Artyleria przeciwpancerna | Jednostki | War Leaders Clash of Nations poradnik War Leaders: Clash of Nations
Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019
Artyleria przeciwpancerna
Ciągniona i samobieżna. Pierwsza potrzebuje zwykle kauczuku na opony do kół (wyjątek: armata piechoty Type 92 u Japończyków, która ma koła stalowe, niepneumatyczne), a wszystkie żelaza i - jeśli posiadają lufy dużego kalibru - chromu. Na początku gry możemy nie mieć większego wyboru i być zmuszonym do częstego używania armat polowych. Bardzo dobrze spisują się one w bitwie defensywnej (podczas obrony prowincji), w bitwie ofensywnej (atak na prowincję) już gorzej. Po prostu w ataku nie nadążają za innymi jednostkami, nawet piechurami. |
Dlatego w tym drugim przypadku powinniśmy zapewnić im jakieś ciężarówki, by móc holować polówki. Jest to jednak rozwiązanie tymczasowe, mogące - do spółki z nie najbardziej intuicyjnym interfejsem gracza - mocno utrudnić dowodzenie jednostkami w bitwie i spotęgować chaos na polu walki. Dlatego dosyć szybko staramy się zastępować polowe armaty ciągnione artylerią samobieżną, łatwiejszą w użyciu. Na szczęście, jeśli posiadamy odpowiednie fabryki, można w nich przerobić wszystkie działa polowe na samobieżne - o ile oczywiście nasza armia dysponuje samobieżnym odpowiednikiem. Celują tutaj Niemcy, które dysponują wieloma modelami niszczycieli czołgów na gąsienicach. Słabym ich punktem jest jednak to, że są to pojazdy bezwieżowe (muszą się odwrócić do wroga całym kadłubem by wycelować), które często można łatwo skasować z boku, gdy z przodu rzucamy im coś na "wabia". Artyleria ppanc. samobieżna wymaga żelaza, czasem chromu, bardziej zaawansowane pojazdy - manganu, wanadu.