Rozwój postaci, umiejętności i perki w The Outer Worlds The Outer Worlds poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Rozwój postaci i dobór odpowiedniego buildu w The Outer Worlds jest niezwykle ważny. Inwestycja w wybrane umiejętności i perki definiuje Twój styl rozgrywki - ataki w zwarciu, walka na dystans, skradanie się czy nacisk na perswazję i pokojowe rozwiązywanie konfliktów. Niniejsza strona poradnika porusza wszystkie aspekty rozwoju bohatera w grze. Dowiesz się tu ile punktów umiejętności i perków otrzymasz za awans postaci, a także poznasz wszystkie umiejętności i perki dostępne w The Outer Worlds.
Podstawowe informacje
Poniższe informacje przybliżą Ci temat awansowania bohatera i powiedzą, co dzieje się, gdy Twoja postać osiągnie kolejny poziom.
- Awans na kolejny poziom odbywa się po zdobyciu określonej liczby punktów doświadczenia (im wyższy poziom, tym więcej punktów doświadczenia potrzebujesz). Punkty doświadczenia zdobywa się poprzez zabijanie wrogów, odkrywanie lokacji, wykonywanie zadań czy używanie umiejętności w dialogach. Więcej informacji odnajdziesz na stronie "Jak szybko zdobywać doświadczenie?" w naszym poradniku.
- Umiejętności bohatera zostały podzielone na siedem grup: walka wręcz, broń dystansowa, obrona, rozmowa, ukrywanie się, technologia oraz przywództwo. Szczegółową listę znajdziesz poniżej.
- Po każdym awansie bohatera, otrzymujesz 10 punktów umiejętności. Dodawanie punktów do grupy umiejętności (np. walka wręcz, broń dystansowa czy obrona) sprawia, że wszystkie umiejętności z tej grupy zostają ulepszone. Dopiero po osiągnięciu 50 poziomu umiejętności musisz rozwijać ją osobno - maksymalny poziom umiejętności wynosi 100. Skuteczność umiejętność jest zwiększana z każdym dodanym punktem, ale co 20 poziomów odblokowujesz dodatkową premię.
- Co dwa poziomy bohatera, otrzymujesz jeden punkt perku (atutu). Perki zostały podzielone na trzy poziomy (tiery). Po wydaniu pięciu punktów w jednym poziomie perków, zyskujesz dostęp do kolejnego.
Lista wszystkich umiejętności
W poniższych tabelach znajdziesz szczegółowy opis wszystkich umiejętności w The Outer Worlds, wraz z specjalnymi premiami:
Broń biała jednoręczna
Zwiększa szansę na trafienie krytyczne przy użyciu broni białej jednoręcznej.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje ataki mocy i zamaszyste ataki |
40 | Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD) |
60 | +30% zasięgu broni białej jędnorecznej |
80 | -50% zużywania wskaźnika TSC (TDD) podczas walki bronią białą jednoręczną |
100 | +25% szansy na ogłuszenie przy ataku mocy i zamaszystym ataku |
Broń biała dwuręczna
Zwiększa szansę na trafienie krytyczne przy użyciu broni białej dwuręcznej.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje ataki mocy i zamaszyste ataki |
40 | Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD) |
60 | Ataki bronią białą dwuręczną są niemożliwe do zablokowania |
80 | -50% zużywania wskaźnika TSC (TDD) podczas walki bronią białą dwuręczną |
100 | +25% szansy na ogłuszenie przy ataku mocy i zamaszystym ataku |
Pistolety
Ogranicza kołysanie broni palnej jednoręcznej i zwiększa szansę na uzyskanie nią trafienia krytycznego.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD) |
40 | +50% obrażenia zadawane przy trafieniu krytycznym pistoletem |
60 | +10% minimalnych obrażeń wymaganych do przebicia pancerza |
80 | +20% szansy trafienia krytycznego przeciwników ze szkodliwymi efektami statusu |
100 | Trafienia krytyczne pistoletem ignorują 100% pancerza |
Broń ciężka
Ogranicza kołysanie strzelb i innej broni długiej, a także zwiększa szansę na trafienie krytyczne.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje efekty miejscowego trafienia podczas TSC (TDD) |
40 | +50% obrażeń przy trafieniu krytycznym bronią ciężką |
60 | Skraca czas przeładowanie broni ciężkiej o 30% |
80 | Trafienia krytyczne zwiększają szybkostrzelność o 30% na 3 sekundy |
100 | Trafienia krytyczne bronią ciężką ignorują 100% pancerza |
Unik
Zwiększa odległość, jaką postać przemierza podczas uniku, a także skraca czas trwania szkodliwych efektów stanu.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje unik do przodu |
40 | +100% szybkości regeneracji uniku |
60 | +30% współczynnika pancerza na 5 sekund po każdym uniku |
80 | Cios bronią białą wykonany po uniku zadaje o 50% większe obrażenia |
100 | Przez 5 sekund po wykonanym uniku trafienia w słaby punkt mają szansę 50% na zignorowanie pancerza |
Blokowanie
Zwiększa współczynnik pancerza podczas korzystania z broni białej.
Poziom umiejętności (w punktach) | Specjalna premia |
20 | Odblokowuje idealne blokowanie (zablokuj cios tuż przed trafieniem, aby oszołomić atakującego) |
40 | -25% zużycia broni na skutek blokowania |
60 | +100% szybkości chodzenia podczas blokowania |
80 | Broń nie zużywa się przy idealnym blokowaniu |
100 | Idealne blokowanie osłabia przeciwników, zwiększając ponoszone przez nich obrażenia o 100% na 5 sekund |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie