Misja 8 - Fornost | Kampania Angmaru poradnik Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - Król Nazguli
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 8 - Fornost
"Wiele lat upłynęło od czasu, gdy wielka zaraza spustoszyła północ. W wielkiej tajemnicy odbudowano zastępy Angmaru, które gotowe są zadać morderczy cios ostatniemu bastionowi potęgi Arnoru: Fornostowi. Jego piękne iglice i niezdobyte mury są ostatnią rzeczą, która dzieli Czarnoksiężnika od pełnego zwycięstwa. Ale Dunedainowie łatwo się nie poddadzą. Zebrali do walki wszystkie swoje zastępy i wszystkich sojuszników. Zbliża się ostatnia i decydująca bitwa o krainy północy..."
Cele misji:
1) Wejdź do Fornostu. 2) Zniszcz cytadelę Fornostu. 3) Zmiażdż atakujących hobbitów. 4) Odeprzyj atak elfów. 5) Zniszcz 75% budynków cywilnych w Fornoście. 6) Zniszcz wszystkie budynki poza murami. |
Jest to ostatnia misja Angmaru i zarazem najdłuższa. Zdobycie Fornostu nie będzie prostą sprawą, jest to olbrzymie, dobrze chronione miasto. Na szczęście masz do dyspozycji prawie wszystkich swoich bohaterów. Najpierw należy się pozbyć wojsk wroga sprzed murów, aby umożliwić budowę fortecy i młynów. Postaraj się skorzystać z mocy frakcji i bohaterów w celu zminimalizowania własnych strat, te startowe jednostki będą niezwykle potrzebne do ochrony budynków. Gdy pojawią się budowniczowie skieruj katapulty do niszczenia budynków znajdujących się w pobliżu. Teraz możesz rozpocząć budowę młynów, uważaj jednak by nie zbliżać się zbyt blisko murów. Skorzystaj z mocy Przywołanie olbrzymów w celu zniszczenia dwóch wież bojowych wroga znajdujących się zaraz przed twoją fortecą, jeśli dasz radę to zniszcz także którąś z wieżyczek znajdujących się na murach.
Kolejność budowania powinna być taka: 2x Dom ludzi króla, Kuźnia ciemnego żelaza, Płomienie ciemności i Fosa z kolcami (elementy rozbudowy fortecy), do fortecy dobuduj od strony Fornostu wieżę z katapultą (na środku) i dwie wieże bojowe (po bokach), na końcu zbuduj Legowisko trolli i wilków. Będziesz systematycznie atakowany przez załogę Fornostu i to z trzech stron, dlatego musisz mieć zgrupowane straże pilnujące:
- młynów na wschodzie mapy (tu będzie atakować głównie kawaleria, więc skieruj tam dwa oddziały włóczników)
- młynów na zachodzie mapy (pojawiać się tam będą głównie łucznicy, więc wystarczą dwa oddziały Wilczych jeźdźców lub Mrocznych Strażników, będący lepszą inwestycją)
- centrum mapy - teren pomiędzy twoją fortecą i bramą Fornostu (ten obszar będzie rzadko atakowany, ale większymi siłami)
Jak widać na mapce Fornost można podzielić na sektory. Twoje ataki będą się koncentrować jedynie na skrzydłach Fornostu, centralna część jest zawsze zbyt dobrze uzbrojona i jedynie można ją osłabiać korzystając z mocy (Przywołanie olbrzymów, Lawina, Przywołanie Cienia Wilka) do zniszczenia wież bojowych i koszar. Wybór strony od której zaczniesz atak (wschód czy zachód) jest dowolny. Każdy z ataków musi być wspierany katapultami (4-5) wyposażonymi w Lodowe pociski oraz jednym lub dwoma bohaterami. Najpierw czeka cię sforsowanie muru i rozprawienie się z załogą. Jeśli uda ci się zniszczyć przy okazji kilka budynków znajdujących się za murami, tym lepiej. Pamiętaj, aby w pierwszej kolejności równać z ziemią wieże i koszary wszelkiego typu. Gdy zaczniesz tracić katapulty wycofaj się w pobliże swojej fortecy. Buduj kolejne katapulty i uderzaj dalej wgłąb Fornostu, nie zapuszczając się jednak do centrum miasta gdzie przeciwnik grupuje wojska. Aby zniszczyć jak najwięcej budynków cywilnych na zmianę atakuj w ten sposób raz od wschodu, raz od zachodu. Takich powrotów i ponownych ataków czeka cię sporo, aż dotrzesz do cytadeli znajdującej się na samym końcu. W trakcie trwania misji będziesz mieć do czynienia z dwoma atakami sojuczników Fornostu. Pierwszy atak od wschodu (hobbitów) jest komiczny i bez trudu dasz sobie radę. Z drugim atakiem z zachodu (elfów) może być gorzej, więc pamiętaj o odpowiedniej rezerwie wojsk w pobliżu. Gdy dotrzesz do cytadeli i ją zniszczysz misja będzie zakończona.
"Młot Angmaru uderzył i Fornost upadł w deszczu popiołu i ognia! Arnor nigdy nie obudzi się z tego wiecznego koszmaru. Tysiące poległych zaściełają ulice ulice. Zło Czarnoksiężnika może teraz szerzyć się swobodnie wśród krain północy. Zło wkroczyło do Arnoru - i zwyciężyło."