Interfejs Division 2 The Division 2 poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2019
Ten rozdział pozwoli Ci się zapoznać z interfejsem w Division 2. Ułatwi Ci to pierwsze spotkanie z tytułem. Sekcja posiada opis interfejsu gry, ekwipunku oraz mapy.
- 1. Notyfikacje
- 2. Radar
- 3. Poziom postaci
- 4. Typ przeciwników
- 5. Celownik
- 6. Pancerz oraz liczba punktów życia
- 7. Amunicja
- 8. Umiejętności
- 9. Liczba granatów i pancerzy
- 10. Amunicja broni w kaburach
- 1. Osiągnięcia
- 2. Statystyki ogólne
- 3. Zakładki
- 4. Bronie
- 5. Ekwipunek
- 6. Umiejętności
- 7. Podpowiedzi
- 1. Szczegóły aktywności
- 2. Szczegóły dzielnicy
- 3. Kryjówki
- 4. Baza operacyjna
- 5. Nieznana aktywność
- 6. Punkt kontrolny
- 7. Znane aktywności
- 8. Osada
- 9. Twoja aktualna pozycja
- 10. Misje główne
- 11. Misje poboczne
- 12. Strefa Mroku
- 13. Twierdza
Gra
1. Notyfikacje
W tym miejscu będą pojawiać się wszystkie informacje o zebranych przedmiotach, wydarzeniach w pobliżu, możliwych przerwach technicznych, a także aktywności znajomych.
2. Radar
Głównie służy do nawigacji GPS, wykrywaniu aktywności, przedmiotów oraz oznaczaniu przeciwników - czerwone prostokąty wokół radaru wskazują obecność niezaalarmowanych wrogów.
3. Poziom postaci
W tym miejscu wyświetlany jest poziom Twojej postaci oraz aktualny progres.
4. Typ przeciwników
Nad głowami przeciwników pojawiają się różne kolory w zależności od typu przeciwnika. Przeciwnicy z żółtym zdrowiem są o wiele twardsi niż zwykli i fioletowi. Przeciwników możesz oznaczać, wystarczy przez krótką chwilę trzymać na nich celownik.
5. Celownik
Celownik, oprócz tego, że pokazuje miejsce, w które trafi pocisk, zawiera dodatkowe informacje - informuje o trafieniach i stanie magazynka.
6. Pancerz oraz liczba punktów życia
Górny pasek, złożony z białych prostokątów to pancerz. Uzupełnia się automatycznie poza walką, tak samo jak pasek życia pod nim. Podczas walki możesz uzupełnić pancerz, domyślnie pod klawiszem V.
7. Amunicja
Górna liczba informuje o stanie magazynka w broni, którą trzymasz aktualnie w rękach. Dolna liczba odpowiada za ogólną ilość amunicji do tej broni, jaką masz przy sobie.
8. Umiejętności
W tym miejscu wyświetlają się umiejętności - gdy zostaną użyte, pokaże się szary pasek, który będzie informował o czasie odnowienia Twoich umiejętności.
9. Liczba granatów i pancerzy
W tym miejscu, od lewej, gra informuje o ilości granatów, następna liczba odpowiada za pancerz jaki możesz wykorzystać do uzupełnienia podczas walki.
10. Amunicja broni w kaburach
Liczby te odpowiadają za ilość amunicji w magazynkach w Twoich schowanych broniach (od góry - druga broń główna, broń boczna w postaci pistoletu).
Ekwipunek
1. Osiągnięcia
Tutaj będą wyświetlane naszywki z osiągnięciami - możesz sobie je wybrać na ekranie progresu gry.
2. Statystyki ogólne
W tym miejscu znajdziesz swoje ogólne statystyki - poziom, ulepszone atrybuty (pochodzące z założonych przedmiotów), ilość pancerza, życia, siła Twoich umiejętności oraz aktualna ilość gotówki. Kolory wokół poziomu postaci oznaczają różne bonusy pochodzące ze statystyk Twojego ekwipunku (czerwone wpływają na obrażenia, niebieskie na obronę, żółte na umiejętności - możesz sprawdzić w szczegółach ekwipunku, który przedmiot daje określone współczynniki),
3. Zakładki
Domyślnie za pomocą Q oraz E możesz zmieniać zakładki - na lewo znajdziesz ekran zmiany ubrania (elementy kosmetyczne), w prawo znajdziesz szczegółowe statystyki oraz ilość dostępnych surowców i przedmiotów do wytwarzania. Zaraz obok zakładek wyświetlana jest ilość miejsca w plecaku.
