The Division 2: Surwiwalista - specjalizacje
Aktualizacja:
Pierwsza z trzech dostępnych grze specjalizacji to Surwiwalista. Specjalizacja ta jest świetnym wyborem dla postaci zbudowanych jako wsparcie i graczy lubiących kontrolę tłumu, kosztem zadawanych obrażeń. W tym rozdziale poznasz wszystkie informacje dotyczące tej specjalizacji - uzbrojenie, cechy szczególne i zdolności pasywne, a także przydatne porady.
Uzbrojenie
Unikalnym uzbrojeniem dla Surwiwalisty jest jego kusza. Przy jej pomocy wystrzeliwane są wybuchowe bełty, które, po kilku sekundach od dotarcia do celu, eksplodują, zadając dodatkowe, obszarowe obrażenia. Co ważne, wróg trafiony przez bełt jest na kilka sekund (do momentu eksplozji) ogłuszony i nie będzie w stanie nic robić - jest to więc doskonały sposób na ogłuszenie problematycznych przeciwników, takich jak bossowie szarżujący na drużynę.
Korzystanie z kuszy nie jest jednak najprostsze. Największą wadą tej broni jest brak magazynka - w broni załadowany może być tylko jeden bełt, po czym konieczne jest przeładowanie. Znacząco zmniejsza to ilość zadawanych przez broń obrażeń, gdyż strzela ona po prostu bardzo wolno. Z tym wiąże się także problem małej ilości amunicji, którą można przenosić - temu da się jednak zaradzić wykupując odpowiednie ulepszenie, które daje dodatkową broń do amunicji za zabicia wrogów pod wpływem efektów ograniczających kontrolę (oślepieni, podpaleni, porażeni prądem, zdezorientowani), więc generalnie łatwo jest Surwiwalistą zdobyć dodatkowe bełty. Dodatkowo, bełty nie dolatują do celu tak szybko, jak zwykły pocisk - trafienie wroga w ruchu może być więc problematyczne. Broń ta też generalnie zadaje najmniejsze obrażenia ze wszystkich specjalizacji - jednakże, jej przeznaczenie to kontrola tłumu i walka z pojedynczymi, niebezpiecznymi przeciwnikami, a nie zadawane obrażeń.
Na wyposażeniu Surwiwalisty są także unikalne granaty zapalające - nie zadają one tak dużych obrażeń jak zwykłe granaty, jednak pozwalają podpalić wszystkie cele objęte w zasięgu eksplozji. Podpaleni wrogowie otrzymywać będą obrażenia rozłożone w czasie i generalnie nie będą w stanie wykonywać żadnych akcji - jest to więc świetne narzędzie do kontroli tłumu i doskonale współgra ze wspominaną wyżej zdolnością pozwalają Surwiwaliście zdobywać dodatkowe bełty do kuszy.
Zdolności pasywne i cechy
Surwiwalista ma dostęp do drzewka umiejętności, na którym znaleźć można łącznie 20 pozycji do odblokowania. Wszystkie dostępne zdolności opisane zostały w poniższej tabeli.
