Zaraza i spustoszenie | Solucja Warcraft 3 Reforged Warcraft 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2020
Ten rozdział poradnika do Warcraft 3 Reforged zawiera opis przejścia i solucję misji Zaraza i spustoszenie.
Zadnie główne:
- Rozejrzyj się po okolicy
- Zniszcz zatruty spichlerz (7)
- Arthas i Jaina musi przeżyć
Misję rozpoczynasz w dolnym, prawym rogu mapy (1). Jest to typowa misja "przygodowa". Nie może tutaj rozbudowywać wojska ani bazy. Masz do dyspozycji Arthas'a, kilku Piechurów oraz nową postać - Jaina. Bohaterka jest magiem i posiada kilka ciekawych zdolności. Na początek może przyzywać Żywiołaka Wody. Przez krótki czas będzie dla ciebie walczyć. Warto wykorzystać żywiołaka, jako przynętę, która przyjmie na siebie większość obrażeń wrogów. Przed potyczką przyzwij żywiołaka i puść go do walki jako pierwszego, a po chwili wyślij swoje wojska.
Most jest zniszczony, ale jest alternatywna droga (1). Po drodze spotkasz wieśniaków, którzy będą uciekać przed bandytami. W podziękowaniu za ochronę, otrzymasz przedmiot od jednego z wieśniaków (2).
Wyrusz w stronę mostu, który okaże się zniszczony (1). Będziesz zmuszony znaleźć inną drogę, która prowadzi przez brody rzeki. Kieruj się na wschód. Napotkasz grupę bandytów, którzy atakują mieszkańców wioski (2). Pamiętaj, aby leczyć swoich żołnierzy i wykorzystaj Jainę do przywołania żywiołaka. Może on atakować na odległość, dzięki czemu uzupełnij twoja drużynę, która w większości walczy wręcz. Jeden z wieśniaków wręczy ci nagrodę i opowie o źródle zdrowia. Podczas forsowania rzeki spotkasz małą grupę Ogrów. Nie będą wyzwaniem, o ile będziesz eliminował każdego po kolei.
Po przekroczeniu rzeki spotkasz Piechurów z lokalnego garnizonu, którzy walczą z dużą grupą nieumarłych szkieletów (3). Liczebność może być wyzwanie, ale zyskasz dodatkowych żołnierzy. Skup atak całej grupy na pojedynczych przeciwnikach, aby ich szybko wyeliminować. Święty Blask zadaje obrażenia, jeśli jest użyty na nieumarłej postaci (połowa punktów zdrowia, które zostałby normalnie przywrócone "żyjącej" jednostce). Od tego momentu zostanie uaktywniona umiejętność Obrony dla twoich Piechurów. Mogą użyć tarczy, aby zredukować nadchodzące obrażenia. Warto włączyć to umiejętność za każdym razem, gdy walczysz z jednostkami dystansowymi.
Idąc dalej na zachód, trafisz na źródło zdrowa (4). Obrońcy nie stanowią dla ciebie wyzwania, ale warto odciągnąć ich od tego miejsca. Wyślij swoją grupę i po chwili wycofaj się trochę do tyłu, aby zwabić wroga. W ten sposób nikt nie skorzysta z leczniczych właściwości źródła. Po walce ulecz wszystkich przy źródle zdrowia.
Teraz czas wyruszyć na południe. Spotkasz tam pierwszy magazyn z zatrutym ziarnem (5). Trafisz również na Ghule i Nekromantę. Ten pierwszy typ wroga, to podstawowy rodzaj wojsk armii nieumarłych. Jest dość szybki i może się leczyć, przez zjadanie zwłok poległych wrogów, ale w gruncie rzeczy jest odpowiednikiem Piechurów.
Nekromanta jest wymagającym wrogiem, ponieważ może przyzwać dwa Szkielety, które walczą wręcz z ciał poległych wrogów. Warto zaatakować go jako pierwszego, a dopiero potem zabrać się za pozostałych wrogów. Jeśli najpierw pozbędziesz się obstawy, to przeciwnik przyzwie dodatkowe jednostki i walka może niebezpiecznie się przedłużyć. Jeśli ulepszysz Święty Blask, to Arthas może "jednym strzałem" pozbyć się przeciwnika - Nekromanta bez ulepszeń ma 275 punktów zdrowia, a Święty Blask na 3 poziomie zada 300 obrażeń jednostkom nieumarłych.
Na dalszej drodze napotkasz nowe jednostki, które do ciebie dołączą (6). Kapłani, to jednostki leczące Elfów. Ich podstawowy czar przywraca małą ilość punktów zdrowia i można włączyć tryb automatyczny. W ten sposób, Kapłani będą sami leczyć rannych sojuszników w okolicy. Ich druga umiejętność, Rozproszenie, pozwala na zadanie 200 obrażeń przywołanym jednostkom (np. szkielety) i zdejmuje wszystkie efekty magiczne nałożone na jednostkę. Z kolei Krasnoludy to dalekosiężne jednostki oblężnicze, wyposażone w moździerz. Idealnie nadają się do niszczenia zabudowań oraz atakowania grup wrogów z dużej odległości.
Po drodze do celu misji, musisz przejść prze miasto, które jest wypełnione Ghulami oraz szkieletami. Twoja wzmocniona armia powinna sobie poradzić bez problemu. Warto poczekać na wszystkich przeciwników u bram miasta. Łatwiej namierzysz wrogów i nie wystawisz na zagrożenie swoich słabszych jednostek.
Tuz za miastem jest spichlerz, który musisz zniszczyć (7). Do walki dołączy nowy typ wojsk po stronie przeciwnika - Plugastwo. To lepsza wersja Ghuli, posiada więcej punktów życia i zadaje więcej obrażeń. Oprócz niego będzie kilka Szkieletów i Ghuli, więc warto najpierw pozbyć się mniejszych wrogów a potem skupić cała uwagę na Plugastwie. Następnie zniszcz budynek, aby zakończyć misję sukcesem.