Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Thief Simulator - poradnik do gry

Thief Simulator - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Jak kraść i nie dać się złapać w Thief Simulator Thief Simulator poradnik i porady

Ostatnia aktualizacja: 28 listopada 2018

Gra Thief Simulator polega, jak nietrudno się domyślić, na okradaniu mieszkańców z ich kosztowności. Jednakże, kraść trzeba tak, by nie dać się zobaczyć (co wpływa negatywnie na ocenę i przez to przyrost punktów doświadczenia), jak i przede wszystkim nie dać się złapać - bo to przerwie całą akcję i załaduje ostatni zapis kontrolny. W tym rozdziale dowiesz się, jak kraść, by nie dać się złapać.

Planowanie kradzieży

Przed skokiem warto rozejrzeć się dookoła domu i znaleźć słabe punkty ochrony. - Jak kraść i nie dać się złapać w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Przed skokiem warto rozejrzeć się dookoła domu i znaleźć słabe punkty ochrony.

Każdą kradzież w Thief Simulator warto rozpocząć od fazy planowania. Rozejrzyj się dookoła budynku, który przyjdzie ci plądrować, by zlokalizować możliwe drogi wejścia i wyjścia - okna, drzwi balkonowe czy uszkodzone płoty, które łatwo rozbić i zakraść się do budynku od niestrzeżonej części. Warto też sprawdzić, czy dookoła budynku kręcą się ludzie i mniej więcej spamiętać ich trasy, by potem podczas ucieczki na nich nie wpaść.

Poznanie rozkładu dnia domowników

Zakładka StealYourForums pozwala zakupić wskazówki, między innymi rozkłady dnia domowników. - Jak kraść i nie dać się złapać w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Zakładka StealYourForums pozwala zakupić wskazówki, między innymi rozkłady dnia domowników.

Kolejna ważna rzecz w Thief Simulator, o której nie można zapomnieć, to poznanie rozkładu dnia domowników - czyli tego, kiedy i kto znajduje się na terenie posesji, a kiedy jest po za domem. To uczynić można na kilka sposobów:

  1. Kupując poradę poprzez zakładkę StealYourForums z poziomu komputera w bazie. Dzięki temu poznać możesz rozkład dnia jednego bądź kilku domowników, bez żadnego wysiłku.
  2. Zaczajając się obok domu i przyglądając się znajdującym się wewnątrz domownikom. Wystarczy namierzyć postać i wcisnąć przycisk odpowiedzialny za oznaczanie, by na ekranie wyświetlił się pasek z rozkładem dnia.
  3. Zastosować mikro kamerę (Micro Camera). Te zakupić można dopiero po odpowiednim rozwinięciu postaci (szczegóły w rozdziale dotyczącym dostępnych narzędzi), po czym umieszcza się je w skrzynce na listy, która stoi przed głównym wejściem. Następnie odczekać trzeba pełne 24 godziny i zebrać kamerę, by poznać dokładny rozkład wszystkich domowników. Sposób ten jest najbardziej wydajny, jednak wymaga odpowiedniego rozwoju postaci i zastosować można go jedynie tam, gdzie są skrzynki na listy.

Teraz wystarczy tylko spojrzeć na wskaźniki pokazujące rozkład dnia domowników i wybrać taki moment, w którym jest ich najmniej w domu (reprezentowane jest to przez niebieskie bloki).

Uwaga - pamiętaj, iż postać może wrócić do domu kilka (naście) minut przed teoretycznym czasem. Warto mieć to na uwadze.

