Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Division 2 - poradnik do gry

The Division 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

DPS - wykradania życia (Life Steal) | Build do Division 2 The Division 2 poradnik, wskazówki

Ostatnia aktualizacja: 9 kwietnia 2019

Build postaci w grze Tom Clancy's The Division 2, którego skuteczność opiera się na wykradaniu punktów zdrowia, czyli leczeniu się poprzez zadawanie obrażeń. Jest to build bardzo sytuacyjny i wymagający odpowiedniego ekwipunku, jednak sprawiający, iż postać jest praktycznie niemożliwa do zabicia, a przy tym zadaje absurdalnie wysokie obrażenia. W tym rozdziale znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, by zbudować postać zorientowaną wokół wykradania życia.

Podstawowe informacje

Budując postać, której skuteczność opierać będzie się o wykradanie życia, trzeba będzie zadbać o kilka rzeczy, by mogła ona sprawnie funkcjonować. Do ego celu warto konieczne będą:

  1. Broni główna cechująca się bardzo wysoką szybkostrzelnością. Najlepszym wyborem będzie tutaj, rzecz jasna, pistolet maszynowy (SMG), a w szczególności typu Vector. Broń posiada absurdalnie wysoką szybkostrzelność i jest w stanie zadawać olbrzymie obrażenia, jej skuteczność jest jednak ograniczona do średniego zasięgu. W tym buildzie sprawdzi się jednak wyśmienicie. Ta broń główna powinna posiadać talent Strained, który daje +10% obrażeń krytycznych (Critical Hit Damage) za każde 5% brakującego pancerza.
  2. Plecak (Backpack) z talentem Safeguard. Talent ten sprawia, iż zabicie wroga daje postaci 150% premię do efektów leczenia na 20 sekund. Jest to kluczowy element tego buildu.
  3. Rękawice (Gloves) z talentem Clutch. Ten talent z kolei sprawia, iż każde trafienie krytyczne przywróci 15% punktów zdrowia i 2% punktów pancerza.
  4. Pancerz (Body Armor) z talentem Berserk. Daje on 10% dodatkowych obrażeń od broni dla każdych 10% brakującego pancerza.
  5. Wysoki współczynnik szansy na trafienie krytyczne (Critical Hit Chance). Dzięki temu talent Clutch z rękawic będzie w stanie aktywować się praktycznie przy co drugim trafieniu we wroga, odnawiając gigantyczne ilości punktów zdrowia.
  6. Możliwie wysoki współczynnik zdrowia (Health) - wyjaśnione zostanie to w dalszej części tego rozdziału.
  7. Wykorzystanie specjalizacji Niszczyciel (Demolitionist). Potrzebne są tutaj umiejętności Rozpylacz (Spray and Pray) oraz Reakcja Kryzysowa (Crisis Response). Pierwszy zwiększy obrażenia od PM (SMG) o 15%, drugi sprawi, iż za każdym razem, gdy pancerz postaci spadnie do 0, magazynek broni głównej zostanie przeładowany.

Zdobycie przedmiotów z tymi atrybutami i talentami nie będzie proste i wymagać będzie sporo czasu, jednak efekt jest tego w pełni wart. Szczegółowy opis działania każdej z tych cech znajdziesz w dalszej części rozdziału.

Zdolności aktywne

Build ten jest ciekawy o tyle, iż nie ma tutaj wymagań odnośnie zdolności specjalnych - sprawdzą się tak naprawdę wszystkie, gdyż całą mechanika opiera się na zadawaniu obrażeń przy pomocy pistoletu maszynowego (SMG). Jednakże, dobrym połączeniem jest Wieżyczka (Turret) jako pierwsza zdolność - pozwoli ona odciągnąć uwagę wrogów od postaci - oraz Wyrzutnia Chemiczna (Chem Launcher) z ulepszeniem Wzmacniacz (Reinforcer), która pozwoli w kryzysowej sytuacji przywrócić pancerz postaci.

Ekwipunek

Ekwipunek to najważniejszy element, który przesądzi o skuteczności tego buildu. By mógł on działać, potrzebne będą następujące przedmioty:

  1. Szybkostrzelny pistolet maszynowy (SMG), najlepiej typu Vector. Ważne, by broń miała talent Strained, który oferuje +10% obrażeń krytycznych za każde 5% brakującego pancerza.
  2. Przedmioty zwiększające współczynnik zdrowia i szansy na trafienie krytyczne. Zestaw Wyvern Wear świetnie się tutaj sprawdzi, gdyż domyślnie daje sporą premię do szansy na trafienie krytyczne i obrażeń od tychże trafień, warto też założyć 1 przedmiot z zestawu Mirakami Industries, który oferuje 8% dodatkowych punktów zdrowia.
  3. Rękawice (Gloves) z talentem Clutch, oferującym przywrócenie 15% zdrowia i 2% pancerza przy każdym trafieniu krytycznym.
  4. Pancerz (Body Armor) z talentem Berserk. Dzięki niemu postać otrzyma premię +10% do obrażeń od broni za każde 10% brakującego pancerza.
  5. Plecak (Backpack) z talentem Safeguard. Ten talent z kolei sprawia, iż zabicie dowolnego wroga daje postaci premię 150% do efektów leczenia na czas 20 sekund.
  6. Druga broń główna pozwalająca walczyć na daleki dystans. Pistolety maszynowe to bronie, które są skuteczne maksymalnie na odległość 20-30 metrów, później ich obrażenia drastycznie spadają. Warto zaopatrzyć się w snajperkę (Marksman Rifle) bądź Karabin (Rifle), by móc ściągać cele w oddali - snajperów, inżynierów, medyków.

