Uncharted 4 Kres Złodzieja: Rozdział 7 Zgaszone światła - solucja, opis przejścia poradnik Uncharted 4: Kres Złodzieja
Ta strona poradnika do gry Uncharted 4 zawiera opis przejścia etapu 7 – Zgaszone światła (ucieczka z posiadłości, skradanie się i walki z ochroniarzami).
Ostatnia aktualizacja: 21 października 2022
Na tej stronie poradnika do gry Uncharted 4 Kres Złodzieja możecie znaleźć opis przejścia rozdziału 7 - Zgaszone światła. Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak zaliczyć trzy fazy ucieczki z posiadłości, jak skradać się i unikać wykrycia w obszarach, w których jest to wymagane, jak eliminować strażników, jak zachować się podczas konfrontacji z Nadine Ross i jak wydostać się przez bramę posiadłości.
- Informacje o etapie 7
- Pierwsza faza ucieczki z posiadłości
- Spotkanie z Nadine Ross
- Druga faza ucieczki z posiadłości
- Trzecia faza ucieczki z posiadłości
- Dotarcie do bramy wyjściowej z posiadłości
Informacje o etapie 7
Rozdział ten składa się z kilku części. W jego początkowej fazie Nate będzie się musiał skradać z uwagi na brak jakiejkolwiek broni palnej na wyposażeniu. W późniejszych obszarach pozostawanie w ukryciu będzie już jedynie opcjonalne. Końcówka to z kolei seria walk, których nie można uniknąć i rozpocznie ją bitwa w dużych rozmiarów sali balowej. Podczas rozgrywania tego etapu nie odnajdziesz żadnych sekretów, tak więc możesz skupić się wyłącznie na eliminowaniu lub omijaniu przeciwników.
Pierwsza faza ucieczki z posiadłości
W trakcie rozgrywania pierwszej części rozdziału główny bohater nie posiada żadnych broni, tak więc jedynym sposobem na przeżycie jest pozostawanie w ukryciu. Jeśli Nate zostanie wykryty to misja nie zakończy się automatycznie niepowodzeniem, ale na chwilę obecną będzie on w stanie eliminować wrogów jedynie w walce wręcz. Rozpocznij bieg dość liniową ścieżką. Po dotarciu do jej końcowej części przeskocz nad małym murkiem i następnie wykonaj długi skok w stronę pobliskiej wieżyczki. Dokładnie w tym momencie w okolicy pojawią się wrogowie i będziesz mógł ich łatwo rozpoznawać po wykorzystywanych przez nich latarkach (unikaj oczywiście znajdowania się w oświetlanych przez nich miejscach).
Nie próbuj docierać do wnętrza małej wieżyczki, tylko zamiast tego przesuwaj się w lewo pozostając nieustannie w pozycji wiszącej. Zacznij chwytać się lewych wyższych krawędzi, dzięki czemu znajdziesz się blisko wyższej i większej wieży. W miejscu tym przebywa jeden z wartowników, który powinien zatrzymać się tuż nad Nate'em. Możesz ominąć tę osobę lub wykorzystać okazję i złapać ją za nogi. Niezależnie jak się zachowałeś okrąż wieżę od lewej strony.
Opuść się po tym jak główny bohater znajdzie się nad niewielką stabilną półką. Zainteresuj się teraz pobliską najwyższą wieżą, na szczycie której przebywa nowy strażnik. Zaczekaj aż osoba ta uda się w lewo i aż rozstawieni dalej przeciwnicy również przestaną oświetlać tę okolicę. Dotrzyj do dużej wieży, złap się nowych krawędzi i przemieść w lewo. Cel podróży to pokazany na dołączonym obrazku wystający z wieży poziomy drążek.
Złap się drążka, ale nie śpiesz się z wykonaniem skoku, bo pobliski budynek oświetlany jest przez wartownika rozstawionego dokładnie nad głównym bohaterem (tego z najwyższej wieży). Poswięć trochę czasu na prześledzenie jego schematu działania i wykonaj skok tuż po tym jak przestanie oświetlać miejsce, do którego zamierzasz doskoczyć. Po znalezieniu się wewnątrz nowego budynku błyskawicznie schowaj się za zasłoną. Zacznij przemieszczać się na drugi koniec pomieszczenia i dbaj o to żeby nie wychylać się nigdzie po drodze. Po osiągnięciu celu podróży przeskocz przez jedną z dwóch nowych okiennic lub wyjdź na pobliski balkonik.
Przemieść się nieznacznie w lewo i zeskocz na dachówki. Podejdź do krawędzi dachu, opuść się i dopiero wtedy rozpocznij przemieszczanie się w lewo. Po drodze przeskocz na nieco wyższy dach i nie próbuj zbyt wcześnie się wspinać, bo Nate zostałby zauważony przez wrogów. Na taki krok zdecyduj się dopiero po dotarciu do lewego budynku. Wdrap się po ścianie do jednej z wyższych okiennic i następnie udaj się w lewo, dzięki czemu ominiesz pierwszą grupę wrogów i dotrzesz do kolejnego obszaru.
