Jak działa tryb kooperacji (coop) w Division 2? The Division 2 poradnik, wskazówki
Ostatnia aktualizacja: 21 marca 2019
Mimo faktu, iż w Tom Clancy's The Division 2 da się grać w pojedynkę (co opisaliśmy w rozdziale "Czy w Division 2 można grać samemu?), rozgrywka kooperacyjna, w zgranej drużynie, znacząco uprzyjemnia zabawę i zarazem przyspiesza rozwój. Z tego rozdziału dowiesz się, jak działa tryb kooperacyjny w The Division 2.
- Zwiększenie przyrostu punktów doświadczenia i jakości łupów
- Zwiększenie wytrzymałości i siły wrogów
- Czym skutkuje różnica poziomów między postaciami?
Zwiększenie przyrostu punktów doświadczenia i jakości łupów
Generalnie zasada wygląda tutaj tak - im więcej osób jest w drużynie, tym więcej punktów doświadczenia otrzymacie za eliminację wroga i większą szansę będziecie mieć na pozyskanie bardziej wartościowego i/lub liczniejszego łupu z pokonanych wrogów. Wiąże się to jednak ze skutkami ubocznymi.
Zwiększenie wytrzymałości i siły wrogów
Jednym z głównych skutków ubocznych gry w drużynie jest zwiększenie wytrzymałości przeciwników. O ile podczas gry solo wroga da się zabić krótką serią z karabinu szturmowego, bądź jednym celnym strzałem ze snajperki, tak w czasie gry w drużynie będzie to znacząco utrudnione. Przy dwóch graczach wrogowie nie będą zauważalnie wytrzymalsi, przy czterech jednak trzeba będzie zadać przeciwnikom znacznie więcej obrażeń, by się ich pozbyć. Podobnie sprawa wygląda z zadawanymi przez nich obrażeniami - grając w pojedynkę postać jest w stanie wytrzymać nawet kilkanaście trafień, w czteroosobowej grupie niektórzy wrogowie będą w stanie powalić Cię jednym strzałem.
Czym skutkuje różnica poziomów między postaciami?
Co się jednak stanie, gdy w drużynie znajdą się postacie o różnych poziomach doświadczenia? Czy oznacza to, iż niektórzy będą się nudzić, nie zdobywając punktów doświadczenia, podczas gdy inni padać będą na ziemie od byle trafienia? Otóż nie, gdyż w grze zaimplementowane jest skalowanie poziomów postaci w grupie. Generalnie opiera się to o następujące założenia:
- Poziom postaci w grupie skalowany jest do postaci o najwyższym poziomie. Jeśli więc w drużynie są 4 postacie o poziomach 20,22, 23 i 24, gracze z poziomami 20,22 i 23 otrzymają skalowanie do poziomu 24. Wszystkie ich statystyki zostaną odpowiednio podniesione, by odzwierciedlać stan, w którym byłyby na tym właśnie poziomie.
- Wszyscy wrogowie, z którymi będziecie walczyć, będą na poziomie postaci o najwyższym poziomie doświadczenia.
- Każdy zdobywał będzie przedmioty dostosowane do poziomu jego/jej postaci. Gracz na 20 poziomie otrzyma przedmioty na poziom 20, gracz na 22 poziomy na 22 i tak dalej.
- Punkty doświadczenia zdobywane będą w ilości odpowiadającej oryginalnym poziomom postaci, tak jakby grały w drużynie o ich poziomie postaci.
Dzięki temu mechanizmowi, gracze o różnych poziomach doświadczenia będą w stanie bez problemu grać razem ze sobą, bez obawy o utratę punktów doświadczenia.
Uwaga - o ile poziomy i statystyki postaci zostaną odpowiednio zeskalowane, o tyle postać o odpowiednio niskim poziomie i tak będzie mniej skuteczna, z uwagi na nieodblokowane jeszcze zdolności i/lub ich ulepszenia, talenty, a także rangi przedmiotów. Nie warto więc jako postać na 5 poziomie dołączać do gracza na 30, bo gra będzie i tak bardzo trudna.