Rise & Fall: Civilizations at War PC
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Rise & Fall: Civilizations at War Premiera PC
13czerwca2006
pudełko PL
16czerwca2006
producent: Stainless Steel Studios wydawca: Midway Games wydawca PL: Electronic Arts Polska Strona oficjalna
Polskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World. Na pierwszy rzut oka, gra przypomina Rome: Total War czy Praetorians, aczkolwiek znacznie bliżej jej do Age of Empires. Na ekranie wizualizują się nam ogromne armie walczące ze sobą na rozległych polach bitewnych oraz oblężenia dobrze umocnionych twierdz czy miast. Na wirtualnych strategów czekają wojska czterech ówczesnych potęg (Rzymu, Grecji, Persji oraz Egiptu), nad którymi mogą objąć dowodzenie. Ponadto, pojawiają się tu też żołnierze Babilonu, barbarzyńskiej Galii, Asyrii czy Kartaginy, lecz te nacje niestety nie są grywalne.
W skład armii wchodzić może ponad 80 rodzajów jednostek, w tym piechota, łucznicy, kawaleria, bronie oblężnicze oraz flota wojenna. Oczywiście, każda z cywilizacji posiada własne, specjalizowane jednostki. Wspomnianą wcześniej flotę widzimy bardzo często, ponieważ twórcy gry zdecydowali się położyć duży nacisk właśnie na bitwy morskie. Statki mogą przewozić także jednostki lądowe, tak więc nasza armia zyskuje na mobilności. Na okrętach możemy zamontować również machiny wojenne dzięki czemu bitwy morskie stają się bardziej widowiskowe. Twórcy gry zastosowali w swoim dziele pomysł z terytoriami podobny do użytego w Empire Earth II. W związku z tym zapewniają one wymierne korzyści militarne - jeśli zapragniemy wytrenować legionistów, w naszych szeregach pojawia się tyle jednostek, ile terytoriów znajduje się pod naszą kontrolą.
W Rise & Fall: Civilizations at War pojawiają się także bohaterowie (w sumie 8) - Juliusz Cezar, Kleopatra, Ramzes Wielki, Achilles czy Aleksander - znacznie podnoszą morale naszych wojsk i robią dobry użytek ze swoich specjalnych umiejętności, niestety, ograniczonych czasowo. Najciekawszym aspektem obecności bohaterów w grze jest możliwość wcielenia się w ich postaci i brania udziału w bitwach. Takie rozwiązanie może być interesująco wykorzystane przykładowo w grach wieloosobowych, gdy jeden z graczy zajmuje się rozgrywką na poziomie strategicznym, natomiast drugi gracz prowadzi postać bohatera.
Rise & Fall: Civilizations at War napędzana jest ulepszoną wersją silnika Titan, który w nowym wcieleniu sprawuje się znakomicie.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,9 / 10 na podstawie 1431 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7.5 / 10 na podstawie 44 głosów czytelników.
Rise & Fall: Civilizations at War cena w dniu premiery: 139,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Rise & Fall: Civilizations at War
Rise & Fall: Civilizations at War Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 1.5 GHz
- 512 MB RAM
- karta grafiki 64 MB (GeForce 3 lub lepsza)
- Windows 2000/XP