez rzesze graczy na całym świecie serii. W skład kompilacji wchodzi dziewięć tytułów legendarnej produkcji Sida Meiera, a specjalnie dla fanów przygotowano szeroką gamę dodatków.

Sid Meier's Civilization to pierwsza cześć cyklu narodzonego w 1991 roku, która z miejsca podbiła serca komputerowych wyjadaczy i przygotowała grunt pod kolejne odsłony. Gra strategiczno-ekonomiczna pozwalająca nam dowolnie sterować rozwojem całej cywilizacji w sferze militarnej, ekonomicznej i kulturowej począwszy od roku 4000 przed naszą erą, aż do XX wieku.

Gracz może kierować wszystkimi aspektami działalności państwa, może obrać drogę pokojowego rozwoju swej nacji pokładając wszystkie wysiłki w nauce i kulturze lub też skupić się na podboju militarnym. Reasumując czysta dowolność, nie ma określonej drogi prowadzącej do zwycięstwa. Do naszych obowiązków należą między innymi: rozbudowa armii, tworzenie i rozwój miast, budowa cudów świata, wynajdowanie nowych technologii, kierowanie polityką zagraniczną państwa, ustalanie jego ustroju politycznego, zajmowanie się handlem oraz toczenie wielkich wojen.

Sid Meier's Civilization II to długo oczekiwana kontynuacja hitu. Ponownie celem zabawy jest stworzenie światowego imperium podejmując kluczowe decyzje dotyczące ludności, ekonomii i polityki. Poczynając od założenia małej prehistorycznej osady trzeba pokonać pozostałe mocarstwa mierząc się z największymi przywódcami w historii. Rozwijaj technologie aż do poziomu wczesnych lotów kosmicznych, co umożliwi opanowanie nie tylko Ziemi ale również kosmosu.

Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios to pierwszy oficjalny dodatek do Civilization II. Zbiór zawiera dwadzieścia nowych scenariuszy, przygotowanych zarówno przez twórców gry jak i jej fanów oraz premierowe utwory muzyczne. Wśród scenariuszy zaproponowanych przez programistów MicroProse, dominują potyczki nawiązujące do historycznych konfliktów, np. amerykańskiej wojny secesyjnej, podbojów Aleksandra Wielkiego, wypraw krzyżowych czy I wojny światowej. Nie oznacza to jednak, że nie znajdziemy tu misji fantastycznych, wręcz przeciwnie. Gracze znudzeni klasycznymi podbojami, mogą próbować zatrzymać inwazję istot pozaziemskich, lub odtworzyć godne warunki do życia po nuklearnej zagładzie.

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds to drugi i ostatni formalny add-on do Civilization II. Tym razem autorzy postanowili zaaplikować graczom kilkanaście dodatkowych scenariuszy osadzonych w tematyce fantasy i science fiction. Rozszerzenie wzbogaca podstawową wersję gry o dziewiętnaście premierowych misji, rozgrywających się w różnych, mitycznych światach (Midgard, Atlantyda), wykorzystujących opowieści znane z literatury (Julius Verne), czy nawiązujących do innych gier komputerowych firmy MicroProse (Master of Magic, Master of Orion, X-Com). Żeby dobrze oddać klimat poszczególnych „teatrów wojennych”, autorzy przyłożyli się do stworzenia wielu nowych jednostek.

Civilization II: Test of Time to następna odsłona serii powstała na przełomie wieków. Rozgrywka nie zmieniła się w zasadniczy sposób w porównaniu ze swym pierwowzorem. Naszym zadaniem nadal jest stworzenie najpotężniejszej cywilizacji, co możemy osiągnąć między innymi przez: podbój innych krajów, rozwój ekonomii i gospodarki wybranej nacji, dyplomację oraz rozwój handlu i nauki. Program oferuje nam udoskonaloną oprawę graficzną i bardziej rozbudowane opcje.

Sid Meier's Civilization III, czyli wydana niedługo po Test of Time trzecia część cyklu. W porównaniu z poprzedniczką, udoskonalone zostały pewne aspekty gry. Dowódcy naszych wojsk wraz z kolejnymi walkami zdobywają doświadczenie, dzięki czemu ich umiejętności walki wzrastają. Zmieniono zasady stref kontroli obszarów danych jednostek, przez co wzrosło znaczenie jednostek mobilnych oraz prowadzących ostrzał na odległość, takich jak katapulty, artyleria czy też okręty wojenne. Stosownym modyfikacjom poddano także sferę polityki oraz dyplomacji.

Sid Meier's Civilization III: Play the World to oficjalne rozszerzenie Civilization III uzupełniające rozgrywkę o rywalizację w sieci lokalnej i Internecie w kilku trybach: Elimination, Domination, Regicide, King of the Mountain. Możemy grać z przyjaciółmi na trzy różne sposoby, tj. wydając rozkazy naprzemiennie, symultanicznie lub w trybie turnless mode. Ponadto Play the World urozmaica pełną wersję gry m.in. dzięki zaimplementowaniu ośmiu nowych cywilizacji, ośmiu nowych władców, każdy o różnych cechach i umiejętnościach (m.in. Genghis Khan Temujin, Hannibal, Queen Isabella, King Brennus).

Sid Meier's Civilization III: Conquests to drugi oficjalny dodatek do trzeciej części Cywilizacji, pozwalający graczom wziąć udział w ośmiu największych podbojach znanych z historii naszej cywilizacji, w tym podboju Mezopotamii czy Ameryki. W każdej z ośmiu kampanii przygotowanych przez autorów, obejmujemy pieczę nad jednym z ośmiu nowych, potężnych narodów (m.in. Sumeryjczycy i Majowie). Każda z rzeczonych nacji posiada swego własnego potężnego przywódcę, unikalne jednostki (m.in. Sumerian Enkidu Warrior, Trebuchet), technologię i specjalne umiejętności czy cechy. Ponadto możliwości gry rozszerzone zostały o szereg nowych funkcji.

Sid Meier's Civilization IV to numer cztery na liście cywilizacji od Sida Meiera. W tej odsłonie przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Nabywcy Sid Meier's Civilization Chronicles znajdą również w swoim pudełku Civilization: The Card Game – karciarkę z ponad 250 rodzajami kart do wyboru, autorstwa Sorena Johnsona, (jednego z głównych twórców Civilization IV), opartą na zasadach obowiązujących w elektronicznym odpowiedniku. Można się ponadto zrelaksować oglądając bonusową płytę DVD, zawierającą m.in. wywiady na temat czwartej części serii lub poczytać do poduszki blisko stustronicową książkę wzbogacając swoją wiedzę o historii całego cyklu. Na dokładkę przygotowano drukowane drzewa technologiczne dla każdego z dziewięciu tytułów, tapety na pulpit, utwory muzyczne i wiele innych materiałów.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Nośnik: 8 CD

Ocena użytkowników: 7,4 / 10 na podstawie 30 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Sid Meier's Civilization Chronicles

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Sid Meier's Civilization Chronicles Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 4 1.8 GHz
  • 512MB RAM
  • karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza)
  • Windows 2000/XP