Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry

Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uwagi do rozgrywki taktycznej | Kampania | Wargame AirLand Battle poradnik Wargame: AirLand Battle

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

Uwagi do rozgrywki taktycznej

Wszelkie porady taktyczne zawarte w poprzednich rozdziałach mają zastosowanie również do walki w kampanii z komputerem, z pewnymi poprawkami.

SI ma skłonność do atakowania, jeśli dysponuje jednostkami pancernymi i zmechanizowanymi, a broni się (jest bierna) w wypadku lekkich brygad. Ty postępuj tak samo i dostosowuj swoją taktykę do otoczenia.

Posługując się czołgami i sprzętem zmechanizowanym SI korzysta z dróg nawet w czasie natarcia, ale z nie licz na to, że nie zapewni sobie ochrony przed lotnictwem. Lubi również patrolować drogi grupką pojazdów wraz zestawem plot.

Błyskawicznie za to zajmuje kolejne sektory (jeśli akurat gra agresywnie) i może w ten sposób próbować ataku z wielu stron. Jeśli masz się bronić, szykuj się i wzmacniaj cały czas, bowiem SI niekiedy w dopiero w ostatnich minutach szturmuje gromadzonymi przez całą rundę siłami.

Rzeź niewiniątek - Uwagi do rozgrywki taktycznej | Kampania | Wargame AirLand Battle - Wargame: AirLand Battle - poradnik do gry
Rzeź niewiniątek

Jeśli jeden z Twoich sektorów startowych i sektor startowy komputera sąsiadują ze sobą już w fazie dyslokacji, bądź pewien, że SI umieści tam przy brzegu większość swoich jednostek. W takiej sytuacji wystaw w sektorze tuż przy granicy mnóstwo czołgów, śmigłowców i wszystko, co służy do zwalczani pojazdów (najlepiej weteranów i elitę) oraz zwiad. Nie zapomnij o obronie plot. Wówczas walka rozegra się w błyskawicznym tempie a rezultat może być dla Ciebie więcej niż korzystny. W ten sposób w scenariuszu Twierdza Sztokholm można w ciągu 1 - 2 dni doszczętnie rozbić 2 brygady wroga. Wystarczy zaatakować Aarhaus 3rd Commando Brigade (śmigłowce PPK nad lasem na styku strefy gracza i SI, osłonięte obroną plot. ładnie masakrują) i unieruchamiając "Atakiem komandosów" zaatakować w Malmo przeciwnika swoją 1st Infantry Brigade.

Utrata jednostki w walce oznacza utratę jej na zawsze (nie ma uzupełnień). Wykorzystuj to działając długofalowo. Jeśli np. masz lekką brygadę zdatną raczej do statycznej obrony, a walka z tym samym przeciwnikiem trwa już kilka tur, spróbuj wyeliminować newralgiczne jednostki wroga takie jak obronę plot. Wówczas w którejś z następnych potyczek być może inna Twoja brygada zmasakruje tą brygadę tanim kosztem byle jakimi bombowcami. W ten sposób masz przewagę nad komputerem, który nie kalkuluje w ten swoich posunięć taktycznych. Oczywiście sam nie narażaj jednostek niepotrzebnie, remis to też dobry wynik.

Poluj na wozy dowodzenia, ich utrata to natychmiastowe zniszczenie brygady.

Wspomniałem, że przewagę inicjatywy da się zniwelować. Otóż w każdej następnej bitwie dysponujesz takimi samymi sektorami, jakie zająłeś w poprzedniej, o ile umieścisz w nich wóz dowodzenia. Im więcej masz sektorów, tym szybciej odzyskujesz punkty dyslokacji i szybciej możesz wprowadzać kolejne jednostki do walki. Jeśli spodziewasz się remisu, zajmij sąsiednie sektory, a z czasem może uda Ci się opanować sektor sąsiadujący z sektorem startowym wroga. Wówczas możesz wykorzystać taktykę błyskawicznego zniszczenia opisaną wyżej, jeśli nie przy użyciu wymęczonej już walkami brygady, to może przy pomocy innej idącej z odsieczą.

Spokojnie możesz ustawić artylerię w jednym miejscu i nie dbać o jej przemieszczanie po każdej salwie. Komputer atakuje tylko to, co widzą jego jednostki. Z tego powodu możesz umieszczać swoje siły w oczywistych dla żywego gracza kryjówkach (miastach, lasach) i być pewnym zaskoczenia.

Choć zdarza się, że SI zaszyje jakąś grupkę PPK w lesie w oczekiwaniu na dogodny moment do zasadzki, nie spodziewaj się raczej rajdów komandosów czy śmigłowców na Twoich tyłach. Komputer nie korzysta też z lasów dla ukrycia ruchów np. piechurów.

Komputer nie dba również o rozmieszczanie swoich jednostek w bezpiecznych odległościach. Oczekując na Ciebie wystawia pojazdy niczym na parkingu (nawet piechotę w ciężarówkach!). Możesz wtedy poćwiczyć na nim swoją artylerię. Aby uniknąć Twoich salw, rzadko przemieszcza się gdzieś dalej.