Nazwa | Koszt odblokowania + wymagania | Efekt |
Granat zapalający | 3 punkty | Odblokowuje granaty zapalające, podpalające cele w obszarze działania. |
Sanitariusz | 3 punkty | Leczenie postaci zostaje zwiększone o 5%. Zdolność posiada 3 poziomy. |
Elitarna obrona | 3 punkty, wymagana zdolność Sanitariusz | Obrona postaci przed przeciwnikami elitarnymi zostaje zwiększona o 5%. |
Dystrybucja napraw | 3 punkty, wymagana zdolność Sanitariusz | Wzmocnienia pancerza naprawiają teraz przez 5 sekund, a nie natychmiast, ale działają też na członków grupy w promieniu 10 metrów. |
Naprawiacz | 3 punkty | Mina poszukująca typu Naprawiacz porusza się za sojusznikami i naprawia ich pancerz. Uwaga - by leczenie odniosło efekt, postać musi być w bezruchu, gdyż mina tworzy pole naprawcze na ziemi. |
Dysk magnetyczny | 3 punkty, wymaga zdolności Naprawiacz | Modyfikacja, która skraca czas odnowienia zdolności mina poszukująca (Seeker Mine). |
Zastrzyk chaparralu | 3 punkty, wymaga umiejętności Naprawiacz | Modyfikacja, która zwiększa regenerację min poszukujących typu Naprawiacz. |
Mundur Surwiwalisty | Domyślnie odblokowane | Odblokowuje unikalny strój Surwiwalisty. |
Łącze taktyczne Surwiwalisty | 10 punktów | Członkowie grupy dostają premię +10% do obrażeń zadawanych celom z efektami statusów - podpalenie, porażenie, dezorientacja, oślepienie. |
Poszukiwacz | 5 punktów, wymagana zdolność Łącze taktyczne Surwiwalisty | Zdobywasz 5 sztuk amunicji na sekundę do swojej aktualnie używanej broni, gdy wykonujesz manewr przemieszczania się między osłonami podczas walki. |
Kluczowa ochrona | 5 punktów, wymagana zdolność Łącze taktyczne Surwiwalisty | Zmniejsza o 20% szansę na otrzymanie trafienia krytycznego w trakcie gry w trybie Konflict (Conflict). |
Czas przyspieszyć | 5 punktów, wymagana zdolność Łącze taktyczne Surwiwalisty | Gdy postać znajduje się za osłoną terenową, jej umiejętności odnawiają się 10% szybciej. |
Surwiwalista D50 | 10 punktów | Potężny i celny pistolet D50 na amunicję .44 Magnum, wyposażony dodatkowo w mocowanie na celownik optyczny. |
Rewolwerowiec | 5 punktów, wymagana zdolność Surwiwalista D50 | +5% do obrażeń do broni podręcznej. Zdolność posiada 3 poziomy. |
E.M.I. - poziom 1 | 5 punktów | +5% do obrażeń od karabinków szturmowych (Assault Rifle). Zdolność posiada 3 poziomy. |
Magazynek 5.56 - piechoty | 5 punktów, wymagana zdolność E.M.I. - poziom 1 | Przebudowany magazynek do broni szturmowych kalibru 5.56. |
Strzelba w garści | 5 punktów | +5% do obrażeń od strzelb (Shotgun). Zdolność posiada 3 poziomy. |
Zdobywanie wybuchowych bełtów | Domyślnie odblokowane | Wrogowie, którzy w momencie śmierci byli pod wpływem efektów statusu (oślepienie, porażenie, podpalenie, dezorientacja) mogą upuszczać bełty do kuszy. |
Zaopatrzenie grupy w amunicję do broni charakterystycznych | 5 punktów | Gdy cel z nałożonym efektem statusu zostaje zabity, grupa ma szansę na zdobycie 1 sztuki amunicji do broni charakterystycznej. |
Obrażenia od broni charakterystycznej | 10 punktów | Broń charakterystyczna zadaje +25% obrażeń. Zdolność posiada 3 poziomy. |
Zdolności warte uwagi
Na szczególną uwagę zasługują tutaj następujące zdolności:
- Granat zapalający - koszt 3 punktów jest niewielki, a granat zapalający świetnie współgra z resztą zdolności Surwiwalisty i pozwala tej postaci w skuteczny sposób kontrolować przeciwnika.
- Dystrybucja napraw - zdolność sprawia, iż efekt odnawiania powodowany przez zestawy opancerzenia (Armor Kit) Surwiwalisty są rozłożone w czasie, zamiast natychmiastowych, jednak odnawiają pancerz wszystkich sojuszników w promieniu 10 metrów. Jest to świetny sposób na pasywne wspomaganie drużyny.
