Rozpoznanie | Jednostki | War Leaders Clash of Nations poradnik War Leaders: Clash of Nations
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Rozpoznanie
Pojazdy rozpoznawcze są w tej grze kompletnie nieprzydatne, jeśli chodzi o wykonywanie swojego głównego zadania, czyli zwiadu. Powód - pola walki w czasie bitwy nie spowija żadna "mgła wojny". Wszystkie manewry, czy to nasze czy komputera, widać wobec tego jak na dłoni. W trakcie walki też nie ma sensu stawiać przed nimi zbyt wygórowanych celów ze względu na ich kiepskie opancerzenie i niewystarczające (zwykle) uzbrojenie. Te uzbrojone w kaemy czy jakieś 20mm działko (niemiecki Sdkfz 222, radziecki BA-64, włoska Autoblinda 41, francuski Panhard 178) nie nadają się praktycznie do niczego, nawet zwalczanie piechoty niespecjalnie im wychodzi. |
Jedynymi wartymi uwagi modelami są pojazdy z armatami większego kalibru (od 50mm), jak niem. Sdkfz 234/2 "Puma" czy amer. M24 Chafee - ten ostatni to wręcz lekki czołg. Ich zaletą jest spora prędkość, więc da się je z umiarkowanym powodzeniem wykorzystywać w działaniach typu "hit and run", do rajdów na tyły npla i rozbijania stanowisk jego artylerii, lub atakowania haubic polowych (nie pepanców!) gdy te zostały za przemieszczającymi się siłami wroga i są przetaczane na inną pozycję. Uderzając z boku na czołgi przeciwnika nie liczyłbym specjalnie na jakieś dobre efekty. W najbardziej nieszczęśliwej sytuacji jest Wielka Brytania mająca na stanie Daimlera SC - słabo opancerzony i kompletnie nieuzbrojony samochód zwiadowczy, zupełnie tutaj nieprzydatny. Generalnie jednak nie marnujemy slotów na ten rozpoznawczy złom, szczególnie jeśli nasze państwo posiada go w pierwszej opisanej wyżej wersji.