Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga 3 - poradnik do gry

The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 The Banner Saga 3 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 27 lipca 2018

Na stronie znajduje się opis przejścia dwudziestego rozdziału gry The Banner Saga 3 - Żyjemy i żyć będziemy (We Live as We Will Live). W rozdziale tym ponownie powraca się do Arberrang. Karawana dowodzona przez Rooka lub Alette musi wyruszyć na nowy patrol. W dalszej części rozdziału drużynę czekają z kolei m.in. ważna decyzja oraz nowa mechanika powiązana z utrzymywaniem jak najdłużej kontroli nad oblężonym miastem.

Arberrang - podróż do bramy

Rozdział ten może przebiegac w nieco inny sposób w zależności od tego czy wcześniej (w rozdziale 18) zamordowałeś Ruggę czy pozostawiłeś go przy życiu, a także czy zgodziłeś się działać pod jego sztandarem - Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Rozdział ten może przebiegac w nieco inny sposób w zależności od tego czy wcześniej (w rozdziale 18) zamordowałeś Ruggę czy pozostawiłeś go przy życiu, a także czy zgodziłeś się działać pod jego sztandarem. Jeśli Rugga nie zginął to dowiesz się od Aleo, że został uwolniony.

Możesz wykorzystać okazję do tego żeby odpocząć, odwiedzić targowisko i awansować bohaterów, lub od razu kliknąć na bramie i wyruszyć na nowy patrol. Jedno z pierwszych wydarzeń może dotyczyć centaurów i szczegóły sytuacji objaśni Ubin. Możesz zignorować problem, oddelegować jednego z centaurów z drużyny do zajęcia się sprawą lub osobiście spotkać się z centaurami i zaoferować im ochronę - ten ostatni wariant zachowania jest najlepszy, bo zdobędziesz 23 wojowników.

Kolejne wydarzenie może dotyczyć spotkania z brygadzistą (Foreman), który poprosi drużynę o pomoc w naprawianiu murów. Możesz zignorować mężczyznę (spadek morale), oddelegować małą grupę osób (-5 wojowników) lub oddelegować dużą grupę osób do pomocy (-20 wojowników). Ten ostatni wariant pozwoli najszybciej naprawić mury, ale od karawany odłączy się najwięcej wojowników.

W trakcie patrolu karawanę mogą zatrzymać żebracy i poprosić o pomoc. Możesz podarować im 5 jednostek zapasów, zignorować żebraków (żadnych zmian - członkowie karawany wyrażą zrozumienie dla tej decyzji) lub złożyć żebrakom pustą obietnicę (spadek morale).

W drodze do bramy drużynę może też zatrzymać kobieta oskarżająca bohaterów o mordowanie drążycieli. Wybór reakcji wpłynie na to ile osób może potencjalnie przyłączyć się do karawany. Najlepiej wybrać drugą opcję dialogową (poproszenie o podtrzymywanie nadziei i złożenie obietnicy rozwiązania konfliktu - powyższy obrazek), dzięki czemu zyskasz aż 112 członków klanu.

Po zbliżeniu się do bramy miasta może załączyć się dodatkowa scenka i stanie się tak jeśli Rugga nadal żyje. Przebieg spotkania może różnić się w zależności od tego jak zachowałeś się w rozdziale 18 gdy Rugga był jeszcze więziony. Jeśli zgodziłeś się reprezentować jego sztandar to nie spodoba się to niektórym osobom z karawany - spadnie morale i od karawany może się odłączyć nawet 100 członków klanu. Możliwa jest też sytuacja, że trzeba będzie rozegrać nową bitwę z ludźmi Ruggi. Nie będzie to jednak wymagająca potyczka.

Niezależnie od takie jakie wydarzenia załączały się w drodze do bramy oraz już po zbliżeniu się do niej kolejna scena jest odgórnie narzucona - Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Niezależnie od takie jakie wydarzenia załączały się w drodze do bramy oraz już po zbliżeniu się do niej kolejna scena jest odgórnie narzucona. Pojawi się Zefr i mianuje siebie na nowego lidera.

