Najciekawsze gry wydane w 1996 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Strife (1996)
Akcji 12 czerwca 1996
Unikalna gra przygodowa, bazująca na enginie Doom'a. W Strife oprócz masakrowania hordy przeciwników, będziesz musiał także rozmawiać z napotkanymi przechodniami, wykonywać dla nich zlecenia i zbierać różne przedmioty.
Harvester
Przygodowe 4 listopada 1996
Kontrowersyjna gra przygodowa, utrzymana w konwencji horror/gore. Wcielasz się w rolę Steve'a, który musi przypomnieć sobie kim jest i co robi w zepsutym do granic możliwości miasteczku.
Fable (1996)
Przygodowe 11 sierpnia 1996
W Fable, grze przygodowej zrealizowanej przez studio Simbiosis Software, poznajemy Quickthorpe’a – niepozornego młodzieńca, oddelegowanego do wykonania niebezpiecznej misji. Starszyzna wioski Balkhane, gdzie dotąd w spokoju żył nasz bohater, wysyła go w świat z zadaniem odnalezienia czterech magicznych kryształów...
Alien Incident
Przygodowe 23 lipca 1996
Alien Incident to klasyczna przygodówka, wykorzystująca interfejs „point & click”. Autorzy zrezygnowali z uwzględnienia prostych rozkazów, znanych z innych produkcji tego typu. Wszystkie komendy wykonywane są automatyczne, wystarczy więc kliknąć na interesującym nas obiekcie, a Benjamin sam zdecyduje czy można go użyć, podnieść lub zobaczyć.
Alien Trilogy
Akcji 29 lutego 1996
Pierwszoosobowa strzelanina stanowiąca podsumowanie przygód dzielnej Ellen Ripley z trzech pierwszych części filmowej serii. Stworzeniem programu o nazwie Alien Trilogy zajęło się studio Probe Entertainment. Gra trafiła na rynek w 1996 roku.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
Age of Sail
Strategiczne 15 września 1996
Strategia czasu rzeczywistego, symulująca największe bitwy morskie przełomu XVII i XVIII wieku, w których brały udział floty brytyjskie, hiszpańskie, francuskie i amerykańskie.
Battleground 3: Waterloo
Strategiczne 13 czerwca 1996
Trzecia odsłona cyklu Battleground to wierne odtworzenie wydarzeń, jakie rozegrały się podczas ostatniej bitwy Wojny Napoleońskiej pod Waterloo. Armia Bonapartego starła się z sprzymierzonymi siłami księcia Wellingtona i marszałka Blüchera, ponosząc sromotną klęskę.
The Settlers II
Strategiczne 15 lutego 1996
The Settlers II jest drugą odsłoną serii uznawanej za klasykę gatunku strategii czasu rzeczywistego (RTS). Gracz kieruje poczynaniami grupki osadników, która na nowo odkrytym lądzie próbuje zbudować kolonię. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali wciągającą kampanię trybu jednoosobowego, na którą składa się 10 misji, oraz w pełni funkcjonalny, sieciowy multiplayer.
Sonic 3D
Zręcznościowe 30 czerwca 1996
Niezwykle kolorowa i zabawna platformówka, w której Sonic musi uwolnić małe ptaszki, które szalony naukowiec zamienił w roboty i co najważniejsze odnaleźć Szmaragdy Chaosu.
NASCAR Racing 2
Wyścigi 10 grudnia 1996
Druga edycja NASCAR Racing, symulacji jednych z najtrudniejszych wyścigów samochodowych po zamkniętych torach, bardzo popularnych w Stanach Zjednoczonych.
Microsoft Return of Arcade
Zręcznościowe 19 marca 1996
Zbiór gier zręcznościowych należących do automatowej klaski. W skład zestawu wchodzi pięć gier - Pac-Man, Pole Position, Galaxian, Dig-Dug oraz Pac-Man’s 20th Anniversary. Jest to idealna pozycja dla graczy tęskniących za starymi dobrymi czasami.
Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios
Strategiczne 20 listopada 1996
Pierwszy oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios to zestaw złożony z dwudziestu nowych scenariuszy. Co ciekawe, 12 z nich przygotowali twórcy produkcji, a pozostałe 8 fani gry przy użyciu wbudowanego edytora map. Wśród scenariuszy zaproponowanych przez programistów Microprose dominują potyczki nawiązujące do historycznych konfliktów, np.
X-Tetris
Logiczne 23 lutego 1996
Bez wątpienia, X-Tetris to najoryginalniejszy klon Tetrisa w dziejach komputerowej rozrywki. Rolę klocków zastąpiły tutaj kobiety oraz mężczyźni, a zadaniem gracza jest kojarzenie ich w „pary”. Program zahacza niemal o pornografię i nie jest polecany młodszym użytkownikom.
Franko: The Crazy Revenge
Akcji 23 lutego 1996
Franko: The Crazy Revenge to polska odpowiedź na bijatyki pokroju Double Dragon czy Golden Axe, które niegdyś robiły zawrotną karierę w osiedlowych salonach gier. Naszego bohatera widzimy z boku, a cała filozofia polega na ciągłym chodzeniu w prawo i kasowaniu nadchodzących delikwentów.
WarCraft II: Beyond the Dark Portal
Strategiczne 22 marca 1996
Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.
3 Czaszki Tolteków (1996)
Przygodowe 3 września 1996
Zabawna przygodówka parodiująca gatunek filmowy znany jako „spaghetti western”. Gracze wcielają się w niej w rewolwerowca Fillmore’a, który poszukuje legendarnego skarbu Tolteków. Produkcja powstała w połowie lat 90. XX wieku, więc korzysta z typowych dla tego okresu rozwiązań. Ważną cechą gry jest duży ładunek dobrego humoru.
Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.
Phantasmagoria 2: A Puzzle of Flesh
Przygodowe 3 grudnia 1996
Gra przygodowa, której fabuła jest psychologicznym horrorem pełnym niewyjaśnionych morderstw i szaleństwa. Gracz wciela się w postać Curtisa Craiga, młodego mężczyzny, który rok temu opuścił szpital dla obłąkanych. Grafika wykorzystuje sekwencje video z udziałem żywych aktorów.
Lomax
Zręcznościowe 22 listopada 1996
Stworzona z myślą o młodszych odbiorcach dwuwymiarowa gra platformowa osadzona w bajkowym uniwersum Lemmingów, w której tytułowy bohater musi stawić czoła złemu magowi i uratować pobratymców.
HIND: The Russian Combat Helicopter Simulation
Symulacje 12 września 1996
HIND: The Russian Combat Helicopter Simulation to symulator rosyjskiego śmigłowca bojowego Mi-24 Hind, do dziś uważanego za najlepszą maszynę szturmową rosyjskich sił zbrojnych. Możemy sprawdzić jego prawdziwe możliwości, uczestnicząc w wielu niebezpiecznych misjach umiejscowionych między innymi w Afganistanie, Kazachstanie i Korei.
Command & Conquer: The Covert Operations
Strategiczne 15 czerwca 1996
Pakiet dodatków do gry Command & Conquer oferujący kilkanaście nowych scenariuszy do gry single player, zarówno po stronie GDI jak i NOD, oraz nowe mapy do rozgrywki wieloosobowej.
Destruction Derby 2
Wyścigi 25 marca 1996
Nietypowe wyścigi samochodowe, w których podstawowym celem nie jest bycie najszybszym na trasie, a skuteczne demolowanie innych pojazdów uczestniczących w zmaganiach. Destruction Derby 2 zostało opracowane przez studio Reflections Interactive.
Final Doom
Akcji 15 kwietnia 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów.
Harpoon Classic '97
Strategiczne 10 grudnia 1996
Kolejna odsłona legendarnej serii morskich gier taktycznym. Tradycyjnie autorzy położyli nacisk na realizm. Do naszej dyspozycji oddano liczne scenariusze, od prostych potyczek morskich z udziałem kilku jednostek, po skomplikowane operacje powietrzno-desantowe z udziałem setek samolotów i okrętów.
