Misja 5 - Wzgórza Kurhanów | Kampania Angmaru poradnik Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II - Król Nazguli
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Misja 5 - Wzgórza Kurhanów
"Zniszczenie Amon Sul oraz Palantiru znacznie osłabiło armię Arthedainu, ale Fornost wciąż się trzymał. Żołnierze i mieszkańcy gotowi byli bronić miasta do samego końca. Ale Czarnoksiężnik nie mógł rzucić swej armii do szturmu na Fornost, gdyż odsłoniłby swoje tyły. Armii Cardolanu nie było w Amon Sul i cały czas przebywała w polu. Musiał pomyśleć nad sposobem zmuszenia przeciwnika do walki na terenie wybranym przez siebie. Czarnoksiężnik rozkazał swym oddanym przybocznym, Hwaldarowi i Rogashowi, zająć najświętsze miejsca w Arnorze - kurchany. Kiedy zagrożone będą uświęcone groby przodków i królów, Cardolan zmuszony zostanie do walki. W tym miejscu Angmar będzie mógł wykrwawić wroga do ostatniej kropli, wycinając sobie drogę ku ostatecznemu zwycięstwu."
Cele misji:
1) Doprowadź Hwaldara na szczyt królewskiego kurhanu Cardolanu. 2) Odeprzyj początkowy atak Cardolanu. 3) Pokonaj straż przednią Cardolanu. 4) Zabij strażników z Arnoru, którzy pilnują kurhanów, aby oczyścić drogę dla Twoich posiłków. 5) Utrzymaj królewski kurhan, aż sprowokujemy Księcia Cardolanu, by pokazał się na Wzgórzach Kurhanów. 6) Zabij Księcia Cardolanu. |
Misja jest w zasadzie prosta. Należy sprowokować siły Cardolanu do walki na Wzgórzach Kurhanów. W tym celu musisz doprowadzić Hwaldara na szczyt królewskiego kurhanu i utrzymać kontrolę nad grobowcem do przybycia Księcia Cardolanu. Pojawia się nowa jednostka posługująca się magią. Czarownicy są powolni i praktycznie bezbronni w bezpośredniej walce, ale z drugiej linii potrafią siać spustoszenie w szeregach wroga przy pomocy różnych czarów. Każdy Czarownik może doskonalić się poznając nowe czary (zamiast dozbrajać się jak inne jednostki). Niezwykle przydatna jednostka, która pokaże w tej misji do czego jest zdolna.
Najpierw musisz oczyścić mapę z łuczników wroga, którzy strzegą kurhanów. Są nieliczni, ale mogą wyrządzić szkody zwłaszcza nowym jednostkom - czarownikom. Dlatego należy wpierw pozbyć się łuczników umożliwiając przyszłym posiłkom bezpieczny marsz w kierunku królewskiego kurhanu. Samo zdobycie świętego miejsca Cardolanu nie stanowi problemu, gorzej z jego utrzymaniem. Jedyne na co możesz liczyć to na posiłki, które będą co jakiś czas się pojawiać oraz moce. Ustaw wszystkie jednostki na szczycie kurhanu i czekaj na reakcję Cardolanu. Na początku będą przybywać nieliczne oddziały, więc lepiej jest oszczędzać moce na później. Gdy uda ci się utrzymać do przybycia Księcia Cardolanu to połowa sukcesu za tobą. Korzystaj z czarowników ile się da. Najefektywniejszymi zaklęciami są Studnia Dusz, Zebranie siły i Deszcz zwłok. Zwłaszcza pierwszy jest przydatny, zmienia dużą grupę wrogich jednostek w podległą ci chmarę upiorów. Gdy utrzymasz się jeszcze trochę, pojawi się w końcu Czarnoksiężnik i Rogash z dodatkowymi oddziałami, którzy powinni uratować sytuację. Powinni, ale nie muszą. Należy pamiętać o dwóch sprawach. Umiejętne wykorzystywanie umiejętności bohaterów i poszczególnych jednostek, zwłaszcza tych które dają bonusy innym jednostkom, pozwala dłużej utrzymywać się w walce przeciwko przeważającym liczebnie wojskom wroga. Musisz też uważnie obserwować żywotność swych bohaterów. Nawet pancerny Rogash może szybko zginąć w trakcie zaciętej bitwy, a utrzymanie bohaterów jest w tej misji kluczowe. W razie potrzeby wycofuj ich na jakiś czas w miarę bezpieczne miejsce. Gdy zginie Książe Cardolanu zwycięstwo jest twoje.
"Wszędzie gdzie maszerują armie Angmaru, pojawia się śmierć i zniszczenie. Cardolan upadł i pozostało jedynie królestwo Arthedainu. Ludzie sami do tego doprowadzili... Brak zdecydowania i jedności doprowadził ich niemal do całkowitego unicestwienia..."