Unikanie kontaktu z domownikami i ludźmi na ulicy

Gdy napad już się rozpocznie, trzeba uważać, by nie dać się nikomu zauważyć. Inne postacie namierzyć mogą głównego bohatera poprzez:

  1. Wykrycie go wewnątrz domu. Tyczy się to wyłącznie domowników. Mieszkańcy posesji mogą Cię zobaczyć, bądź usłyszeć twoje kroki bądź działania. Gdy zbliżać będzie się do ciebie domownik, skryj się w innym pomieszczeniu, bądź pod łóżkiem / szafą, a szafki i drzwi otwieraj w sposób cichy (przytrzymując klawisz akcji).
  2. Wykrycie bohatera przez przechodnia na ulicy. Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy stoisz przy oknie, wewnątrz budynku, a na ulicy kręci się przechodzień. Warto więc poruszać się po domu w pozycji kucającej i raczej trzymać się z dala od okien i otwartych drzwi.
  3. Namierzenie źle zaparkowanego samochodu. Jeśli zostawisz auto w krzakach przy drodze, bądź na środku chodnika, możesz być pewny, że wkrótce ktoś wezwie policję, która teraz będzie Cię szukać. Staraj się zostawiać auto na parkingu, bądź daleko od miejsca uczęszczanego przez przechodniów. Warto też zostawić auto z otwartymi lewymi drzwiami i klapą bagażnika - przyspieszy to ładowanie dużych przedmiotów do bagażnika i pozwoli szybciej wsiąść i odpalić samochód, gdy trzeba będzie wiać.

Ucieczka z miejsca zdarzenia

Jeśli akcja się posypie, schowaj się w śmietniku, by uniknąć złapania! - Jak kraść i nie dać się złapać w Thief Simulator - Thief Simulator - poradnik do gry
Jeśli akcja się posypie, schowaj się w śmietniku, by uniknąć złapania!

Gdy już uda Ci się ukraść upragnione przedmioty, trzeba ewakuować się z miejsca zdarzenia tak, by nikt Cię nie zobaczył - umożliwi Ci to uzyskanie oceny S, która znacząco wpłynie na ilość zdobytych punktów doświadczenia. Podczas ucieczki warto pamiętać o następujących kwestiach:

  1. Sprawdź, czy w domu nie pojawili się nowi domownicy, bądź czy nie zbliża się godzina ich powrotu. Może się okazać, że nagle, przed twoim nosem, do domu wejdzie domownik, którego wcześniej tutaj nie było, rujnując całe włamanie. Jeśli zbliża się godzina powrotu któregoś z domowników, nie zbliżaj się do drzwi wejściowych.
  2. Nie hałasuj i nie niszcz przedmiotów. Hałas zaalarmować może jednego z domowników, czy nawet osobę chodzącą po ulicy. Poruszaj się cicho, w pozycji kucającej, a jeśli masz do zniszczenia jakiś przedmiot (np. toaleta czy talerze) w ramach zadania i nie masz pewności, że nikt tego nie usłyszy, odpuść sobie tą misję - wydostań się z domu, zakończ kradzież i wtedy wróć do danego domu, by zniszczyć wymagany przedmiot.
  3. Zwróć uwagę na ruch przechodniów. Jeśli ktoś zobaczy cię na terenie domu, automatycznie nabierze podejrzeń i w ciągu kilku sekund wezwie policję, co zrujnuje ocenę za włamanie. Każdy przechodzień posiada zasięg widzenia - jest to widoczne na mini-mapie, w formie białego stożka przed każdym przechodniem. Dopóki nie wejdziesz w to pole, możesz czuć się bezpiecznie.
  4. Jeśli kradniesz duży przedmiot (telewizor, obraz, kuchenkę mikrofalową itp.), pamiętaj, by nie napatoczyć się na przechodnia, niosąc ów przedmiot w rękach. O ile napchanie kieszeni dyskami twardymi, routerami i kieliszkami nie wzbudza żadnych podejrzeń, tak oprych targający telewizor w środku nocy już tak. Omijaj przechodniów, a jak to będzie niemożliwe, po prostu wyrzuć przedmiot na ziemię - przechodzień nie zwróci uwagę na to, że pod nogami masz obraz wart tysiące dolarów tak długo, jak nie będzie on w twoich rękach.

Potem wystarczy już tylko zapakować się do auta i wyjechać z mapy jedną z kilku ścieżek, by zakończyć napad.