- Łącze taktyczne Surwiwalisty - premia do obrażeń dla całej drużyny, aktywująca się przeciwko wrogom, którzy są pod wpływem efektów ograniczających kontrolę (ogłuszenie, oślepienie, dezorientacja, podpalenie). Bardzo przydatna zdolność, szczególnie, jeśli w Twojej drużynie jest więcej Surwiwalistów bądź Snajperów, którzy mogą nakładać wspomniane efekty.
- Naprawiacz - unikalny typ miny poszukującej (Seeker Mine), dostępny tylko dla Surwiwalisty. Mina podąża za sojusznikami i regularnie ich leczy. Jest to jedno z najskuteczniejszych uzdrowień w grze, warto więc z niego korzystać, szczególnie, gdy budujesz postać do roli wsparcia.
- Zaopatrzenie grupy w amunicję do broni charakterystycznych - kolejna zdolność, którą warto odblokować, gdyż pozwala członkom drużyny zyskać dodatkową broń do ich broni charakterystycznych.
- Obrażenia od broni klasycznej - kosztowne ulepszenie, jednak oferujące potężną premię do obrażeń zadawanych przez broń klasyczną. Warto się nim zainteresować, jednak dopiero po odblokowaniu pozostałych zdolności z tej listy.
- E.M.I. i/lub Strzelba w garści - w zależności od tego, z jakich broni będziesz korzystać, warto zaopatrzyć się w te ulepszenia, które w znaczącym stopniu zwiększą zadawane obrażenia.
Porady
Na koniec kilka porad dotyczących gry tą specjalizacją:
- Surwiwalista świetnie sprawdzi się w roli wsparcia. Dzięki granatom zapalającym, kuszy i zdolnościom specjalnym jest w stanie bardzo skutecznie kontrolować ruch wrogich jednostek, odciągając bądź uniemożliwiając dotarcie do innych graczy.
- Surwiwalista również świetnie poradzi sobie jako tank, korzystający ze zdolności Tarczy Balistycznej (Ballistic Shield). Można korzystać z niej bez dodatkowych modyfikacji, walcząc przy pomocy pistoletów, bądź wykorzystać wariant Krzyżowiec (Crusader), by móc korzystać z broni głównej, kosztem braku ochrony nóg.
- Gra Surwiwalista powinna być zorientowana wokół kontroli tłumu. Specjalizacja ta nie jest w stanie zadawać tak wysokich obrażeń, jak Niszczyciel czy Snajper, może jednak skutecznie uprzykrzać życie przeciwnikom.
- By zmaksymalizować wpływ zdolności pasywnych - pozyskiwania amunicji specjalnej za wrogów zabitych pod wpływem efektów - warto wykorzystać warianty zdolności aktywnych. Wieżyczka z modyfikacją Podpalacz podpali wrogów, podobnie Wyrzutnia chemiczna z modyfikacją Odpalacz.
- Kusza Surwiwalisty działa jak połączenie snajperki z wyrzutnią granatów. Warto wycelować przy jej pomocy w słaby punkt (przebity pancerz, głowa, zbiornik z amunicją czy sakwa z granatami), by zadać możliwie największe obrażenia, które zostaną dodatkowo zwiększone po eksplozji bełta.
- Kusza Surwiwalisty ogłusza trafionego wroga - przez kilka sekund (do momentu eksplozji) nie będzie on w stanie wykonywać większości czynności. Świetnie nadaje się więc do kontrolowania groźnych wrogów - jak szarżujący na drużynę boss.
- Surwiwalista korzystać może ze wszystkich broni, warto jednak skupić się na karabinach szturmowych (Assault Rifle) i strzelbach (Shotgun). Specjalizacja ta pozwala zyskać dodatkowe obrażenia do tych broni, a przy ich pomocy można z łatwością spełniać główne założenie tej klasy - kontrola tłumów.
Komentarze czytelników
Czemu nie mogę pobrać poradnika mając premium?
