Wampiryzm | Uwagi i ciekawostki | The Elder Scrolls IV Oblivion poradnik The Elder Scrolls IV: Oblivion
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Wampiryzm
Wampiryzm nie pełni w Oblivionie tak rozbudowanej roli, jak w Morrowindzie. Aby zostać wampirem, musimy zostać zarażeni chorobą Porphyric Hemophilia i nie leczyć jej (napojami, czarami, modlitwą w kaplicach) przez 3 dni. Po upływie tego czasu połóż się spać, a zbudzisz się jako krwiopijca.
Skąd zarazić się tą chorobą? Istnieją dwa sposoby: zarażenie w drodze walki z wampirami (okupują różne jaskinie w całej krainie) oraz poprzez pokojowe załatwienie sprawy z Vicente Valtierim, członkiem Dark Brotherhood, który zaproponuje ci przemianę w wampira gdy wykonasz wszystkie zlecane przez niego misje.
Wampiryzm ujawnia się w czterech stadiach, dla których podstawą jest czas od ostatniego posilenia się krwią. Aby dokonać tego mrocznego czynu, musimy znaleźć dowolną, śpiącą osobę, kliknąć na niej Spacją i wybrać opcję "Feed". Każdorazowe "karmienie" resetuje nas z powrotem do pierwszego stadium wampiryzmu, w którym to zarówno zalety jak i wady naszego stanu są najmniej widoczne. W każde kolejne stadium przechodzimy po upływie 24 godzin.
Poniższa tabela ilustruje rozwój umiejętności wampira:
Czas od ostatniego posilenia się krwią: | Dzień pierwszy | Dzień drugi | Dzień trzeci | Dzień czwarty i później. |
Zalety | - +5 do Willpower, Strength, Speed, Athletics, Acrobatics, Destruction, Illusion, Hand-to-Hand, Mysticism, Sneak; - 5% odporności na broń niemagiczną; - umiejętność Hunter's Sight.
| - dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia pierwszego; - 10% odporności na broń niemagiczną; - umiejętność Vampire's Seduction.
| - dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia drugiego; - umiejętność Reign of Terror.
| - dodatkowe +5 do wszystkich umiejętności z dnia trzeciego; - umiejętność Embrace of Shadows.
|
Wady | - 20% podatności na ogień. | - 30% podatności na ogień. - obrażenia od słońca na poziomie 1 punkt zdrowia na sekundę. | - 40% podatności na ogień. - obrażenia od słońca na poziomie 4 punktów zdrowia na sekundę. | - 50% podatności na ogień. - obrażenia od słońca na poziomie 8 punktów zdrowia na sekundę. - wampiryczny wygląd odstrasza większość NPC i uniemożliwia nam rozmowę z nimi. |
Hunter's Sight - Night-Eye + Detect Life na 30 sekund;
Vampire' Seduction - raz dziennie, +50 do nastawienia (Disposition) NPC w stosunku do nas;
UWAGA: Vampire's Seduction umożliwia interakcję z NPC nawet, gdy jesteśmy wampirem w ostatnim stadium rozwoju - wystarczy przy jego pomocy podnieść Disposition delikwenta do 100.
Reign of Terror - raz dziennie, Silence+Demoralize;
Embrace of Shadows - raz dziennie, Night-Eye (90 sekund) + Invisibility (180 sekund)
UWAGA: Wyleczenie się z wampiryzmu umożliwia nam misja "Vampire Cure" (szukaj w rozdziale "Misje różne").