Zadanie 5 | OPIS PRZEJŚCIA poradnik Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZADANIE 5: FALCON HOUR (Cayman Brac, godzina 13:00)
Opis zadania: Operacja antynarkotykowa na jednym z prywatnych lotnisk w Cayman Brac nie powiodła się. Terroryści zabili wszystkich agentów, którzy próbowali ich powstrzymać a pozostałych wzięli na zakładników. Musisz ich uwolnić (w sumie będą to trzy osoby) i zabić wszystkich wrogów.
Przeciwnicy: kartel narkotykowy; przeciwnicy są świetnie wyposażeni aczkolwiek nieco słabiej wyszkoleni (mniej niż trzydziestu)
Polecane rozwiązanie: poza miejscami, w których pilnowani są zakładnicy zdecydowanie siłowe
Polecana ilość drużyn: trzy (jedna jako wsparcie)
Miejsca, w których należy uważać: przede wszystkim okolice pomieszczeń, w których przetrzymywani są zakładnicy; dodatkowo w ostatnim, które może być pod nadzorem wrogiego snajpera; terminal przyjęć
Którą drużyną dowodzić: czerwoną lub zieloną, złota pełni rolę wsparcia
Podpowiedzi odnośnie ukończenia zadania przez drużynę czerwonych :
Kolejna niełatwa misja. W tym przypadku mam na myśli akcje z zakładnikami. Terroryści nie będą się zbyt długo zastanawiali tylko ich po prostu zastrzelą. W szczególności tyczy się to początku misji. Dość trudno jest uwolnić zakładnika przetrzymywanego na piętrze.
Będzie tu ciężko, powiem nawet więcej, BARDZO ciężko. Akcja musi być BEZBŁĘDNIE zgrana w czasie ponieważ w przeciwnym przypadku zakładnicy zostaną zabici. Po dotarciu do drzwi, przy których załączy się pierwszy Go-Code załóż na nie ładunek (Breaching Charge) a po ich rozsadzeniu wydaj rozkaz do ataku. Pierwszych dwóch wrogów zauważysz na prawo. Jeden z nich będzie stał przed wejściem, jeśli jednak wysadziłeś drzwi to przez sekundę-dwie stanie się praktycznie bezbronny. | |
Kolejny przestępca wybiegnie z pomieszczenia znajdującego się na wprost, ale TYLKO WTEDY jeśli wcześniej zachowywałeś się w miarę głośno. Dobrze by było kucać lub leżeć na ziemi. Wtedy nie będziesz się musiał martwić o to czy z takiej odległości go ustrzelisz. Zbadaj pomieszczenia sąsiedniego do tego, w którym się znajdował. Powinieneś znaleźć co najmniej dwóch innych wrogów. | |
KONIECZNIE zajmij się natomiast terrorystami stojącymi za widocznym na piętrze oknem. W sumie jest tam ich trzech. Pilnują zakładnika tak więc uważaj do kogo strzelasz (dobrze jest to robić z włączonym zoomem). Teoretycznie powinna się nimi zająć inna grupa, ale w standardowym planie zostało to kiepsko rozwiązane. Oczywiście jeśli chcesz to możesz się do nich dostać tradycyjnym sposobem - wchodząc po schodach i wyważając drzwi ładunkiem wybuchowym. | |
Po wyjściu na zewnątrz kieruj się do kolejnych waypointów. Zgodnie z informacją, która Ci została podana na samym początku tej misji powinieneś urządzać sobie i reszcie grupy krótkie sprinty zakończone przyczajeniem się przy ścianie lub za jakąś przeszkodą. Wejdź do wskazanego budynku i przygotuj się do wydania kolejnego Go-Code. | |
Będziesz musiał pozbyć się zaledwie jednego przeciwnika tak więc nie powinieneś mieć z nim większych problemów. Uważaj jednak, bo stoi on w różnych miejscach. Dokładnie radziłbym się rozglądać, gdy poruszasz się po hangarze! | |
