Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Space Empires V (PC)
OkładkaSpace Empires V (PC)

Space Empires V PC

Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych.

Strategiczne | science fiction | multiplayer | singleplayer | internet | LAN

Space Empires V Premiera PC

11października2006

pudełko PL

12czerwca2008

producent: Malfador Machinations wydawca: Strategy First wydawca PL: Nicolas Games Strona oficjalna

Polskie napisy i dialogiPolskie napisy i dialogi

Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych. Z uwagi na to, iż poprzednik jest już produktem bardzo wiekowym i mocno archaicznym, autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kolejny tytuł wzbudził duże zainteresowanie, tak wśród wieloletnich miłośników serii, jak i wśród graczy nie mających jeszcze styczności z rozległym światem Space Empires.

Do najważniejszych innowacji piątej części SE z pewnością należy zaliczyć gruntownie zmodernizowany interfejs użytkownika oraz w pełni trójwymiarową, 24-bitową, renderowaną w czasie rzeczywistym, oprawę graficzną. Na szczególną uwagę zasługuje wizualizacja scen batalistycznych, która obfituje w szczegóły i efekty specjalne. W skali strategicznej nadal oczywiście obowiązuje zasada czterech „E” (Expand, Explore, Exploit, Exterminate), którą gracz ma okazję uskuteczniać dosyć długo, zważywszy na olbrzymie rozmiary galaktyki (aż 100 układów słonecznych, każdy wiążący po 15 planet). Nie musimy się jednak obawiać, iż w natłoku ciał niebieskich stracimy orientację – dzięki sprawdzonej, heksagonalnej siatce, mapa wszechświata jest czytelna i zapewnia dobry przegląd sytuacji. Standardowo każda rozgrywka toczy się w losowo generowanej galaktyce, lecz istnieje możliwość załadowania już raz stworzonej mapy.

O prymat i władzę nad wszechświatem walczy 14 wyjątkowych ras, przy czym każdą frakcję możemy przed rozpoczęciem gry nieco zmodyfikować, a nawet od podstaw stworzyć swoją własną. Rozgrywka nabiera teraz nowego kolorytu, dzięki rozbudowanym opcjom dyplomatycznym, pozwalającym zawierać polityczne hiper-sojusze, złożone z wielu intergalaktycznych imperiów. Kiedyś na pewno przyjdzie nam jednak skrzyżować miecze (świetlne) z wrogimi nam rasami – w takim wypadku niezbędne okazują się przemyślane konstrukcje jednostek (stworzonych za pomocą systemu opracowywania konstrukcji typu top-down, a następnie przetestowanych w specjalnym symulatorze) oraz umiejętne dowodzenie armią lub flotą (nowatorski, szczegółowy model walki taktycznej na lądzie i w kosmosie). Pojawiły się nowe typy i rozmiary obiektów (baz, statków, frachtowców, myśliwców, min, satelitów itd.), przy czym niemal każdy oddział czy pojazd projektujemy sami od podstaw, w zależności od potrzeb. Nic jednak nie stworzymy bez zaawansowanej technologii – a jest co wynajdywać, gdyż w olbrzymim drzewku technologicznym Space Empires V możemy naliczyć tysiące poziomów rozwojowych, każdy oferujący setki komponentów i wynalazków.

Program oferuje graczowi rzadko spotykany poziom swobody. Grzebać można w zasadzie we wszystkim – nie tylko w pojazdach, statkach, rasach czy mapach wszechświata, ale także w szacie graficznej (zmiana wyglądu planet, jednostek, gwiazd itd.) i w sztucznej inteligencji – można pisać nawet własne skrypty sterujące zachowaniem naszych krzemowych rywali! Program bardzo chętnie współpracuje z wszelkiego rodzaju modami, oferuje nawet przyjazny, programowy interfejs, dzięki czemu nawet niezbyt utalentowani informatycznie gracze otrzymują możliwość prostego dostosowania produktu do swoich potrzeb i wymagań.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna  

Nośnik: 1 CD

Ocena użytkowników: 7,7 / 10 na podstawie 139 głosów czytelników.

Space Empires V cena w dniu premiery: 79,99 PLN

Wymagania wiekowe Space Empires V: Odpowiednia dla każdego wieku.

Space Empires V Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium III 500 MHz
  • 64 MB RAM
  • karta grafiki 32 MB (GeForce 3 Ti200 lub lepsza)
  • 500 MB HDD
  • Windows 95/98/Me/2000/XP