Uncharted 4 Kres Złodzieja: Rozdział 2 Piekło - solucja, opis przejścia poradnik Uncharted 4: Kres Złodzieja
Ta strona poradnika do gry Uncharted 4 zawiera opis przejścia etapu 2 – Piekło (bójki w więzieniu i pralni, eksploracja więzienia, zagadka w celi Burnesa).
Ostatnia aktualizacja: 21 października 2022
Na tej stronie poradnika do gry Uncharted 4 Kres Złodzieja możecie znaleźć opis przejścia rozdziału 2 - Piekło. Z poniższej solucji dowiecie się m.in. jak przetrwać bójkę w więzieniu, jak zbadać opuszczone więzienie, jak rozwiązać zagadkę w celi Burnesa, jak wygrać bójkę w pralni i jak uciec z więzienia.
- Informacje o etapie 2
- Bójka w więzieniu
- Zbadanie opuszczonego więzienia
- Rozwiązanie zagadki w celi Burnesa
- Powrót do Vargasa
- Bójka w pralni
- Ucieczka z więzienia
Informacje o etapie 2
Rozdział ten jest o wiele dłuższy od poprzedniego. Jego początkowa i końcowa część rozgrywają się w aktualnie funkcjonującym więzieniu. Najciekawsza jest jednak jego środkowa część, która zakłada zbadanie opuszczonego hiszpańskiego więzienia w poszukiwaniu śladów wielkiego skarbu. Drake w trakcie rozgrywania tego rozdziału może odnaleźć 2 pierwsze sekrety i ich lokalizacje podane zostały oczywiście w tekście.
Bójka w więzieniu
Rozdział ten rozpoczyna się od pojedynku z więźniem o imieniu Gustavo. Jest to tak na dobrą sprawę samouczek z zasad walki wręcz. Wyprowadzaj kolejne ciosy Kwadratem i korzystaj z Trójkąta jeśli główny bohater zostanie złapany przez przeciwnika lub gdy zacznie się z nim siłować. Dodatkowo możesz popróbować wciskanie Kółka żeby stosować przewroty przydatne przy unikaniu trudnych do zablokowania ciosów. Po tym jak Nate zacznie szamotać się z Gustavo musisz być gotowy na bezbłędne i szybkie rytmiczne wciskanie pokazujących się na ekranie ikon przycisków, bo w przeciwnym razie główny bohater może zginąć. Walka przerwana zostanie w momencie pojawienia się dyrektora więzienia Vargasa. Po tym jak odzyskasz kontrolę nad Nathanem musisz jedynie podążać drogą wyznaczaną przez strażników. Po dłuższym przemarszu znajdziesz się poza więzieniem i omówisz z Vargasem plan przeszukania opuszczonego hiszpańskiego więzienia.
Zbadanie opuszczonego więzienia
Ruszaj prosto. Po pierwszym zeskoku Nathan rozpocznie automatyczny zjazd po bardzo śliskim podłożu, w trakcie którego musisz go nakierować na lewą krawędź (w przeciwnym razie spadnie w przepaść i zginie). W nowym obszarze zainteresuj się w pierwszej kolejności pokazaną na dołączonym obrazku wysuszoną studnią. Wskocz do tej studni i dotrzyj na sam jej dół. Zbadaj nieoświetlony krótki tunel, albowiem ukryto tu pierwszy skarb (Panamanian Cat Pendant).
Powróć na górę i zbadaj zadaszony obszar, dzięki czemu wejdziesz w posiadanie linki z hakiem. Możesz już podejść do znajdującej się tu dużej skrzyni i przepchnąć ją w pobliże wysokiej skalnej półki. Po tym jak Nathan wdrapie się na skrzynię będzie mógł chwycić się górnej krawędzi i kontynuować podróż. Obróć się w prawo i złap się interaktywnego zaczepu z pomocą linki z hakiem. Rozbujaj się dostatecznie na linie, a następnie wykonaj daleki skok w stronę widocznej w oddali nowej skalnej półki. Kawałek dalej zmuszony zostaniesz do ponownego użycia linki z hakiem. Złap się krawędzi po udanym skoku i zalicz mało skomplikowaną wspinaczkę.
W nowym miejscu będziesz musiał dobrze zgrać w czasie dwie czynności, albowiem po rozpoczęciu zjazdu po nierównym podłożu konieczne będzie wciśnięcie przycisku L1 w celu wypuszczenia linki (należy tego dokonać zanim Nate spadnie w przepaść). Rozbujaj się i po złapaniu się interaktywnych krawędzi zacznij kierować się ku górze. Po wdrapaniu się na stabilną półkę ustaw się przy zewnętrznej ścianie małej wieży i dokończ wspinaczkę, dzięki czemu dotrzesz na jej niewielki zardzewiały dach. Zwróć się w stronę głównej wieży, przebiegnij po betonowym wysięgniku i wykonaj daleki skok. Kieruj się tu w stronę lewej górnej okiennicy i nie przejmuj się pojedynczym elementem ściany, który nagle odpadnie w trakcie wspinaczki.
Przejdź przez okiennicę, dzięki czemu po raz pierwszy znajdziesz się wewnątrz dużej wieży. Udaj się do sąsiedniej sali i na początek zeskocz na niższy poziom. Rozejrzyj się w miejscu pokazanym na powyższym obrazku, a natrafisz na drugi skarb (Navaja Folding Knife). W pobliżu jest także list, który możesz przeczytać, aczkolwiek nie jest to nagradzane w żaden szczególny sposób. Powróć na górę i zwróć się w stronę okiennicy zabitej deskami. Przytrzymaj przycisk L1 żeby złapać się desek z pomocą linki z hakiem i następnie wychyl gałkę w dół żeby je wyrwać. Możesz już dotrzeć do nowo odblokowanej okiennicy i kontynuować wspinaczkę po zewnętrznych ścianach dużej wieży. Przemieszczaj się najpierw w prawo i po minięciu narożnika zacznij doskakiwać do górnych krawędzi. Wkrótce dotrzesz do nowej otwartej okiennicy.
