Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Thief Simulator - poradnik do gry

Thief Simulator - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dostępne narzędzia kradzieży w Thief Simulator Thief Simulator poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2018

W grze Thief Simulator dostępnych jest kilkanaście różnorakich narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie ułatwić sobie włamania do domów bądź samochodów. Część z nich odblokowuje się stosunkowo szybko, bo zaledwie po godzinie rozgrywki, cześć z kolei wymagać będzie odblokowania odpowiednich zdolności i zainwestowania sporej gotówki. W rozdziale tym znajdziesz listę wszystkich przedmiotów, wraz z ich krótkim opisem.

Narzędzia kupisz z poziomu zakładki Złodziejskie Narzędzia (Tools4Thieves). - Dostępne narzędzia kradzieży w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Narzędzia kupisz z poziomu zakładki Złodziejskie Narzędzia (Tools4Thieves).

Skąd wziąć narzędzia?

Wszystkie narzędzia dostępne są z poziomu zakładki Złodziejskie Narzędzia (Tools4Thieves) z Twojego komputera w kryjówce. W przypadku zwykłych i prostych wytrychów, a także micro kamer, możesz zakupić kilka sztuk, pozostałe przedmioty to jednorazowy zakup. Kolejne przedmioty odblokowuje się poprzez awansowanie postaci i uzyskiwanie dostępu do nowych zdolności.

Łom (Crowbar)

Łom to pierwszy przedmiot, który odblokowujesz w grze. Przydaje się on, by niszczyć uszkodzone płoty i dostawać się na teren posiadłości od strony która często pozbawiona jest zabezpieczeń. Przedmiot ten użyteczny jest przede wszystkim w kilku miejscach, a po kilku godzinach gry, gdy odblokujesz dostęp do lepszych wytrychów i możliwości wspinania się, stanie się znacznie mniej użyteczny i można porzucić go, by zwolnić sobie miejsce w ekwipunku.

Latarka (Flashlight)

Latarka to przedmiot, który odblokujesz na samym początku rozgrywki. Jak nietrudno się domyślić, służy do oświetlania ciemnych pomieszczeń. Warto jednak mieć na uwadze, że domownicy, jak i znajdujący się blisko domu w którym jesteś przechodnie będą w stanie zauważyć cię, gdy będziesz korzystać z latarki. Warto więc robić to w ostateczności, a gdy tylko odblokujesz Noktowizor (Nightvision Goggles) przestać korzystać z latarki w ogóle.

Prosty wytrych (DIY Lockpick)

Prosty wytrych służący do otwierania najprostszych zamków. Na zamki tego typu natrafisz przede wszystkim w początkowych domach, gdzie będą wykorzystywane do zabezpieczania głównych wejść, potem pojawia się na drzwiach do konkretnych pomieszczeń.

Zasada działania wytrychu jest dość prosta - musisz odpowiednio ustawić go, kręcąc myszką, a potem spróbować przekręcić zamek. Jeśli udało Ci się trafić w dobre miejsce, zamek zostanie otwarty. Jeśli z kolei źle ustawisz wytrych, zamek zostanie przystawiony i trzeba będzie lekko go skorygować.

Uwaga - wytrych złamie się, gdy 5 razy nie uda Ci się otworzyć zamka przy jego pomocy. Po 4 próbie możesz wyjść z ekranu otwierania zamku i spróbować ponownie, co "odświeży" cały mechanizm i znów będziesz mieć 5 podejść.

Wytrych (Lockpick)

Lepsza wersja prostego wytrychu, który służy do otwierania bardziej skomplikowanych zamków. Te pojawiają się stosunkowo szybko i przez większą część gry będziesz mieć z nimi do czynienia, warto więc cały czas mieć go ze sobą.

Rozbrajanie zamka przy pomocy zwykłego wytrycha różni się od tego związanego z wytrychem prostym. Aktywuje się mini-gierka, w której trzeba będzie otwierać kolejne zapadki zamka. Naciśnij na dół, by pchnąć zapadkę i poczekaj, by ta się zatrzymała, a następnie kliknij, by ją tam zablokować. Następnie proces trzeba powtórzyć 3 kolejne razy, aż wszystkie zapadki zostaną zablokowane.

Uwaga - jeśli zapadka zdąży opaść, zanim ją zablokujesz, będzie trzeba powtórzyć proces związany z jej zablokowaniem. Dodatkowo, jeśli nie uda Ci się zablokować zapadki więcej niż 3 razy, złamiesz wytrych - po 3 błędach warto więc wyjść z mini-gry i odpalić ją na nowo, co "odświeży" cały mechanizm i znów będziesz mieć 4 podejścia.

Rękawice do wspinania (Climbing Gloves)

Specjalne rękawice, które umożliwiają postaci wspinanie się po lianach. Dzięki nim będziesz w stanie dostać się na piętro czy przejść przez ogrodzenie. Przedmiot świetnie sprawdza się szczególnie przy pierwszych misjach, a także do włamywania się do domów piętrowych, jest jednak dość sytuacyjny i jeśli nie będziesz z niego korzystać, warto zostawić go w skrytce w aucie, by zrobić sobie miejsce w ekwipunku na inne rzeczy.

Automatyczny wytrych (Mini Electric Lockpick)

Elektryczny wytrychy, który odblokujesz mniej więcej po kilku godzinach gry. Z powodzeniem zastępuje zwykły wytrych, pozwala na ciche i automatyczne otwieranie zamków - wystarczy wejść w interakcję z zamkiem i poczekać kilka sekund, by ten został automatycznie otwarty. Nie da się go złamać.