4. Bronie
W tym miejscu ustalasz, jakie bronie będziesz używał podczas walki. Możesz mieć maksymalnie 3 (2 główne i 1 pistolet). To również tutaj możesz instalować mody do broni (wybierając broń i klikając domyślnie F).
5. Ekwipunek
Znajdziesz tu resztę swojego wyposażenia - maskę, plecak, kamizelkę, rękawiczki, kabury oraz ochraniacze na kolana. Każdy przedmiot posiada statystyki wpływające na Twoją postać. W środkowym rzędzie po prawej stronie w tej sekcji znajdziesz również skrzynie, które dostajesz za każdy nowy poziom Twojej postaci (Field Proficiency Cache).
6. Umiejętności
Ta sekcja wyświetla Twoje umiejętności, możesz je zmienić poza walką. Umiejętności możesz również ulepszać i modować.
7. Podpowiedzi
W tym miejscu pojawiają się podpowiedzi, które pomagają w nawigacji po ekranie ekwipunku.
Mapa
1. Szczegóły aktywności
Tutaj znajdziesz dokładne informacje o zaznaczonej aktywności - przynależność, rekomendowany poziom, jeśli jest to misja - nagrody w postaci przedmiotów i punktów doświadczenia.
2. Szczegóły dzielnicy
W tym miejscu znajdziesz ogólne informacje na temat dzielnicy - czy została wyzwolona, która frakcja tam przebywa, czy została odkryta kryjówka, poziom przeciwników.
3. Kryjówki
Kryjówki (safe house) wyzwolone są oznaczone kolorem pomarańczowym (niewyzwolone oznaczone są na biało). Dzięki kryjówkom zdobywasz możliwość wyzwolenia dzielnicy oraz zdobycia punktów SHD. Po wyzwoleniu dzielnicy, będziesz mógł wykonać misję Polowania (Bounty).
4. Baza operacyjna
To tutaj zaczynasz swoją przygodę - znajdziesz w tym miejscu wszystko, sklepy, kwatermistrza, składowany ekwipunek, narzędzia do wytwarzania przedmiotów oraz załogę, która będzie dołączać do Ciebie w miarę postępów w grze.
Po więcej informacji na temat aktywności, zajrzyj do rozdziału Biały dom.
5. Nieznana aktywność
Nieznane aktywności są oznaczone kolorem białym oraz znakiem zapytania. Aktywności w różnej formie (znane, bądź nieznane) pojawiają się losowo na mapie.
6. Punkt kontrolny
Punkty kontrolne (control point) to miejsca stacjonowania jednostek przeciwnika. Przejmowanie ich zapewnia przedmioty w postaci surowców oraz broni i ekwipunku. Czerwone punkty kontrolne są przejęte przez przeciwnika, zielone są sojusznicze.
7. Znane aktywności
Posiadają konkretną ikonę (w tym przypadku jest to sojuszniczy zrzut zaopatrzenia). Ukończenie aktywności zawsze zostaje nagradzane punktami doświadczenia oraz sprzętem.
Po więcej informacji na temat aktywności, zajrzyj do rozdziału Aktywności dodatkowe.
8. Osada
Osady (Settlement), funkcjonują na podobnej zasadzie co baza operacyjna. W pierwszej osadzie, w teatrze, znajdziesz przyszłych członków bazy operacyjnej, którzy będą poszerzali Twoje możliwości (dadzą np. opcję założenia klanu).
9. Twoja aktualna pozycja
Ikona oraz postać pokazują Twoją aktualną pozycję.
10. Misje główne
Oznaczone są turkusowym sześciokątem i mają wpływ na fabułę - to te misje popychają cały progres do przodu.
11. Misje poboczne
Misje poboczne są oznaczone turkusowym mniejszym pięciokątem. Możesz je dostać w Osadach (Settlement).
12. Strefa Mroku
Strefy Mroku (Dark Zone) to strefy bardzo niebezpieczne, jednak są świetnym źródłem nowych broni i ekwipunku.
13. Twierdza
Twierdzy (stronghold) - to miejsca, które są silnie strzeżone przez przeciwników, tylko wysokopoziomowe postacie mogą się tam zapuszczać.