Zadanie 2 | OPIS PRZEJŚCIA poradnik Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZADANIE 2: COLD DAGGER (Szwajcaria, godzina 16:00)
Opis zadania: Grupa terrorystów zaatakowała wioskę Lamoura i wzięła na zakładników tutejszą ludność. Drużyna Rainbow ma się jednak zająć ważnymi delegatami IMF, którzy zmierzali do Genewy a znajdowali się w wiosce podczas ataku.
Przeciwnicy: dobrze zorganizowana grupa terrorystyczna (około dwudziestu wrogów)
Polecane rozwiązanie: zdecydowanie działanie z ukrycia (wymagane, aby zakładnicy przeżyli)
Polecana ilość drużyn: trzy
Miejsca, w których należy uważać: przede wszystkim pokój z zakładnikami, to chyba oczywiste; poza tym na licznie pororzucanych snajperów, rozglądaj się po oknach
Którą drużyną dowodzić: polecam czerwoną (jej zadaniem jest uratowanie jednego z dwóch delegatów)
Podpowiedzi odnośnie ukończenia zadania przez drużynę czerwonych :
Pamiętaj o tym, że jest to pierwsza misja, w której należy się względnie cicho zachowywać. Gdy zbliżysz się do pokoju z zakładnikami nie powinieneś strzelać z niczego innego jak tylko broni z tłumikiem. Ubezpieczaj kolegów gdy Ci będą otwierali drzwi ponieważ terroryści krążą po całej wiosce. Uwaga! Nie musisz ich wszystkich zabić, aby misja została zaliczona!
Po odzyskaniu kontroli nad czerwonymi biegnij w kierunku pierwszych waypointów. Uważaj jednak, aby NIE WSTAWAĆ, bo może się zdarzyć tak, że zostaniesz obdarowany kulką przez koczującego tu wrogiego snajpera! | |
Ważny moment! Odczekaj aż jedna z drużyn zajmie się snajperem, który stoi przy oknie i pilnuje ścieżki (drużyna będzie z niej musiała skorzystać). W przeciwnym przypadku (tzn. jeśli za szybko tam pobiegniesz) zacznie strzelać i prawdopodobnie zabije przy tym któregoś z Twoich ludzi. | |
Dotarcie do szopy wiąże się z dwoma ważnymi sprawami. Po pierwsze, wydasz tu pierwszy Go-Code (Alpha). Po drugie, będziesz się musiał osobiście zająć kilkoma terrorystami. Poruszaj się kucając, aby się wszyscy tu od razu nie zbiegli (albo gorzej: żeby nie zaalarmowali osobników pilnujących zakładników). | |
Screen prezentuje ujęcie tego co ukaże się Twym oczom po wyjściu z szopy. Jednego przeciwnika zauważysz na wprost, drugi znajduje się na prawo od tego miejsca aczkolwiek jeśli chwilę odczekasz to zajmą się nim członkowie innych zespołów. | |
A to już wnętrze kolejnej szopy, do której musiałeś przedostać się przez zamknięte drzwi. KONIECZNIE wrzuć do środka granat oślepiający. Wpadniesz tu w sumie na trzech wrogów. Dwóch będzie na dole, jeden na górze. Uważaj ponieważ na tego ostatniego może już nie zadziałać granat oślepiający. Na szczęście bardzo często jest on ustawiony tak, że widzisz tylko jego głowę tak więc spokojnie do niej wyceluj :-) | |
Drzwi te prowadzą do budynku, w którym jest przetrzymywany zakładnik. Najlepiej jest się ustawić tak jak pokazano to na screenie i powoli je zacząć otwierać. Zauważ, że po piętrze chodzi kilku terrorystów aczkolwiek nie radziłbym ich zabijać. Wydaj natomiast rozkaz szturmowania domu innym grupom (Go-Code Bravo). | |
Wbrew temu co standardowy plan radzi mnie lepiej atakowało się terrorystów z lewej strony. Na screenie widoczny jest (to ten mały punkt na celowniku :-)) osobnik, którego musisz usunąć w pierwszej kolejności. To on mierzy zakładnikowi prosto w skroń. Uwaga! Jeśli wysłałeś inne drużyny do akcji to musisz wkroczyć natychmiast i go zdjąć! Można też oczywiście spróbować samotnie przedostać się do miejsca, z którego będzie go można ustrzelić i dopiero gdy pośle mu się kilka kul wezwać inne drużyny. Uważaj na osobników, którzy zaczną zbiegać po znajdujących się tu schodach!! | |
Podejdź do zakładnika, ale dopiero wtedy kiedy będziesz pewny, że inne drużyny oczyściły budynek. Zbliż się do niego i wciśnij spację (lub inny klawisz odpowiedzialny za akcję), aby go uwolnić. Uważaj ponieważ począwszy od tego momentu będzie za Tobą szedł! | |
Zacznij schodzić do znajdującej się tu piwniczki (według wskazań komputera). Jeśli dałeś trochę czasu innym teamom to nie musisz się obawiać tego, że wpadniesz tu na jakichś wrogów. Pomieszczenie będzie puste. | |
Wyjdziesz na powierzchnię. Na wszelkich wypadek porozglądaj się, czy aby na pewno nikogo tu nie ma. Jeśli okolica jest oczyszczona to ruszaj w lewo. Możesz śmiało biec ponieważ inne drużyny znajdują się w takich miejscach, że jesteś przez nie praktycznie przez cały czas ubezpieczany. | |
Dojdziesz w końcu do strefy ewakuacyjnej. Powinien tu już być drugi delegat. Skieruj się do miejsca, przy którym stoją pozostali członkowie Tęczy Sześć. W momencie, gdy uratowany przez Ciebie delegat znajdzie się w wyznaczonej strefie misja zostanie automatycznie zaliczona. Nie musisz dobijać innych terrorystów ani gromadzić w tym miejscu pozostałych drużyn. |
Maksymalne dopuszczalne straty w ludziach: nie więcej niż jeden członek drużyny