Obcy w obcym kraju | Solucja The Outer Worlds The Outer Worlds poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Obcy w obcym kraju (Stanger in a Stange Land) jest pierwszym głównym zadaniem jakie otrzymasz w czasie swojej przygody w The Outer Worlds. Będzie się ono motywem przewodnim twojego pobytu w okolicach Nadbrzeża. Na tej stronie poradnika znajdziesz dokładny opis zadania.
Lista zadań
- Znajdź statek Hawthorne'a;
- Znajdź regulator zasilania;
- Przekieruj zasilanie z elektrowni geotermalnej;
- Zabierz regulator zasilania;
- Wróć na pokład Zawodnego;
- Zainstaluj regulator zasilania;
- Porozmawiaj z ADA.
Opis przejścia
Poszukiwania statku
Zadanie rozpocznie się automatycznie, gdy tylko wylądujesz. Twoim pierwszym zadaniem jest dostanie się do statku, należącego do twojego niedoszłego pilota. Idź na wprost jedyną dostępną ścieżką. W ten sposób dotrzesz do jaskini, gdzie spotkasz Strażnika Pelhama.
Porozmawiaj z nim (jeśli posiadasz odpowiednią ilość punktów medycyny, to możesz go oparzyć) i przekonaj do oddania swojej broni. Dzięki temu będziesz mógł wysadzić beczki blokujące przejście dalej.
Idąc dalej natrafisz na dwie grupy maruderów. Obie z nich możesz zlikwidować lub ominąć. W przypadku pierwszej z nich bardziej opłacalny jest jednak atak. Mają oni bowiem spore zapasy, którymi możesz się zaopiekować.
Po ominięciu maruderów, wyjdziesz na obszar, gdzie znajduje się szukany przez ciebie statek. Porozmawiam ze znajdującymi się w okolicy żołnierzami. Wykorzystaj zdolności perswazji, by pomogli ci w oczyszczeniu okolicy z maruderów.
Poszukiwania regulatora zasilania
Następnie wejdź na statek. Znajdziesz tam komputer pokładowy o imieniu ADA. Przedstaw mu zaistniałą sytuację. W ten sposób dowiesz się, że statek jest uszkodzony i do jego naprawy wymagany jest regulator zasilania.
Wyjdź ze statku i ponownie porozmawiaj z żołnierzami. Następnie udaj się na Nadbrzeże. W tym miasteczku znajduje się siedziba pełniącego rolę burmistrza - Reeda. Wejdź do środka i udaj się windą na piętro. W ten sposób dotrzesz do zarządcy. Porozmawiaj z nim o swoim problemie. Dzięki temu dowiesz się, że aby pozyskać regulator zasilania musisz ponownie aktywować Elektrownię geotermalną (Geothermal plant) i przekierować energię. Wiąże się to jednak z konsekwencjami - energię straci bowiem Laboratorium botaniczne (Botanical lab) zamieszkałe przez zbuntowanych, byłych mieszkańców osady.
W czasie tej rozmowy otrzymasz także propozycję dołączenia nowego członka do drużyny. Jest nią inżynier Parvati. Jeśli zdecydowałeś się ją zwerbować, to możesz z nią porozmawiać - poleci ci ona porozmawiać z lokalnym pastorem (nie jest to wymagane, jednak w czasie rozmowy aktywuje się zadanie Podręcznik ilustrowany).
Następnie udaj się do laboratorium botanicznego. Tam porozmawiaj z Adelaide, która dowodzi dezerterami. Poprosi cię ona o dokładnie to samo co Reed - przekierowanie energii z elektrowni.
Twoim następnym przystaniem jest właśnie elektrownia. Uporaj się z patrolującymi okolicę robotami i wejdź do środka. Podążaj korytarzami, likwidując kolejne maszyny. W pewnym momencie dotrzesz do miejsca pokazanego na poniższym obrazku:
Znajdziesz tam drabinę, która sprowadzi cię na najniższy poziomom. Spotkasz tam mężczyznę o imieniu Higgins, który posiada kartę umożliwiającą reset systemu.
Następnie udaj się do głównej sterowni. Wykorzystaj kartę Higginsa, do wykonania resetu. Przekierowanie będzie jednak zablokowane. Aby to zmienić musisz pociągnąć z trzy dźwignie znajdujące się na terenie kompleksu.
Kiedy wykonasz to zadanie możesz już wrócić do sterowni i zdecydować do kogo przekierować zasilanie.
Po podjęciu decyzji, pozostają ci już tylko formalności. Wróć do Reeda po lokalizację regulatora zasilania, zabierz część, następnie zanieś ją na statek. Tam pozostaje ci rozmową z ADĄ i montaż urządzenia.