Wkrótce znajdziesz się na małym dziedzińcu, na którym rośnie wysoka trawa. Możesz ją wykorzystywać do unikania wykrycia przez przeciwników. Schowaj się w trawie i nie ruszaj się z miejsca, dzięki czemu będziesz dla nich niewidoczny praktycznie aż do momentu gdy któryś z nich znajdzie się tuż obok Nate'a. Zaczekaj aż w stronę bohatera wyruszy pierwszy strażnik i wciśnij w odpowiednim momencie Kwadrat żeby wykonać na nim cichy nokaut. Przesuń się minimalnie do przodu, zaczekaj na drugiego wartownika i powtórz ten manewr.
Uwaga - Jeśli zostaniesz przedwcześnie wykryty to spróbuj szybko podbiec do wroga i rozpocząć standardową walkę wręcz. Uniemożliwi mu to użycie broni palnej.
Możesz ruszać dalej. Podążąj liniową ścieżką i zatrzymaj się w momencie gdy w dużej odległości po lewej stronie zauważysz dwóch strażników. Pozwól na to żeby przeszukali okolicę, spotkali się z kolegami i opuścili to miejsce. Dopiero wtedy wznów przemarsz. Zacznij się mianowicie wdrapywać na dach prawego budynku. Po tym jak tego dokonasz możesz obrócić się w lewo i dostrzec z tego miejsca widoczną w oddali salę balową, która jest ostatecznym celem podróży. Na chwilę obecną zlokalizuj po prawej stronie pokazaną na obrazku okiennicę i skorzystaj z niej żeby przedostać się do dużego gabinetu.
Spotkanie z Nadine Ross
Przy próbie wyjścia z gabinetu Nathan wpadnie na Nadine Ross i po krótkiej wymianie zdań przystąpicie do pojedynku na pięści. Ważną informacją dotyczącą tej walki jest to, że nie możesz jej wygrać, tak więc nie przejmuj się jeśli ataki Nate'a nie będą osiągały zamierzanego rezultatu. Pomiędzy kolejnymi wymianami ciosów możesz dwukrotnie wybierać opcje dialogowe, ale nie będą one miały wpływu na finał walki. Jedynym momentem, w którym musisz się przypilnować, jest scena gdy Nate przyparty zostanie do regału na książki. Musisz wtedy szybko wcisnąć Kwadrat gdy tylko ikona ta pojawi się na ekranie. Spotkanie z Nadine zakończy efektowna cut-scenka.
Druga faza ucieczki z posiadłości
Kontrolę nad Nate'em odzyskasz w momencie gdy będzie się on trzymał metalowych drążków. Przejdź po nich, doskocz do okolicznych okiennic i przedostań się na prawy dach. Po dotarciu na duży balkon wykonaj długi skok w stronę sąsiedniego balkonu. Doskocz do nowego drążka. Kolejny skok nie pójdzie po myśli Drake'a w rezultacie czego znajdzie się pod ostrzałem ze strony wrogów. Zaczekaj aż Sam podrzuci ci pistolet i dopiero wtedy zacznij wychylać się zza metalowego obiektu przyczepionego do ściany żeby zastrzelić strażników. Po udanej wymianie ognia wdrap się znak i skorzystaj z pobliskich krawędzi żeby przedostać się na stabilne podłoże.
Po tym jak zbliżysz się do zabitych wrogów w okolicy pojawią się kolejni strażnicy wyposażeni w latarki. Jeśli chcesz możesz ich eliminować z wykorzystaniem pozyskaniego niedawno pistoletu, ale równie dobrze możesz postawić na kontynuowanie prowadzenie działań z ukrycia. Jeśli wybierasz ten drugi wariant to udaj się szybko w prawo, przekocz przez balustradę i doskocz do balkoniku z najbliżej rozstawionym pierwszym przeciwnikiem. Nie atakuj go od razu, tylko schowaj się w pobliskim korytarzu. Zaczekaj w tym miejscu aż zjawi się przeciwnik i złap go lub zaatakuj od tyłu.
Nieco dalej rozstawiony jest kolejny strażnik. Zaczekaj aż zwróci się w inną stronę, przeskocz przez okno, wykonaj daleki skok i zbliż się do niego. Osobę tę najlepiej jest zneutralizować w taki sposób żeby jej ciało znalazło się w wysokiej trawie, a nie spadło na niższy dach (może wtedy zostać później zauważone przez innych wrogów). Skieruj się w prawo i zauważ, że w okolicy pojawiło się dwóch kolejnych strażników. Wykorzystaj wysoką trawę żeby unikać wykrycia przez nich i po kolei ich wyeliminuj. Dodatkowo nie daj się zauważyć bardziej oddalonemu strażnikowi patrolującemu wysoki dach.