Po tym jak Zefr oddali się możesz zostać zmuszony do podjęcia ważnej decyzji i pokazuje ją dołączony obrazek:

  1. Otwarcie bram dla drążycieli. Akcja ta nagrodzona zostanie osiągnięciem Gest pokoju (Peace Offering), ALE jej konsekwencją będzie doprowadzenie do śmierci Rooka lub Alette.
  2. Pozostawienie zamkniętych bram. W tym przypadku nic dodatkowego się nie wydarzy.

Arberrang - rozbite miasto

Do kolejnej części opisywanego rozdziału dotrzesz niezależnie od tego jak zachowałeś się bramie (i niezależnie od tego czy przyczyniłeś się do śmierci Rooka/Alette) - Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Do kolejnej części opisywanego rozdziału dotrzesz niezależnie od tego jak zachowałeś się bramie (i niezależnie od tego czy przyczyniłeś się do śmierci Rooka/Alette). Przedstawiona ci zostanie nowa mechanika dotycząca starań o przetrwanie jak najdłużej w oblężonym Arberrang. Podjęte wcześniej decyzje oraz liczebność karawany będą miały wpływ na to ile dni oblężenia miasto jest w stanie wytrzymać. Oto lista rzeczy, które gra weźmie pod uwagę:

  1. Niezniszczone fragmenty muru - Każdy nienaruszony fragment doda do "licznika" 30 godzin.
  2. Stan posiadanych zapasów - Każda jednostka zapasów doda do "licznika" około 1 godziny.
  3. Liczba varlów wchodzących w skład karawany - Każdych 4 varlów to około 1 dodatkowa godzina.
  4. Liczba wojowników wchodzących w skład karawany - Każdych 4 wojowników to około 1 dodatkowa godzina.
  5. Liczba członków klanu wchodzących w skład karawany - Każdych 6 członków klanu to 1 dodatkowa godzina.

W naszym przykładzie po zsumowaniu wszystkich wartości zagwarantowaliśmy sobie 15 dni oblężenia. Nie musisz przejmować się tą wartością już teraz, bo "odliczanie" rozpocznie się dopierwo w rozdziale 21 i będzie dotyczyło karawany Ivera. Warto przy okazji zaznaczyć, że nie jest to ostateczna ilość czasu jaką Iver i inni towarzysze będą mieli na osiągnięcie celu podróży podczas gdy Arberrang będzie starało się przetrwać oblężenie. Nie musisz więc powtarzać całego rozdziału czy nawet całej gry jeśli gra wyliczyła niewielką liczbę dni jakie miasto jest w stanie przetrwać.

Po zapoznaniu się z podsumowaniem na temat stanu przygotowań do oblężenia załączy się nowa rozmowa z Zefr - Rozdział 20 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Po zapoznaniu się z podsumowaniem na temat stanu przygotowań do oblężenia załączy się nowa rozmowa z Zefr.

Na sam koniec rozdziału może dojść do jeszcze jednej bitwy, w której do pokonania będą osoby z rozwścieczonego tłumu. W bitwie tej musisz stawić czoła grupie stosunkowo słabych przeciwników, przy czym ma ona dodatkowe utrudnienie - nie możesz doprowadzić do powalenia na ziemię żadnego z odnowicieli (Mender). Postacie te zaznaczone zostały na powyższym obrazku. Odnowiciele mogą brać udział w walkach tak samo jak główni członkowie drużyny. Każdy z nich dysponuje umiejętnością Odnowienie, która regeneruje (zazwyczaj tylko częściowo) pancerz wybranego sojusznika. Najlepiej jest wybrać do tej bitwy więcej varlów, którzy mogą skuteczniej utrudniać przeciwnikom dotarcie do odnowicieli. Eliminuj najpierw te osoby, które się do nich niebezpiecznie zbliżą. W trakcie przejmowania kontroli nad odnowicielami najlepiej jest utrzymywać ich na tyłach i nie angażować ich do głównych walk.

Po wygranej bitwie załączy się cut-scenka i rozdział zostanie zakończony.