Czeka Cię kilka chwil względnego spokoju. Wybiegnij z hangaru i kieruj się do kolejnych waypointów. Na szczęście w okolicy nie ma wrogów (tzn. w ogóle, nie, że pozbyli się ich członkowie innych drużyn :-)). Problemy zaczną się po wejściu do okolic terminalu. Praktycznie w każdym pomieszczeniu będzie czekał jakiś terrorysta. | |
UWAŻAJ po dojściu do widocznych na screenie schodów. To jeden z trudniejszych momentów misji. Musisz pozbyć się nie tylko gostka stojącego na schodach, ale i także tych, którzy chodzą za roślinami. Jeśli chcesz możesz to jednak ominąć, tzn. biec wzdłuż kolejnych waypointów. Dojdziesz do drzwi, przed którymi zapali się Go-Code. Wydaj rozkaz do ataku i wbiegnij do środka (tradycyjnie). | |
Dwóch pierwszych wrogów będzie znajdowało się: przy logo Airport Grand Cayman oraz w korytarzu po lewej. Miejsce to zostało dokładnie ukazane na screenie. W przypadku drugiego wroga możesz posuwać się w prawo będąc lekko wychylonym. | |
Dwóch innych terrorystów znajduje się na wprost od miejsca, z którego przyszedłeś, w niewielkiej oszklonej poczekalni. Pierwszego załatwisz w zasadzie od razu (pamiętaj o tym, aby KUCAĆ, dzięki temu poprawia się celność). W przypadku drugiego możesz się trochę pochylić w lewo i ostrożnie posuwać do przodu, sprawdzi się tu też granat dymny. | |
Zanim ruszysz dalej dokładnie zbadaj cały terminal ponieważ jednym z podstawowych celów misji jest pozbycie się WSZYSTKICH terrorystów. Dopiero, gdy okolica będzie z nich oczyszczona wracaj do schodów, od których się to wszystko zaczęło. Dojdziesz do głównego pomieszczenia, w którym przetrzymywanych jest dwóch zakładników. | |
Oto jak to wszystko powinno wyglądać: zakładasz na drzwi ładunek (Breaching Charge), wysadzasz go i w tym samym momencie dajesz Go-Code. Nie zapomnij również o rozkazaniu swym ludziom, aby wbiegli do pomieszczenia (spacja). Zakładnicy są pilnowani przez trzech terrorystów. Twoja drużyna powinna zająć się dwójką stojącą na wprost (w szczególności tym w błękitnej koszuli). Nie podchodź do okna jeśli nie masz pewności czy wrogi snajper został zabity!!! Skieruj się do zakładników i ich uwolnij. | |
Ruszaj razem z zakładnikami według wskazań kolejnych waypointów. Uważaj jednak ponieważ (tak jak zwykle :-)) wpadniesz na kilku kolejnych wrogów, m.in. tego widocznego na screenie. Nie pozwól na to, aby zakładnicy zostali zranieni! | |
I to już prawie koniec. Po wyjściu na powierzchnię nie musisz się już tak denerwować ponieważ najprawdopodobniej nie spotkasz tu żadnych nowych wrogów. Biegnij tylko z zakładnikami do punktu ewakuacyjnego. Po drodze miniecie oddział złoty (wsparcie). |
Uwaga! Jeżeli pomimo faktu odeskortowania zakładników do punktu ewakuacyjnego misja się nie kończy to oznacza to, że drużyna zielonych pokpiła sprawę i nie pozbyła się wszystkich przeciwników. Musisz więc zbadać pozostałe pomieszczenia. W moim przypadku ostatni terroryści skrywali się w pomieszczeniach niedaleko miejsca, w którym był przetrzymywany pojedynczy zakładnik (to ten na piętrze).
Maksymalne dopuszczalne straty w ludziach: nie więcej niż jeden członek drużyny