Najciekawsze gry akcji wydane w 1996 roku
Wszystkie najlepsze i najpopularniejsze gry tego roku, nadchodzące premiery oraz gry sprzed lat. Możesz też przeglądać je z podziałem na kategorie.
Krazy Ivan
Akcji 30 stycznia 1996
Pierwszoosobowa strzelanka, w której gracze przejmują kontrolę nad rosyjskim pilotem robota bojowego, który broni różnych regionów Ziemi przed inwazją kosmitów.
Assault Rigs
Akcji 1 lutego 1996
Gra akcji z elementami symulatora, w której zasiadamy za sterami wirtualnych czołgów i bierzemy udział w brutalnych rozgrywkach. Oprócz kilkudziesięciu misji opracowanych z myślą o zabawie w pojedynkę, Assault Rigs oferuje poziomy stworzone do zabawy w trybie multiplayer. Na uwagę zasługuje także oprawa graficzna, utrzymana w stylistyce budzącej skojarzenia z kultowym filmem Tron.
Franko: The Crazy Revenge
Akcji 23 lutego 1996
Franko: The Crazy Revenge to polska odpowiedź na bijatyki pokroju Double Dragon czy Golden Axe, które niegdyś robiły zawrotną karierę w osiedlowych salonach gier. Naszego bohatera widzimy z boku, a cała filozofia polega na ciągłym chodzeniu w prawo i kasowaniu nadchodzących delikwentów.
Alien Trilogy
Akcji 29 lutego 1996
Pierwszoosobowa strzelanina stanowiąca podsumowanie przygód dzielnej Ellen Ripley z trzech pierwszych części filmowej serii. Stworzeniem programu o nazwie Alien Trilogy zajęło się studio Probe Entertainment. Gra trafiła na rynek w 1996 roku.
Exhumed
Akcji 12 marca 1996
Akcja gry Powerslave (znanej w Europie pod nazwą Exhumed) przenosi nas do Egiptu, a konkretnie do starożytnego miasta Karnak, które zostało opanowane przez tajemnicze siły zła. Wielu śmiałków wkroczyło do zapomnianej przez ludzkość doliny, aby ustalić co jest przyczyną przerażających wydarzeń, które rozegrały się wkrótce po ingerencji sił nadprzyrodzonych, żaden z nich jednak nie powrócił...
EarthSiege 2
Akcji 19 marca 1996
Ciąg dalszy dynamicznej gry akcji z potężnymi mechami w roli głównej. W grze przejmujemy ponownie kontrolę nad unowocześnionymi HERC-ami, aby po raz kolejny stawić czoła zbuntowanym cyborgom, które po klęsce doznanej w pierwszej części, odbudowały swoją potęgę w tajnej, księżycowej bazie.
Amok
Akcji 11 kwietnia 1996
Amok to trójwymiarowa strzelanina oglądana z perspektywy trzeciej osoby, w której wcielamy się w rolę Gerta Stauna – najemnika pilotującego pojazd bojowy o nazwie Slambird.
Return Fire
Akcji 12 kwietnia 1996
Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.
Final Doom
Akcji 15 kwietnia 1996
Przygotowany we współpracy studia id Software z firmą GT Interactive oficjalny dodatek do kultowej strzelaniny FPS Doom II: Hell on Earth z 1994 roku. Rozszerzenie zatytułowane Final Doom wzbogaca podstawową wersję gry o dwa zupełnie nowe epizody: Plutonia Experiment oraz TNT: Evilution, w którym śledzimy dalsze losy samotnego żołnierza, walczącego z hordami piekielnych potworów.
Earthworm Jim 2
Akcji 30 kwietnia 1996
Kontynuacja przebojowej platformówki 2D autorstwa studia deweloperskiego Shiny Entertainment. Dżdżownica Jim w swym kosmicznym kombinezonie ponownie rusza na ratunek księżniczce "Jak Jej Na Imię". Tym razem w zmaganiach z licznymi przeciwnikami bohaterowi towarzyszy przyklejony do niego glutowaty przyjaciel – Snot.
Duke Nukem 3D
Akcji 13 maja 1996
Jedna ze słynniejszych pierwszoosobowych strzelanek i jednocześnie trzecia odsłona serii opowiadającej o przygodach aroganckiego herosa. Tytuł stawia na dynamikę i efektowność, przy okazji serwując sporo humoru.