W tym buildzie dobrze sprawdzić może się także lekki karabin maszynowy (LMG), jednak ważne jest, by miał możliwie wysoką szybkostrzelność - im szybciej broń będzie strzelać, tym większy będzie efekt leczenia. Warto jednak trzymać się SMG z uwagi na spory bonus do szansy na trafienie krytyczne, który oferuje ten tryb broni.

Specjalizacja

W tym wypadku jest to bezapelacyjnie Niszczyciel (Demolitionist). Na szczególną uwagę zasługują tutaj dwie zdolności:

  1. Rozpylacz (Spray and Pray) - zdolność daje do +15% dodatkowych obrażeń od SMG, co da sporego kopa do zadawanych obrażeń.
  2. Reakcja Kryzysowa (Crisis Response) - sprawia, iż magazynek aktualnie wykorzystywanej broni zostaje odnowiony w momencie, gdy pancerz postaci spadnie do 0.

Dokładne działanie tych dwóch zdolności znajdziesz w kolejnym akapicie.

Sposób gry + porady

Gdy pozyskanie przedmiotów będzie już za Tobą, trzeba będzie nauczyć się jak z nich efektywnie korzystać. Cały sposób gry tym buildem oparty jest o synergię kilku czynników. Założenie jest takie, by postać cały czas balansowała na granicy 0 punktów pancerza, przywracając go powyżej tej wartości i obniżając z powrotem do 0. Jest ku temu kilka powodów, mianowicie:

  1. Gdy postać będzie w okolicy 0 punktów pancerza, otrzyma olbrzymie premie do zadawanych obrażeń. Talent Strained (z broni) zaoferuje do 200% dodatkowych obrażeń od trafień krytycznych, z kolei talent Berserk (z pancerza) do +100% dodatkowych obrażeń od broni. To, w połączeniu z bardzo wysokim współczynnikiem szansy na trafienie krytyczne sprawi, że wrogowie padać będą w ułamku sekundy.
  2. By postać pozbawiona pancerza szybko nie zginęła, konieczne było uzbieranie przedmiotów zwiększających poziom zdrowia (+ Health). Pozwoli to postaci spokojnie przetrzymać nawet dłuższe serie wroga.
  3. Tutaj wkracza aspekt wykradania zdrowia, od którego wzięła się nazwa tego buildu. Przy każdym trafieniu krytycznym (postać powinna mieć 50-60 szansy na krytyka), postać regenerować będzie 15% punktów zdrowia i 2% punktów pancerza. Co więcej, gdy uda Ci się kogoś zabić, wartości te na 20 sekund zostaną powiększone o 150% - każde trafienie przywracać będzie więc 37,5% punktów zdrowia i 5% punktów pancerza, przez co po 3 trafieniach krytycznych poziom zdrowia zostanie podniesiony do maksimum. To, w połączeniu z olbrzymią szybkostrzelnością Vectora, sprawi, iż postać będzie niemożliwa do zabicia tak długo, jak będziesz atakować przeciwnika.
  4. W normalnej sytuacji, magazynek Vectora bardzo szybko by się wyczerpał. Tutaj z pomocą przychodzi jednak zdolność pasywna z drzewka Niszczyciela (Demolitionist), a mianowicie Reakcja Kryzysowa (Crisis Response). Gdy tylko pancerz postaci spadnie do 0, magazynek broni uzupełni się do maksimum. Z uwagi na to, że cały czas balansować będziesz na granicy 0 punktów pancerza (przywracanie przy atakowaniu pozwoli utrzymać punkty zdrowia, jednak nie pancerz), co kilka sekund uzupełniany będzie magazynek broni, nawet podczas walki z tylko 1 przeciwnikiem. Podczas walki nigdy nie trzeba będzie więc przeładowywać broni.

Spoglądając na powyższe punkty nie sposób zauważyć prostej zależności - im postać będzie w stanie szybciej strzelać, tym szybciej będzie się też leczyć. Dodatkowe punkty zdrowia sprawią też, iż postać będzie jeszcze wytrzymalsza, gdyż będzie przywracać znacznie więcej punktów zdrowia pojedynczym atakiem. Jeśli tylko będziesz ciągle atakować wrogów, postać nie powinna nigdy zostać zabita.