Narzędzia Jubilerskie (Jewerly Tools)

Narzędzia służące do rozbierania elementów biżuterii na elementy. Dzięki temu będziesz w stanie sprzedawać elementy błyskotek za cenę wyższą, niż podczas upłynniania całej biżuterii. Przedmiot ten wykorzystać można jedynie przy specjalnej stacji w twojej bazie - nie musisz go więc nosić ze sobą podczas włamań.

Narzędzia do otwierania sejfów (Safecracking Tools)

Narzędzia, dzięki którym otworzysz ukryte w domach sejfy. Sejfy pojawią się w grze już po kilku godzinach gry, a wewnątrz nich często znajdziesz bardzo cenne przedmioty, bądź takie, które wymagane są do ukończenia misji. Zasada działania tego narzędzia jest dość prosta - musisz powoli obracać kółkiem, nasłuchując zmiany dźwięku (bądź patrząc na wskaźnik). Gdy wykres zacznie się zmieniać, obracaj kółkiem wolniej, a po chwili otwarta zostanie pierwsza zapadka. Potem trzeba wykonać ten sam proces, kręcąc jednak w lewą stronę, a na koniec ponownie w prawą, po czym sejf zostanie otwarty.

Nóż do szkła (Glass Knife)

Specjalny nóż, dzięki któremu można wyciąć w szybie okna dziurę, by następnie je otworzyć. Świetnie rozwiązanie, gdy w grze pojawiają się alarmy zakładane na okna - sprawiają one, iż wybita przy pomocy łomu szyba aktywuje alarm i ściąga Ci na głowę policję. Wycięcie dziury przy pomocy noża już jednak alarmu nie aktywuje, pozwalając wejść do pomieszczenia niepostrzeżenie. Pamiętaj jednak, iż nie da się wyciąć dziury w szybie, na której założona jest roleta ochronna.

Narzędzia do hakowania (Hacking Tools)

Sprzęt dzięki któremu zdejmiesz zabezpieczenia z części elektroniki, takiej jak laptopy czy dyski twarde. Zabezpieczonych urządzeń i nośników nie da się opchnąć w lombardzie, trzeba je najpierw złamać. Przedmiot ten, podobnie jak narzędzia jubilerskie, wykorzystuje się przy specjalnej stacji w Twojej bazie - nie ma więc potrzeby nosić ich ze sobą na misje.

Elektryczny pick gun (Car Lock Pick Gun)

Przedmiot służący do otwierania drzwi zamkniętych samochodów, które nie zostały uprzednio wyposażone w alarm. W przypadku samochodów z alarmem, trzeba najpierw dezaktywować go przy pomocy Złodzieja Sygnału Kluczyka (Car key signal cloner).

Mikro Kamera (Micro Camera)

Niezwykle przydatny przedmiot, dzięki któremu będziesz w stanie poznać rozkład dnia domowników, poprzez umieszczenie go w skrzynce na listy i odczekanie 24 godzin. Po tym czasie przedmiot trzeba zebrać, by pozyskać dane (i niewielki zastrzyk punktów doświadczenia). Przedmiot przydaje się jednak tylko wtedy, gdy jeszcze nie masz zarejestrowanego rozkładu dnia domowników i jeśli przed domem stoi skrzynka na listy - w innym przypadku nie warto zapychać sobie nimi ekwipunku.

Lornetka (Binoculars)

Lornetkę odblokowuje się dość późno, jest jednak bardzo przydatna. Wbrew pozorom nie tylko pozwala sprawdzić, z bezpiecznej odległości, rozkład dnia domowników, lecz także narzędzia, które wymagane będą do otwarcia danego zabezpieczenia. Idealny przedmiot do planowania włamania - możesz z bezpiecznej odległości sprawdzić dom z każdej strony, nie narażając się na wykrycie.

PDA Hakera (Hacking PDA)

Przedmiot, który przydaje się stosunkowo późno i jest dość sytuacyjny. Dzięki niemu będziesz w stanie otworzyć rolety zabezpieczające okna, co pozwoli ulotnić się przez nie w razie konieczności. Przedmiot działa jednak jedynie od wewnątrz - nie da się otworzyć rolet stojąc na zewnątrz domu, a jedynie wewnątrz niego, tuż przy zabezpieczonym oknie.

Uwaga - pamiętaj, iż rolety aktywowane są o 19 (7PM) i ściągane o 7 rano (7 AM).

Noktowizor (Nightvision Goggles)

Noktowizor to po prostu "lepsza wersja latarki". Przydaje się on w momencie, gdy jesteś w budynku, a na oknach aktywowały się rolety ochronne, przez co w pomieszczeniu zrobiło się bardzo ciemno. Korzystając z latarki zdradziłbyś swoją lokalizację, z Noktowizorem problem ten jednak znika, gdyż nie generuje on żadnego światła.

Złodziej Sygnału Kluczyka (Car key signal cloner)

Jest to kolejne narzędzie przydatne podczas kradzieży aut, dokładniej do rozbrajania ich alarmów. Wystarczy zbliżyć się do samochodu wyposażonego w alarm, aktywować urządzenie i po kilku chwilach wyłączyć ów alarm. Potem wystarczy tylko otworzyć drzwi i zwinąć samochód. Tak jak poprzedni przedmiot, przydaje się wyłącznie podczas kradzieży samochodów - nie warto zapychać sobie nim ekwipunku, gdy nie będziesz z niego korzystać.

Laptop Hakera (Hacking Laptop)

Laptop Hakera w Thief Simulator to po prostu bardziej zaawansowana wersja PDA Hakera. Pozwala otwierać rolety z zewnątrz - wystarczy tylko zbliżyć się do rolety i aktywować urządzenie, by zdjąć zabezpieczenie.

Uwaga - pamiętaj, iż rolety aktywowane są o 19 (7PM) i ściągane o 7 rano (7 AM).