WITAM JESTEM NOWY W TD2 SZUKAM GRACZY DO PRZECHODZENIA FABUŁY STWORZENIA MOZE KLANU W PRZYSZLOSCI ... MAM LEVEL 14 ALE MAM DOSWIADCZENIE W TEJ GRZE GDYŻ MAM TD PIERWSZA CZESC I RANGE 249 ZAPRASZAM CHĘTNYCH
MOJ LOGIN TO ??gryf_pomorski ??
Pytaj na tej grupie: https://www.facebook.com/groups/1695264197353924
Zjadłem gadająca. Dynie co zrobić by mieć druga
Cześć wszystkim!
Mam do Was szanowni Forumowicze pytanie.
Zakupiłem zawartość dodatkową w postaci 2 broni egzotycznych: bezwzględnego i kołysanki i kilku jeszcze drobiazgów. Pobrałem wszystkie przedmioty. Problem polega na tym, że wszystko co mam ma level 1. Nie do końca rozumiem jak podbić go do mojego obecnego levelu: 500 kw. Na stole produkcyjnym wyświetla mi się komentarz: Brakujące elementy: 00/01 PUNKTY KW 251+. Gram na PS4. Miał ktoś podobny problem?
ja mam. Wymaga PK 250+ i nie wiem o co chodzi
W poradniku jest mała nieścisłość a konkretnie tutaj „ Specjalizacje odblokowują się automatycznie, gdy gracz awansuje na 30 poziom doświadczenia” no nie, I jak ukończySz fabułę samo awansowanie na 30 poziom nic nie daje, po zakończeniu fabuły są dostępne specjalizacje i klasa sprzętu.
Pan zapomiał w paru miejscach o dopisaniu „lub” „albo”.
Warto kupić Division 2 z przepustką bo szybszy dostęp do zawartości oraz kosmetyki nie bardzo mnie interesują.
nie warto w takim razie , poza tym to tylko 7dniowy szybszy dostęp do epizodów - z czego do epizodu 1 trzeba mieć end game ukończony
ponieważ jest mało graczy aktywnie grających, większość po 2-3 tygodniach odchodzi. Gra nabiera smaku po 30tym poziomie , a do tego pod warunkiem grania w drużynie / solo tak nie smakuje
szukam chętnego na ustawkę w DZ -> zabójstwo zbuntowanego w każdej strefie + kradzież podjęcia, znajdzie się chętny na wspólne wbicie?? PS4
Klan przeprowadza nową rekrutację, na tę chwilę pełny, ale przed rajdami pewnie się parę miejsc zwolni, jeśli nie to i tak zapraszamy, zawsze będzie ktoś do wspólnej gry. PvE i PvP, Ludzie w większości po 30 ale kilku młodszych też się znajdzie. Kulturka i brak toksyków, mamy tryhardów jak i casuali, każdy mile widziany :)
https://discord.gg/yC68DY2
Specjalizacje są o kant... stołu. Limitowany dostęp do amunicji sprawia że wykorzystanie ich jest mocno dyskusyjne. Najtragiczniejszą specjalnością jest potencjalnie ciekawa kusza - czas przeładowania, niska celność, duże opóźnienie wybuchu i skromna ilość bełtów oraz słaba skuteczność (wcale nie zabija silnych przeciwników) - dewaluuje tę broń do wykorzystania w tak dynamicznej grze i jest totalną porażką. Nie lepiej jest z granatnikiem i snajperką, która teoretycznie jest najsilniejszą bronią w grze, bo ponoć penetruje przeciwników na wylot... a tymczasem strzał w głowę zabija tylko najsłabszych przeciwników (porażka!). Jedyna na co warto się pokusić do zestawy "dodatków" do każdej specjalizacji, jak specjalne granaty, modernizacje broni i profity, np snajper uzyskuje dodatkowe 30% do panowania nad bronią i dodatkowe 30% do czasu przeładowania, do wszystkich broni jakie używa :)
Kiedy będzie dostępna nowa wersja poradnika uwzględniająca wersję polską gry z premierą 15 marca br?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