Deadlock: Planetary Conquest
Strategiczne 31 lipca 1996
Strategia łącząca najlepsze cechy takich tytułów jak K-240, Civilization, SimCity, Outpost czy Utopia. Akcja gry osadzona została w odległej przyszłości. Zadaniem gracza jest rozbudowanie kolonii na planecie Gallius IV.
Hexen: Deathkings of the Dark Citadel
Akcji 3 września 1996
Jedyne, oficjalne rozszerzenie do gry Hexen, FPS-a utrzymanego w konwencji fantasy. Dodatek oferuje 20 premierowych scenariuszy przeznaczonych dla jednego gracza i zupełnie nowy tryb Multiplayer, z którego może skorzystać naraz, aż ośmiu graczy.
Batman Forever
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Bijatyka w stylu arcade, inspirowana serią filmów i komiksów o człowieku-nietoperzu, szerzej znanym pod pseudonimem Batman. Sterując bohaterem, przemierzamy kolejne poziomy pełne różnorodnych wrogów, by wraz z naszym towarzyszem o imieniu Robin uratować Gotham City.
Virtua Fighter
Bijatyki 31 sierpnia 1996
Jedna z pierwszych bijatyk skonstruowanych w pełnym trójwymiarze. Gra początkowo ukazała się na automaty. Później skonwertowano ją na Segę Saturn, gdzie stanowiła bezpośrednią konkurencję dla równocześnie wydanego „Tekkena” (PlayStation). Posiadacze komputerów osobistych swoją konwersję otrzymali najpóźniej.
Screamer 2
Wyścigi 15 listopada 1996
Screamer 2 jest drugą odsłoną popularnej serii gier wyścigowych. W porównaniu z wydanym w 1995 roku pierwowzorem deweloperzy ze studia Milestone zadbali m.in. o bardziej atrakcyjną oprawę wizualną, większą ilość dostępnych samochodów i tras, po jakich można się ścigać, a także bardziej realistyczne wrażenia z jazdy.
Chain Reaction (1996)
Logiczne 31 października 1996
Chain Reaction to gra logiczno-zręcznościowa, bliźniaczo podobna do Xixit – skopiowano zarówno pomysł jak i ogólne zasady, zmieniono natomiast całą oprawę audiowizualną. Podobnie jak w przypadku pierwowzoru, tak i ten program sygnowany jest logiem Webfoot Technologies. Tym razem jednak firma zajęła się nie tylko jego wydaniem, ale także i produkcją.
Close Combat
Strategiczne 2 kwietnia 1996
Wielokrotnie nagradzana gra strategiczna czasu rzeczywistego traktująca o lądowaniu wojsk alianckich w 1944 roku na jednej z plaż Normandii – plaży Omaha. Wciel się w dowódcę jednej z walczących stron i dzielnie wykonuj swoje obowiązki.
The Neverhood
Przygodowe 25 kwietnia 1996
Oryginalna przygodówka point-and-click, opracowana we współpracy twórcy gry Earthworm Jim, Douga TenNapela, z wytwórnią filmową DreamWorks Interactive oraz samym Stevenem Spielbergiem. Akcja gry The Neverhood osadzona została w świecie stworzonym w całości z plasteliny, a podczas rozgrywki wcielamy się w postać plastelinowego ludzika imieniem Clayman.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
Duke Nukem 3D
Akcji 13 maja 1996
Jedna ze słynniejszych pierwszoosobowych strzelanek i jednocześnie trzecia odsłona serii opowiadającej o przygodach aroganckiego herosa. Tytuł stawia na dynamikę i efektowność, przy okazji serwując sporo humoru.
Resident Evil
Przygodowe 1 kwietnia 1996
Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S.
Jeżeli chcesz zobaczyć więcej gier z wybranego okresu czasu to wybierz gatunek gry.