Ostrze Mrozu | Solucja Warcraft 3 Reforged Warcraft 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2020
W tej części poradnika do Warcraft 3 Reforged przeczytasz opis przejścia i solucję misji Ostrze Mrozu. Czas na finalną konfrontację Arthasa z Mal'ganisem. Jednak najpierw trzeba zdobyć Ostrze Mrozu, które może przechylić szalę zwycięstwa.
Zadnie główne:
- Odnaleźć Odnajdź Ostrze Mrozu (Frostmourne)
- Arthas i Muradin musi przeżyć
- Następnie, pokonaj Mal'Ganisa i zniszcz jego bazę
Ta misja dzieli się na dwa równoległe etapy - przygodowy i klasyczna bitwa połączona z rozbudową bazy. Twoja zabudowania są w dolnej, lewej części mapy (1), ale grę rozpoczynasz po przekroczeniu portalu (2).
Arthas i Muradin wraz z mała grupą żołnierzy, muszą odnaleźć Ostrze Mrozu (3). Dbaj o żołnierzy, ponieważ muszą przeżyć do końca tej części misji. Jednocześnie, Nieumarli będą atakować twoją bazę, więc skup się przede wszystkim na dowodzeniu bohaterami. Jednostki, które otrzymasz na początku, wystarczą do skutecznej obrony twojej bazy. Wykup i zakolejkuj kilka technologii oraz zbuduj brakujące budynki, a następnie skup się wyłącznie na poszukiwaniach miecza, aby jak najszybciej zakończyć ten etap misji.
Na drodze do grobowca z mieczem, spotkasz kilka mniejszych grup neutralnych wrogów. Koniecznie pilnuj stan zdrowia twoich jednostek i nie wahaj się leczyć żołnierzy. Po drodze spotkasz źródło many. Koniecznie uzupełnij zapas many dla obu bohaterów. Ich umiejętności będą niezwykle potrzebne do nadchodzącej walki. Na końcu trasy, spotkasz Strażnika, który pilnuje legendarnego miecza (3). Jest to potężna jednostka, która ma kilka czarów i spory zapas punktów życia. Wykorzystaj Muradina, aby jak najczęściej ogłuszyć potężnego nieprzyjaciela. Gdy go pokonasz, obejrzysz krótką animację i zakończysz etap przygodowy.
Eliminacja bazy Nieumarłych na wschodzie (4), uspokoi sytuację na froncie i zmniejszy ilość ataków na twoją bazę. Warto również oczyścić kopalnię nieopodal twojej bazy z neutralnych wojsk. Oprócz dodatkowego źródła złota, zyskasz potężny przedmiot dla Arthasa (6).
Arthas ma teraz tylko jeden cel - zniszczyć Mal'Ganisa. Wykorzystaj do tego celu nowe jednostki, Gryfich Jeźdźców. Mają tyle samo punktów życia co Rycerze, potrafią latać i zadają jeszcze większe tyle obrażeń co Rycerz i Piechur razem wzięci. Dodatkowo, po ulepszeniu mają jeszcze więcej punktów zdrowia a ich atak może razić kilka celów. Jeśli masz dużo złota i drewna, warto wyszkolić kilku jeźdźców w miejsce Piechurów lub Rycerzy. Możesz też stworzyć Machiny oblężnicze, które zadają potężne obrażenia przeciwko budynkom, ale są tez drogie w szkoleniu i utrzymaniu. Są to jednostki mechaniczna, które możesz leczyć za pomocą chłopów. Twoi robotnicy naprawią taką machinę w ten sam sposób co budynki.
Zanim weźmiesz na cel bazę Mal'Ganisa, warto zniszczyć bazę Nieumarłych na wschodzie (4). Oprócz grupy szturmowej, zbuduj przynajmniej jedną grupę 3-6 Kanonierów lub 2-3 Machiny oblężnicze, aby szybko zniszczyć wieże i Nekropolis. Po eliminacji tej bazy, większość ataków na twoją siedzibę ustanie. Pozostaną sporadyczne ataki z głównej bazy wroga.
W pobliżu jest obóz najemników (5), który zawiera kilka ciekawych jednostek, np. Możesz zwerbować Nerubiańskie pająki, które mogą przyzywać szkielety w ten sam sposób co Nekromanta. Nieopodal twojej bazy jest też dodatkowa kopalnia złota, której strzegą potężne golemy (6). Jeśli masz mało złota lub planujesz znacznie powiększyć swoją armię, to dobry moment na oczyszczenie tego obszaru. Dodatkowo, po pokonaniu największego golema, zyskasz potężny przedmiot - Szpony Ataku +15. Arthas, będzie mógł od teraz zadawać olbrzymie obrażania. W okolicy jest też sklep goblinów, gdzie możesz uzupełnić zapasy Arthasa (7).
Pozostaje pokonać ostatnie dwie bazy Nieumarłych. Zacznij od małego posterunku na północ od twoje bazy (8). Dwie pełen drużyny, złożone z Rycerzy, Strzelców i Gryfich Jeźdźców poradzą sobie bez problemu. Zanim rozpoczniesz finalny atak, nie zapomnij o wyszkoleniu Kapłanów i Czarodziejki oraz opracuj mistrzowskie ulepszenia dla tych jednostek.
Kapłani mogą rzucić wewnętrzny ogień na sojuszników i zwiększyć zadawane obrażenia na 1 minutę. Czarodziejki, zyskują najprzydatniejszy czar u frakcji Ludzi - Polimorfia. Zamiana w małego zwierzaka dział na wszystkie jednostki, oprócz bohaterów. W ten sposób, jesteś w stanie wyłączyć z walki nawet najsilniejszych wrogów na krótki czas i z łatwością ich pokonać. Ten czar zużywa dużo many. Najlepiej jest używać Polimorfii na Plugastwa i Lodowe Żmije, czyli smoki w wersji Nieumarłych. Te smoki to najpotężniejsze jednostki Nieumarłych, zadają olbrzymie obrażenia magiczne i mogą zamrozić twoje jednostki.
Podczas ataku na główną bazę Mal'Ganisa (9), pamiętaj, aby nie wpadać całą grupą w sam środek bazy. Nieprzyjaciel ma liczne jednostki oraz budynki. Zaatakuj obrzeża bazy Nieumarłych i poczekaj, aż garnizon sam przyjdzie do ciebie. Uważaj na Nekromantów i Nerubiańskie pająki, które unieruchomią twoich Gryfich Jeźdźców. Gdy pojawią się Lodowe Żmije, użyj Polimorfii i zaatakuj wszystkimi jednostkami, aby jak najszybciej pozbyć się zagrożenia. Eliminuj budynki metodyczni i powoli. Im więcej budynków produkcyjnych zniszczysz, tym większą zyskasz przewagę. Po zniszczeniu bazy, misja zakończy się sukcesem. To koniec kampanii ludzi, ale nie koniec historii Arthasa.