Harvester PC
Kontrowersyjna gra przygodowa, utrzymana w konwencji horror/gore. Wcielasz się w rolę Steve'a, który musi przypomnieć sobie kim jest i co robi w zepsutym do granic możliwości miasteczku.
Harvester Premiera PC
4listopada1996
producent: DigiFX Interactive wydawca: Merit Studios
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Harvester
Sanitarium
The Beast Within: A Gabriel Knight Mystery
I Have No Mouth, And I Must Scream
Harvester to przygodowa gra point-and-click utrzymana w klimatach przemocy i grozy od Gilberta P. Austina (seria Wing Commander). Tytuł powstał w studiu DigiFX Interactive i pierwotnie ukazał się w Europie nakładem wydawnictwa Virgin Interactive. Dopiero w 2014 roku gra wróciła do sprzedaży w dystrybucji cyfrowej za sprawą firmy Night Dive Studios, specjalizującej się w reedycjach klasycznych tytułów na współczesne platformy.
Fabuła
Główny bohater gry to osiemnastolatek, który budzi się w swoim łóżku z amnezją. Ku swojemu zdumieniu dowiaduje się od swoich rodziców, że nazywa się Steve i wkrótce poślubi Stephanie, dziewczynę z sąsiedztwa. Jednak przyszli państwo młodzi mają wątpliwości co do całej sytuacji, zwłaszcza że mieszkańcy miasteczka Harvest zachowują się niepokojąco.
Życie mieszkańców zdaje się skupiać wokół siedziby tajemniczego bractwa i wszyscy chcą, by Steve wstąpił w jego szeregi. Bohater niechętnie przystaje na to – z nadzieją, że pomoże mu to odzyskać pamięć. Jednak z początku niewinne psoty, które bractwo nakazuje mu wykonać w ramach inicjacji, przeradzają się w coraz bardziej brutalne zadania.
Podobnie jak seria Elvira i WaxWorks, Harvester nie szczędzi graczom nieprzyjemnych widoków. Mieszkańcy Harvest nie należą do szczególnie subtelnych, a o empatii z ich strony można zapomnieć. Przed sprawdzeniem gry lepiej mieć to na uwadze.
Mechanika
Harvester stawia na sprawdzony schemat przygodówek typu „wskaż i kliknij”. Kierujemy bohaterem przemieszczającym się po lokacjach, w którym rozmawiamy z postaciami niezależnymi, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy zagadki. Kursorem wskazujemy interesujące obiekty lub osoby, używamy ekwipunku etc. Spora część gry upływa nam na zbieraniu informacji na temat miasteczka i jego mieszkańców, by móc podjąć odpowiednie decyzje.
Wybory są tu bardzo istotne, bo – podobnie jak w przygodówkach z Elvirą i WaxWorks – w Harvester łatwo o śmierć. Nierozważny wybór kwestii dialogowej lub nieprzemyślane działanie może sprawić, że Steve gwałtownie pożegna się ze światem. Lepiej więc nie dać się przyłapać mieszkańcom na co bardziej podejrzanych działaniach – i pamiętać o zostawieniu gazety dla pewnego chłopca.
Harvester korzysta też z rozwiązania znanego z gier tekstowych, aczkolwiek w ograniczonym zakresie. W trakcie rozmów z postaciami mamy do wyboru pewną liczbę opcji dialogowych, ale możemy też spróbować samodzielnie wpisać słowa na klawiaturze, by uzyskać dodatkowe informacje (na przykład na temat postaci lub lokacji).
Kwestie techniczne i inne
Zgodnie z modą początku lat 90., w Harvester wykorzystano tzw. FMV. Nagrania prawdziwych aktorów połączono z komputerowo generowanymi krajobrazami, co pozwoliło uzyskać względnie wysokiej jakości cutscenki (jak na standardy przełomu lat 80. i 90. XX w.). Nie ma tu zbyt wiele animacji – w trakcie rozmów z NPC-ami postacie pozostają niemal zupełnie nieruchome.
Całość, rzecz jasna, nie stroni od gore i perwersji. Atmosferę grozy skutecznie podkreśla muzyka przygotowana przez wytwornię Zorch! Productions. Warto zaznaczyć, że praktycznie wszystkie kwestie dialogowe zostały nagrane, nawet te mniej istotne dla fabuły.
Ostatnia modyfikacja 1 kwietnia 2022
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 5 / 10 na podstawie 202 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Harvester: 18+
Harvester Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- PC 486DX2 66MHz
- 8MB RAM
- SVGA