Skorzystaj ze schodów, którymi przyszli pokonani niedawno przeciwnicy i przeskocz przez pierwszą napotkaną okiennicę. Udaj się prosto, wyskocz przez nowe okno i zacznij przemieszczać się w bok. Przekradaj się tu pod kolejnymi murkami i balkonikami, w szczególności uważając na te, które są bardziej odsłonięte. Na bieżąco się też rozglądaj, bo niektórzy wrogowie mogą zatrzymywać się przy balustradach i badać okoliczny teren. Po ominięciu wszystkich strażników zeskocz na dachówki. Zwróć się w stronę odległego niższego dachu i wykonaj skok w jego stronę. Po udanym lądowaniu dotrzyj na niewielki dziedziniec z wysoką trawą i wysłuchaj krótkiego komentarza Nate'a.
Trzecia faza ucieczki z posiadłości
Ostatnia część przeprawy mającej na celu dotarcie do sali balowej jest najkrótsza, ale nie oznacza to, że nie przysporzy ci ona żadnych kłopotów. W momencie dotarcia na dziedziniec jeden z wrogów będzie już patrolował górny mur i osoba ta pokazana została na dołączonym obrazku. Oprócz tego pojawią się tu wkrótce dwaj kolejni wartownicy. Podobnie jak w przypadku poprzednio badanych obszarów możesz zaatakować i zastrzelić wszystkich wrogów lub nadal skradać się.
Jeśli nie chcesz angażować się w walki to wyrusz w stronę najbliższej balustrady zanim jeszcze przeciwnicy dotrą w to miejsce i rozejdą się. Przeskocz przez balustradę i zacznij przemieszczać się w prawo. Pozostawaj przez cały czas jak najniżej żeby mieć całkowitą pewność, że nie zostaniesz dostrzeżony przez wrogów. Dotrzyj w ten sposób na fragment dachu zlokalizowany niedaleko miejsca, w którym wcześniej wylądowałeś po długim skoku. Zaczaj się tu na jednego z przeciwników i złap go po tym jak ustawi się przy murku. Wyeliminowanie tej osoby zagwarantuje ci to, że nie przeszkodzi ci ona w dalszej części przeprawy.
Możesz już przeskoczyć przez murek i wejść do budynku, z którego wcześniej wyszło dwóch strażników. Dotrzyj po schodach na piętro i ponownie zacznij się tu skradać. Musisz tu unikać wykrycia przez wspomnianego wcześniej górnego wartownika i w tym celu przeskakuj między słupami wykorzystywanymi w formie zasłony. Aktualny cel podróży to fragment dachu, nad którym rozwieszona jest lina. Złap się liny, z pomocą której w efektowny sposób przedostaniesz się do sali balowej.
Dotarcie do bramy wyjściowej z posiadłości
W sali balowej toczy się już bitwa i musisz zacząć pomagać Samowi w eliminowaniu przebywających w niej strażników. W trakcie staczanych tu walk unikaj ustawiania się za drewnianymi meblami, bo mogą one zostać dość szybko zniszczone w wyniku ostrzału ze strony wroga. Zamiast tego polegaj w miarę możliwości na chowaniu się za dużymi słupami, które są "niezniszczalne". Co do przeciwników, nie pozwalaj im przede wszystkim na zachodzenie Nate'a i Sama od flanki, bo możesz znaleźć się w bardzo niebezpiecznej sytuacji. Odskakuj też koniecznie od miejsc lądowań granatów. Postaraj się ponadto dość szybko odebrać jednemu z wrogów jakąś lepszą broń, np. strzelbę albo pistolet maszynowy (wedle własnych preferencji).
Walki może staczać w dowolnej części sali balowej, aczkolwiek musisz liczyć się z tym, że po pewnym czasie przez prawe drzwi przedostaną się do środka posiłki. Musisz być na to przygotowany i nie możesz przebywać wtedy w miejscu, w którym nagle znajdziesz się pod ostrzałem z wielu różnych stron. Kontynuuj staranne eliminowanie przeciwników (nie musisz się tu śpieszyć) i zdecyduj się wyjść na zewnątrz dopiero po zlikwidowaniu wszystkich wartowników. Po wyjściu z budynku najlepiej jest ustawić się przy schodach lub przy jednym z murków i ostrzeliwać kolejnych wrogów wykorzystując przewagę wysokości nad nimi.
Musisz się bardzo pilnować, bo niedługo po zejściu po schodach do niższej części ogrodów wpadniesz na wrogiego snajpera, którego rozpoznasz i zlokalizujesz po czerwonej wiązce laserowej. Postaraj się jak najszybciej zabić tę osobę (użyj np. któregoś z postoletów maszynowych). Zanim jeszcze tego dokonasz nie pozostawaj w nieodsłoniętej pozycji i jeśli musisz się gdzieś przemieścić to polegaj wyłącznie na uskokach.
Po tym jak dostatecznie zbliżysz się do wyjścia z posiadłości przez bramę przebije się limuzyna kierowana przez Sully'ego. Nie śpiesz się z dotarciem do tego pojazdu, bo dokładnie w tym samym momencie w okolicy pojawią się nowi wrogowie i będziesz ich zauważał na lewo i na prawo od białej limuzyny. Sukcesywnie eliminuj kolejnych wrogów i czekaj na okazję aż ich szeregi będą mocno przerzedzone. Wykonaj wtedy sprint w stronę limuzyny. Musisz dotrzeć do jej otwartych tylnych drzwi.