Zadanie 11 | OPIS PRZEJŚCIA poradnik Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
ZADANIE 11: BROKEN STONE (Argentyna, godzina 11:00)
Opis zadania: Drużyna musi po raz drugi zbadać przetwórnię mięsa, która jest "zarządzana" przez grupę terrorystyczną. Tym razem jednak nie przyjdzie jej ratować zakładników. Rainbow Six zajmie się usunięciem przebywających na terenie fabryki ekspertów od broni chemicznej. Żaden z nich nie może zbiec z miejsca zdarzenia, wszyscy muszą zostać zabici.
Przeciwnicy: dość dobrze wyposażeni oraz uzbrojeni przeciwnicy, tym razem jednak nie spodziewają się ataku (około trzydziestu)
Polecane rozwiązanie: ZDECYDOWANIE siłowe, nie wahaj się ani przez chwilę, w szczególności tyczy się to pomieszczeń z ekspertami, muszą oni zginąć NA MIEJSCU!
Polecana ilość drużyn: trzy
Miejsca, w których należy uważać: miejsca, w których przebywają eksperci, gdy tylko zauważą co się święci rzucają się do ucieczki, nie możesz do tego dopuścić!!
Którą drużyną dowodzić: najważniejsze zadania wykonują czerwoni i złoci, drużyna zielonych pełni rolę wsparcia
Podpowiedzi odnośnie ukończenia zadania przez drużynę czerwonych :
A to niespodzianka! Tę fabrykę już znasz. Siódme zadanie (Crimson Hook) rozgrywało się na identycznej planszy. Jedyna większa różnica polega na tym, że teraz mamy dzień a nie noc. Paradoksalnie ułatwi Ci to wykonanie misji ponieważ nie będziesz już musiał wypatrywać wrogów przez noktowizor. Jeśli tylko poradzisz sobie z agentami od chemikaliów to cała reszta nie sprawi Ci większych problemów.
Kieruj się prosto. Kolejne waypointy zaprowadzą Cię do jednego z bocznych wejść do przetwórni. UWAŻAJ jednak ponieważ wpadniesz tu na pierwszych wrogów. Pierwszy z nich stoi przy ścianie, znajdziesz go tuż za rogiem. Miej na uwadze to, że jeśli wcześniej będziesz się zachowywał głośno to czekał będzie z wycelowaną w Twą stronę bronią. Drugi terrorysta patroluje teren od ciężarówki do pierwszego pomieszczenia wewnątrz fabryki aczkolwiek o wiele częściej spotyka się go na zewnątrz. | |
Obejdź ciężarówkę od przodu a powinno Ci się udać go zaskoczyć. Dopiero gdy ta dwójka będzie martwa ruszaj dalej. Pierwsze pomieszczenie fabryki jest opuszczone, problemy rozpoczną się dopiero po dojściu do sąsiadującego magazynku. Wpadniesz tu na dwóch terrorystów. Uważaj ponieważ w ogromnej większości przypadków stoją oni zwróceni twarzą właśnie do korytarza, przez który przyjdziesz. Możesz spróbować się wychylać, nie warto natomiast marnować na nich granatów. | |
Problemy może Ci sprawdzić kolejny terrorysta, którego ująłem na screenie. "Standardowo" znajduje się on niedaleko pierwszego agenta od broni chemicznej. Możesz więc spróbować przeczekać w ukryciu aż dojdzie mniej więcej do schodków albo przynajmniej połowy mostku (powinien iść w Twoją stronę). Wtedy będziesz mógł go zabić bez obawy, że jego śmierć zaalarmuje innych. | |
Uważaj ponieważ krąży tu też inny terrorysta aczkolwiek w bezpośrednim otoczeniu Twojej drużyny nie powinien się on znaleźć. KONIECZNIE zatrzymaj się po dotarciu do pierwszego Go-Code i zaczekaj na innych. Dopiero gdy otrzymasz komunikat o gotowości przeprowadzania ataku wydaj rozkaz szturmowania pomieszczenia. Biegnij prosto a następnie w lewo. | |
Oto jak wyglądają eksperci od broni chemicznej, których musisz eliminować. Prawda, że wyróżniają się na tle otoczenia :-) ? Uwaga! Wątpię żeby udało Ci się tak blisko podbiec bez zaalarmowania go o obecności swojej drużyny. Po wydaniu rozkazu do ataku wbiegnij do środka i zabij go, gdy będzie już w biegu. NIE MOŻE uciec do sąsiedniego pomieszczenia. Jeżeli masz problemy z jego ustrzeleniem to zrób dwie rzeczy: kucnij a następnie przełącz prowadzenie ostrzału na pojedyncze pociski. Poczekaj aż druga drużyna oczyści pomieszczenie w całości. | |
Możesz iść dalej. Po drodze przejdziesz przez magazyn z wózkami widłowymi. W moim przypadku prawie zawsze nikogo tu nie było, raz tylko trafił się terrorysta, ale prawdopodobnie była to jakaś "zabłąkana duszyczka", którą powinno się spotkać w jednym z sąsiednich pomieszczeń :-) | |
Identyczny przebieg będzie miał szturm w przypadku drugiego Go-Code (Bravo). Zanim w ogóle ruszysz dalej zaczekaj aż drużyna zielonych się tu zjawi. Kiedy tylko ruszycie do akcji biegnij do przodu, aby jak najszybciej znaleźć się w hali. | |
W moim przypadku agent, którego należało się pozbyć stał na wprost od miejsca, z którego przybiegłem. Miałem więc ułatwioną sytuację. Nie oznacza to jednak, że jego eksterminacja przebiegnie bez żadnych problemów. Drużyna CZERWONYCH (zakładam, że nią kierujesz) będzie musiała go zabić. Zieloni przybiegną z około sekundowym opóźnieniem, poza tym na nich spadnie obowiązek pozbycia się reszty wrogów, których tu wcale nie brakuje. | |
No właśnie, gdy tylko agent zginie połóż się na ziemi, aby przez przypadek nie zginąć i pozwól swoim ludziom wykończyć resztę terrorystów. Rozkaż pozostałym członkom czerwonej drużyny a także drugiej ekipie szturmowej udać się do kolejnego punktu Go-Code. Po drodze będziesz musiał skorzystać ze schodów. Przejdziesz też niedaleko widocznych na screenie pokojów kontrolnych. Nie wpadniesz jednak na żadnych nowych wrogów. | |
Po dotarciu do Go-Code Charlie ZACZEKAJ KONIECZNIE na pozostałych członków Rainbow Six. Będzie to zdecydowanie najcięższy szturm z całej misji. Musisz się nieźle postarać, aby wrogi agent nie zdołał zbiec. Ciężko jest dokładnie określić gdzie stoi ekspert od broni chemicznej, ponieważ bardzo często zmienia on swoje położenie. Zupełnie nie sprawdzi się tu taktyka polegająca na ostrożnym wychyleniu się i zbadaniu pozycji wroga. Zostaniesz po prostu zauważony. | |
Powinieneś zająć się WSZYSTKIMI terrorystami na piętrze, ja doliczyłem się ich czterech. Jeśli chcesz równolegle z wydaniem rozkazu do ataku rzuć w ich stronę granat (może być nawet tradycyjny, pamiętaj, że wszyscy mają zginąć!). Prędzej czy później ktoś zabije agenta a to będzie oznaczało wypełnienie najważniejszego celu misji. |
Maksymalne dopuszczalne straty w ludziach: nikt nie powinien zginąć, misja jest za łatwa!!