Shellshock
Akcji 24 maja 1996
Zwariowana gra akcji, stanowiąca połączenie strzelaniny FPP i symulatora. W grze wcielamy się w świeżo upieczonych członków organizacji antyterrorystycznej Da Wardenz, a naszym zadaniem jest dbanie o bezpieczeństwo i pokój na świecie. Zasiadając we wnętrzu nowoczesnego czołgu M-13 Predator bierzemy udział w 25 dynamicznych misjach, eliminując nacierające oddziały przeciwnika. Rozgrywce towarzyszy zaś nieodłącznie oryginalna "rapowa" stylistyka i takaż sama ścieżka dźwiękowa.
Fire Fight
Akcji 31 maja 1996
Należąca do popularnego gatunku kosmicznych strzelanin gra, autorstwa krakowskiego studia Chaos Works. Produkcja wyróżnia się innowacyjnym podejściem do gatunku oraz efektowną oprawą graficzną. Akcja osadzona została w odległej przyszłości, a gracz wciela się w rolę pilota bojowego statku kosmicznego i wykonuje misje zlecane przez Widmową Radę, pilnującą przestrzegania prawa w galaktyce.
Strife (1996)
Akcji 12 czerwca 1996
Unikalna gra przygodowa, bazująca na enginie Doom'a. W Strife oprócz masakrowania hordy przeciwników, będziesz musiał także rozmawiać z napotkanymi przechodniami, wykonywać dla nich zlecenia i zbierać różne przedmioty.
Quake (1996)
Akcji 22 czerwca 1996
Opracowana przez studio id Software strzelanina FPS, wyznaczająca nowe standardy w swoim gatunku i będąca przełomem w dziedzinie trójwymiarowej grafiki komputerowej. Akcja gry Quake rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przyszłości, w której rządowe eksperymenty z teleportacją doprowadziły do nawiązania kontaktu z mieszkańcami innych wymiarów i sprowadzenia na ludzi zagrożenia ze strony istot z piekła rodem.
Magic Carpet 2
Akcji 24 czerwca 1996
Kontynuacja nietypowej gry akcji firmy Bullfrog z 1994 roku. W Magic Carpet 2 wcielamy się ponownie w znanego z pierwowzoru czarodzieja, który tym razem stawia czoła potężnemu demonowi Vissiluthowi oraz jego sługusom. Władca mrocznej krainy Netherworld pragnie bowiem wykorzystać wiedzę naszego zmarłego mentora do przejęcia kontroli nad światem żywych.
Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.
OverBlood
Akcji 2 sierpnia 1996
Survival horror, w którym wcielamy się w Larsa Karcy’ego – jedną z ofiar przerażających eksperymentów przeprowadzanych w tajnej placówce badawczej Lystra Laboratories. W trakcie zabawy w OverBlood przemierzamy klaustrofobiczne lokacje, walczymy z napotkanymi przeciwnikami oraz rozwiązujemy zagadki popychające do przodu fabułę.
Die Hard Trilogy
Akcji 31 sierpnia 1996
Dynamiczna gra akcji, bazująca na słynnej serii filmów z Brucem Willisem. Produkcja podzielona jest na trzy części, nawiązujące do poszczególnych filmów i będące w gruncie rzeczy trzema niezależnymi grami. W Die Hard Trilogy znajdziemy więc zarówno trzecioosobową grę akcji, strzelaninę typu rail-shooter, jak i zręcznościową grę samochodową.
Hexen: Deathkings of the Dark Citadel
Akcji 3 września 1996
Jedyne, oficjalne rozszerzenie do gry Hexen, FPS-a utrzymanego w konwencji fantasy. Dodatek oferuje 20 premierowych scenariuszy przeznaczonych dla jednego gracza i zupełnie nowy tryb Multiplayer, z którego może skorzystać naraz, aż ośmiu graczy.
Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.
MechWarrior 2: Mercenaries
Akcji 30 września 1996
Mercenaries to samodzielny dodatek do gry Mechwarrior 2: 31st Century Combat. Wcielamy się w członka drużyny najemników, który zarabia na życie wykonując zlecenia swoim mechem.
Bedlam (1996)
Akcji 30 września 1996
Wykonana w perspektywie izometrycznej, dynamiczna strzelanina science-fiction. W grze wcielamy się w dowódcę eskadry nowoczesnych czołgów RAT, a naszym zadaniem jest stawić czoła armii zbuntowanych robotów, które wznieciły powstanie i zwróciły się przeciwko swoim stwórcom.