Rozwiązanie zagadki w celi Burnesa
W celi Burnesa do rozwiązania jest niezbyt trudna zagadka, która polega na poprawnym odczytaniu symboli zapisanych na ścianach. Na początek zainteresuj się pokazanym na powyższym obrazku rysunkiem na ścianie, który zlokalizowany jest na prawo od zamkniętego wyjścia z celi.
Po tym jak Nate skomentuje odnaleziony symbol wciśnij panel dotykowy żeby otworzyć dziennik i przystąpić do lektury listu. Wciśnij Trójkąt w celu odwrócenia kartki. Po wysłuchaniu komentarza głównego bohatera ponownie obróć trzymany obiekt i wciśnij przycisk X żeby złożyć list. Pozwoli to ustalić Nathanowi, że na liście znajdują się dwa znaki zodiaku - Strzelec i Skorpion.
Odszukaj znaki zodiaku z listu na ścianach celi, dzięki czemu ustalisz, że Strzelec to X, a Skorpion to II. Po połączeniu otrzymujemy liczbę XII. Teraz musisz odnaleźć interaktywną skałę z narysowaną tą liczbę i jej lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Zdecyduj się na zbadanie kamienia, dzięki czemu Nathan wejdzie w posiadanie artefaktu, który znajdował się w skrytce.
Powrót do Vargasa
Podejdź do drzwi i zacznij wciskać Trójkąt żeby je wyważyć. Musisz teraz odbyć podróż do miejsca, w którym przebywa Vargas i będzie to niestety dość skomplikowane, bo musisz obrać zupełnie inną ścieżkę przemarszu. Użyj linki z hakiem na górnym zaczepie i zacznij opuszczać się na linie. Po tym jak puścisz się liny Nathan automatycznie rozpocznie nowy zjazd po stromym podłożu i musisz szybko wcisnąć przycisk skoku żeby uchronić go przed śmiercią. Wdrap się na wyższą półkę i przejdź ostrożnie po belkach przy suficie. Musisz chwycić się jednej z nich, opuścić się i tak jak wcześniej w trakcie zjazdu wykonać w odpowiednim momencie daleki skok.
Dotrzyj do nowej bramki i wyważ ją w podobny sposób jak poprzednią, dzięki czemu ponownie znajdziesz się pod gołym niebem. Zacznij tu od wykonania długiego skoku wymierzonego w pobliskie wąskie belki. Przejdź po nich w lewo. Nieco dalej musisz wykonać zjazd, w trakcie którego nakieruj Nate'a w lewo i wciśnij w ostatnim momencie przycisk użycia linki z hakiem. Rozbujaj się, wykonaj skok i po tym jak główny bohater złapie się skał rozpocznij dłuższą wspinaczkę. Kontynuuj podróż aż dotrzesz na większy dach, na którym znajduje się częściowo otwarty właz. Wskocz do środka żeby spotkać się ponownie z Vargasem.
Bójka w pralni
Kontrolę nad głównym bohaterem odzyskasz w momencie gdy w więziennej pralni pojawi się Gustavo i zmuszony zostaniesz do stoczenia nowych walk z nim oraz z jego kolegami. W trakcie rozgrywania tej bójki wykorzystuj zdobytą wcześniej wiedzę, a więc atakuj kolejnych wrogów i staraj się uwolnić (Trójkąt) gdy tylko zostaniesz przez któregoś z nich złapany. Jeśli Nate odniósł poważniejsze obrażenia to częściej niż zazwyczaj polegaj na uskokach (Kółko) lub oddalaj się od na chwilę od wrogów żeby główny bohater mógł powrócić do pełni sił. Bójka dobiegnie końca w momencie gdy w pralni zjawią się strażnicy.
Ucieczka z więzienia
Scena ucieczki rozpocznie się tuż po tym jak postrzelony zostanie Vargas i w trakcie jej rozgrywania musisz podążać za Samem i Rafe'em. Nie zatrzymuj się nigdzie, bo główny bohater nie jest uzbrojony i nie miałby szans w starciu z uzbrojonymi strażnikami. Podbiegnij do okiennicy i pomóż Samowi w jej otwarciu. Od tego momentu musisz liczyć się z koniecznością wykonywania licznych skoków i wspinania się na napotykane obiekty. Podążaj zawsze za "liderem grupy", dzięki czemu nie zgubisz się. W dalszej części ucieczki ustaw się przy ścianie i wciśnij Trójkąt, dzięki czemu główny bohater podsadzi Sama.
Nate w pewnym momencie spadnie z dachu i nie możesz temu w żaden sposób zapobiec. W miejscu tym do rozegrania będzie walka z nową grupą przeciwników, w wygraniu której Nate'owi pomoże na szczęście Sam. Po pokonaniu wrogów pomóż Samowi w przesunięciu ciężkiej przeszkody i otwórz kratkę prowadzącą do tuneli wentylacyjnych. Kontynuuj bardzo liniową ucieczkę i pamiętaj żeby nie zatrzymywać się, bo Nate bardzo szybko może zginąć. Po wykonaniu jednego z dłuższych skoków wciśnij Trójkąt żeby pomóc Samowi w wykonaniu takiej samej akcji. Gra wyświetli tu ważny filmik przerywnikowy i po jego obejrzeniu wyrusz dalej (nie próbuj zeskakiwać na dół). Przeskocz przez balustradę, przebiegnij przez dżunglę i na sam koniec wykonaj skok w stronę wody. Zakończy on ten rozdział gry.