Marsz Plagi | Solucja Warcraft 3 Reforged Warcraft 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2020
W kolejnej części poradnika do Warcraft 3 Reforged przeczytasz opis przejścia i solucję misji Marsz Plagi. Bohaterowie trafiają na tereny zarażone przez plagę. Mieszkańcy są zarażeni, a okolic roi się od grup Nieumarłych. Musisz wytrzymać, aż przybędzie odsiecz.
Zadnie główne:
- Obroń Hearthglen przez 30 minut, aż przybędą posiłki
Zadnie dodatkowe:
- Karawana z ziarnem
Misję rozpoczynasz w wiosce, w dolnym-prawym rogu mapy (1). Jeśli cofniesz się Arthas'em do gospody na południe od bazy, dołączy do ciebie kilku Piechurów. Łącznie z wojskami początkowymi, taka grupa poradzi sobie z wrogami przez pierwsze 10 minut. Skup się na rozbudowie bazy - zbuduj dodatkowe Koszary oraz pozostałe budynki produkcyjne. Bardzo przydatni będą Strzelcy oraz Kanonierzy. Wioska jest otoczona murami oraz gęstym lasem. Wykorzystaj tą przewagę, to atakowania wrogów z dystansu. Od tej misji, Jaina nie będzie walczyć już u boku Arthasa. Wszystkie przedmioty, które były w jej ekwipunku, znajdziesz obok Ratusza.
Nieumarli będą nadciągać z 3 stron: z zachodu, północnego-zachodu oraz północy. W centrum mapy oraz na zachodzie są silnie ufortyfikowane bazy Nieumarłych (4). Swoje terytorium warto wzmocnić kilkoma dodatkowymi wieżami przy każdym wejściu do miasteczka. Na początek po prostu wznieś wieże obserwacyjne, ale z czasem ulepsz je do wież strażniczych. Nie warto budować ich w zwartej grupie, ponieważ pod koniec misji Nieumarli wystawią katapulty, które mają atak obszarowe i z łatwością zburzą nawet kilka budynków naraz.
Możesz budować pseudo-mury za pomocą innych budynków, np. Farm lub Tartaków. Budynki produkcyjne nie nadają się do tego celu, ponieważ nie można budować ich blisko siebie. Zawsze muszą mieć miejsce dla nowo utworzonych jednostek. Po wybudowaniu Kuźni zyskasz dostęp do nowego typu wież uzbrojonych w działa. Maja atak obszarowy, dzięki czemu mogą razić kilka małych jednostek blisko siebie. Idealnie nadają się do walki z Ghulami i Szkieletami. Największym minusem takiej obronnej taktyki, jest brak możliwości walki z katapultami oraz Nekromantami. Musisz zbudować i używać swojej mobilnej grupy do wyprowadzania kontrataków w takich sytuacjach.
W górnej części mapy, na północ od twojej bazy, jest nie zajęta kopalnia złota (2). Nie jest ona broniona, ale będzie celem wroga. Dodatkowe zadanie mające na celu zniszczenie karawany z zatrutym ziarnem, pojawi się mniej więcej około 20 minuty do przybycia Uther'a (3). Warto zniszczyć tą Karawanę ponieważ zaatakuje twoją ekspansję i Nieumarli zbudują tam swoją bazę, z której będą wysyłać kolejne grupy żołnierzy.
Karawana najpierw będzie kierować się w stronę wioski, w prawym-górnym rogu mapy, a następnie będzie trzymać się północnej ścieżki, przy krawędzi mapy. Twoim celem są Wozy z mięsem. Te katapulty, które również przewożą ciała poległych żołnierzy. Nekromanta może przyzwać Szkielety z wozów. Warto zabrać się najpierw za nich, a potem zniszczyć wozy. Warto zaznaczyć, że katapulty mięsem są jednostkami mechanicznymi, a nie Nieumarłymi. Święty Blask nie może być rzucony na takie jednostki.
Po pokonaniu Karawany, warto zajrzeć do lewego, górnego rogu mapy. Jest tam mała grupa Ogrów wraz ze swoim przywódca, który nie tylko oferuje dużą ilość punktów doświadczenia dla Arthas'a, ale często pozostawia po sobie interesujące przedmioty.
W ostatnich minutach misji ataki nasilą się, a grupy będą liczniejsze. Oprócz Ghuli i Nekromantów, do walki dołączą Plugastwa oraz katapulty Nieumarłych. Dlatego musisz mieć przynajmniej jedną 12-osobową drużynę do odpieranie coraz mocniejszych napaści. Warto mieć przynajmniej 2-3 kapłanów, którzy szybko wyleczą twoje jednostki pomiędzy atakami. Czarodziejki posiadają zdolność Spowolnienia - warto manualnie rzucać ten czar na Plugastwa i trzymać ich na dystans, podczas gdy wieże i Strzelcy będą atakować cel. Najważniejsze, aby większość twojej bazy, w tym Ratusz, nadal stała gdy zegar skończy odliczanie. Nie bój się poświęcić część bazy, aby przetrwać do nadejścia pomocy.