Hellbender
Akcji 3 października 1996
Trójwymiarowa gra akcji osadzona w futurystycznych klimatach. Ludzkość zostaje zaatakowana przez sztucznie stworzoną rasę, która wymknęła się spod kontroli. Po zniszczeniu największej szkoły pilotów i jej adeptów na naszych barkach spoczywa obrona przed obcymi. Zasiadamy za sterami prototypowego statku kosmicznego i rozpoczynamy walkę o przetrwanie.
Tunnel B1
Akcji 4 października 1996
Strzelanka z widokiem z pierwszej osoby, w której gracze kontrolują uzbrojony w nowoczesną broń poduszkowiec i przemierzają wypełnione przeciwnikami tunele. Produkcja jest utrzymana w mrocznej stylistyce science fiction.
Shattered Steel
Akcji 22 października 1996
Shattered Steel to futurystyczna gra akcji, wykorzystująca motyw wielkich kroczących maszyn bojowych, określanych w grze mianem Planet Runners.
Syndicate Wars
Akcji 30 października 1996
Utrzymana w klimatach science fiction produkcja łącząca elementy gier akcji i strategii. Syndicate Wars od studia Bullfrog Productions pozwala wcielić się w dowódcę doskonale wyszkolonych futurystycznych żołnierzy.
Twisted Metal 2: World Tour
Akcji 31 października 1996
Druga odsłona samochodowej strzelaniny, w której różnego rodzaju pojazdy mierzą się w pojedynkach na śmierć i życie na przygotowanych arenach. Produkcja rozwija wiele elementów zabawy w porównaniu do oryginału z 1995 roku.
Killing Time
Akcji 31 października 1996
Strzelanina FPP stworzona przez 3DO Company. Gracz wciela się w rolę byłego studenta egiptologii, którego zadaniem jest odnalezienie i zniszczenie Zegara Wodnego Thotha, zamieniającego ludzi w wyjęte z koszmarów potwory.
Soviet Strike
Akcji 31 października 1996
Kolejna odsłona serii zręcznościowych strzelanek lotniczych, w których akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. To pierwsza część cyklu wydana na 32-bitowej konsoli.
Tomb Raider (1996)
Akcji 3 listopada 1996
Trzecioosobowa przygodowa gra akcji opowiadająca o dokonaniach przebojowej archeolog Lary Croft. Produkcja wyznaczyła kierunek rozwoju gatunku i przyniosła wiele rewolucyjnych w momencie premiery rozwiązań.
Stargunner
Akcji 19 listopada 1996
Stargunner to strzelanina kosmiczna stworzona przez firmę Apogee w 1996 roku. Mimo, że akcję gry obserwujemy z boku, program ma wiele wspólnego z innym produktem tego koncernu – Raptor: Call of the Shadows.
Contra: Legacy of War
Akcji 29 listopada 1996
Przygotowana przez węgierskie studio Appaloosa Interactive kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych strzelanek. To pierwsza część legendarnego cyklu, w której zastosowano grafikę 3D.
Descent II
Akcji 30 listopada 1996
Trójwymiarowa gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby, która daje graczom pełną swobodę ruchu w stanie nieważkości. Pracujący dla korporacji PTMC strażnik zasobów próbuje powstrzymać nanowirus, który zmienia roboty w zabójców.
Disruptor
Akcji 30 listopada 1996
Pierwszoosobowa strzelanina, w której gracz wciela się w jednego z LightStormerów – elitarnych żołnierzy neutralizujących niebezpieczeństwa zagrażające ludzkości. Disruptor to debiutancki projekt zespołu Insomniac Games – studia, które dostarczyło takie hity, jak trylogia Spyro czy seria Ratchet & Clank.
Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.
The Terminator: SkyNET
Akcji 15 grudnia 1996
Ostatnia z odsłon cyklu strzelanin FPP, bazujących na motywach filmowej serii Terminator. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w The Terminator: Future Shock, a podczas zabawy stajemy ponownie po stronie ruchu oporu, starając się zniszczyć zbrodniczą sztuczną inteligencję Skynet, która za pomocą broni nuklearnej zamierza zmieść ludzkość z powierzchni Ziemi.
Blam! Machinehead
Akcji 31 grudnia 1996
Dynamiczna strzelanka rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez zmutowane zwierzęta i wyjęte spod kontroli urządzenia. Sterujemy w niej uzbrojonym po zęby pojazdem i musimy wykonać wiele zróżnicowanych, ciekawych zadań, zanim ostatecznie stawimy czoło tytułowemu, złowrogiemu doktorowi Machinehead.