Które przedmioty warto ze sobą nosić w Thief Simulator Thief Simulator poradnik i porady
Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2018
Gra Thief Simulator oddaje do dyspozycji gracza kilkanaście różnorakich przedmiotów, z których skorzystać można w trakcie włamania. Każdy z nich przydaje się do innej czynności, odblokowuje się je także stopniowo, wraz z postępami w grze. To, które z nich warto ze sobą nosić, a które lepiej zostawić w skrytce, znajdziesz opisane w tym właśnie rozdziale.
Jako iż Thief Simulator narzuca na postać limit udźwigu (który da się, rzecz jasna, powiększać inwestując w odpowiednie zdolności specjalne), trzeba liczyć się z tym, że nie można brać ze sobą na misję wszystkich przedmiotów - w przeciwnym wypadku nie będziesz mieć wystarczająco miejsca na potencjalne łupy. Warto więc podzielić dostępne przedmioty na 3 grupy - niezbędne, sytuacyjne i niepotrzebne.
Przedmioty niezbędne
Przedmioty niezbędne w Thief Simulator to te, bez których ciężko obejść się podczas włamania. Do tej grupy zaliczają się:
- Prosty wytrych (DIY Lockpick) - wytrych służący do otwierania najprostszych zamków. W początkowych domach wykorzystywany jest do zabezpieczania głównych wejść, potem pojawia się w drzwiach do pojedynczych pomieszczeń.
- Wytrych (Lockpick) - lepsza wersja wytrychu, który służy do otwierania bardziej skomplikowanych zamków. Przez większą część gry trafiać będziesz na tego typu zamki, warto jest więc zawsze mieć go ze sobą.
- Automatyczny wytrych (Mini Electric Lockpick) - elektryczny wytrych, który odblokowuje się po kilku godzinach gry. Z powodzeniem zastępuje zwykły wytrych, pozwala na ciche i automatyczne otwieranie zamków.
- Narzędzia do otwierania sejfów (Safecracking Tools) - narzędzia, dzięki którym otworzysz ukryte w domach sejfy. Te pojawiają się już po kilku godzinach gry, a wewnątrz nich często znajdziesz bardzo cenne przedmioty, bądź takie, które wymagane są do ukończenia misji.
- Lornetka (Binoculars) - Lornetkę odblokowuje się dość późno, jest jednak bardzo przydatna. Nie tylko pozwala sprawdzić, z bezpiecznej odległości, rozkład dnia domowników, lecz także narzędzia, które wymagane będą do otwarcia danego zabezpieczenia. Idealny przedmiot do planowania włamania.
- Nóż do szkła (Glass Knife) - specjalny nóż, dzięki któremu można wyciąć w szybie okna dziurę, by następnie je otworzyć. Przydaje się to od momentu, gdy okna chronione są przez alarm - wybicie ich łomem aktywuje alarm, wycięcie dziury przy pomocy noża już jednak nie. Pamiętaj jednak, iż nie da się wyciąć dziury w szybie, na której założona jest roleta ochronna.
- PDA Hakera (Hacking PDA) - przedmiot dzięki któremu będziesz w stanie otworzyć rolety zabezpieczające okna, dzięki czemu będzie można ulotnić się przez nie w razie konieczności. Przedmiot działa jednak jedynie od wewnątrz - nie da się otworzyć rolet stojąc na zewnątrz domu.
- Laptop Hakera (Hacking Laptop) - bardziej zaawansowana wersja PDA Hakera. Pozwala otwierać rolety z zewnątrz - wystarczy tylko zbliżyć się do rolety i aktywować urządzenie, by zdjąć zabezpieczenie.
Przedmioty sytuacyjne
Przedmioty sytuacyjne to te, które przydają się podczas skoków, jednak czasami da się bez nich obejść, bądź nie będzie się z nich dało skorzystać. Do tej grupy zaliczają się:
- Łom (Crowbar) - przedmiot, który przydaje się, by niszczyć uszkodzone płoty i dostawać się do wnętrza posiadłości. Przedmiot ten użyteczny jest tylko w kilku miejscach, a po kilku godzinach gry, gdy odblokujesz dostęp do lepszych wytrychów i możliwości wspinania się, stanie się znacznie mniej użyteczny.
- Rękawice do wspinania (Climbing Gloves) - rękawice, które umożliwiają postaci wspinanie się po lianach. Dzięki temu będziesz w stanie dostać się na piętro czy przejść przez ogrodzenie. Przedmiot przydaje się jednak tylko w kilku lokacjach - nie warto zajmować nim ekwipunku tam, gdzie nie można się wspiąć.
- Elektryczny pick gun (Car Lock Pick Gun) - przedmiot, dzięki któremu otworzysz drzwi zamkniętego samochodu, który nie został wyposażony w alarm.
- Złodziej Sygnału Kluczyka (Car key signal cloner) - bardziej zaawansowana wersja poprzedniego przedmiotu. Wystarczy zbliżyć się do samochodu wyposażonego w alarm, aktywować urządzenie i po kilku chwilach wyłączyć ów alarm. Potem wystarczy tylko otworzyć drzwi i zwinąć samochód. Tak jak poprzedni przedmiot, przydaje się wyłącznie podczas kradzieży samochodów.
- Mikro Kamera (Micro Camera) - przedmiot dzięki któremu będziesz w stanie poznać rozkład dnia domowników, poprzez umieszczenie go w skrzynce na listy i odczekanie 24 godzin. Przedmiot przydaje się jednak tylko wtedy, gdy jeszcze nie masz zarejestrowanego rozkładu dnia domowników i jeśli przed domem stoi skrzynka na listy.
- Noktowizor (Nightvision Goggles) - noktowizor przydaje się w momencie, gdy jesteś w budynku, a na oknach aktywowały się rolety ochronne, przez co w pomieszczeniu zrobiło się bardzo ciemno. Dzięki temu nie trzeba zdradzać swojej pozycji przy pomocy latarki.
Przedmioty niepotrzebne podczas rabunku
W grze Thief Simulator są także przedmioty, które są zbędne podczas dokonywania włamania. Do tej grupy zaliczają się:
- Narzędzia do hackowania (Hacking Tools) - sprzęt dzięki któremu zdejmiesz zabezpieczenia z części elektroniki, takiej jak laptopy czy dyski twarde. Zabezpieczonych urządzeń i nośników nie będziesz w stanie sprzedać w lombardzie. Przedmiot ten wykorzystuje się przy odpowiedniej stacji, w domu - nie ma sensu taszczyć ich ze sobą na misje.
- Narzędzia Jubilerskie (Jewerly Tools) - narzędzia służące do rozbierania biżuterii na elementy. Umożliwia to sprzedaż elementów za cenę wyższą, niż podczas upłynniania całej biżuterii. Przedmiot ten wykorzystuje się przy odpowiedniej stacji, w domu - nie ma sensu taszczyć ich ze sobą na misje.