Rozdział 17 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 The Banner Saga 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2018
Na stronie znajduje się opis przejścia siedemnastego rozdziału gry The Banner Saga 3 - Dzierżąc nad głową migoczące światło (Raising High Their Shining Light). To pierwszy rozdział spośród tych śledzących losy Ivera oraz towarzyszących mu Juno i Eyvinda. Drużyna ta podróżuje wraz z Krukami (Ravens) w stronę Strand.
Podróż do Strand
Rozdział ten rozpocznie rozmowa, w której wezmą udział wszystkie główne postacie - Iver, Juno i Eyvind. Wybrana opcja dialogowa odnośnie wyzwolenia umysłu Folki nie wpłynie na dalszy przebieg wydarzeń.
Po dotarciu do Strand załączy się cut-scenka ze zbadania zniszczonej głównej sali. Drużynę czeka w tej lokacji pierwsza bitwa ze Spaczonymi (Warped). W bitwie tej muszą wziąć udział wiedźma Alfrun, Eirik oraz Valgard. Pozostałych trzech bohaterów możesz dobrać wedle własnego uznania. Po rozpoczęciu bitwy Alfrun, Eirik i Valgard będą rozstawieni na środku planszy blisko siebie i nie możesz zmienić ich położenia. Pozostali członkowie drużyny mogą już wybrać miejsce startu. Najlepiej umieścić ich wszystkich po lewej lub po prawej stronie w zależności od grupy potworów, którą będziesz chciał zaatakować jako pierwszą.
Największe zagrożenie w tej bitwie stanowią większe odmiany spaczonych. Są one bardziej wytrzymałe i jeden z ich ataków pozwala kraść punkty woli. Musisz także wiedzieć, że każdy pokonany spaczony pozostawia po sobie prochy spaczonych i dotknięcie ich odbiera bohaterowi 1 punkt woli. Warto o tym pamiętać i unikać przechodzenia przez pola gdzie zginęły potwory. Zagrożeniem jest także ognista dziura ze środkowej części mapy - ona z kolei w momencie kontaktu odbiera 1 punkt obrażeń siły. Staraj się ją obchodzić od północy lub od południa.
W trakcie tej bitwy oraz wszystkich kolejnych z udziałem Ivera, Juno i Eyvinda możesz pomagać sobie włócznią Valek (Valka Spear), która rzuca czar wyładowania łańcuchowego. Włócznię ładuje się dzięki zabijaniu wrogów i maksymalnie może ona zgromadzić 3 ładunki. Atakuj z jej pomocą tych wrogów, którzy stoją blisko siebie.
Po wygranej bitwie załączy się nowa rozmowa, w której wezmą udział wszystkie główne postacie. Dzięki przyłączeniu wiedźmy Alfrun do drużyny otrzymasz automatycznie osiągnięcie Which Witch (oprócz niej do ekipy dołączą też Eirik oraz Valgard).
Główna bitwa rozdziału
Tuż po oddaleniu się od Strand załączy się scenka z Folką, która wyzwoli się z zaklęcia umysłu. Wybana opcja zachowania nie wpłynie na dalszy przebieg tego rozdziału. Wszystkie warianty prowadzą do konieczności stoczenia większej bitwy.
Finałową bitwę w tym rozdziale cechuje szereg unikalnych rozwiązań:
- Nie możesz wybrać kto przystąpi do bitwy - domyślnie będą to Folka, Oli, Sparr, Iver, Eyvind oraz Juno. Na szczęście drużyna niekoniecznie będzie musiała pozostać w takim składzie aż do samego końca walk.
- Nie możesz rozstawić drużyny przed bitwą. Bohaterowie rozpoczynają rozstawieni blisko siebie w samym centrum mapy. Możesz bronić się w tym miejscu, podzielić drużynę na dwie mniejsze czy wyruszyć całą drużyną w stronę jednej z grup Spaczonych.
- Na osi czasu u dołu ekranu oprócz informacji o kolejności wykonywania ruchów wyświetlana jest w tej bitwie dodatkowo informacja o tym po upływie ilu tur zjawią sie posiłki. Posiłki nie nadejdą jeśli zdołasz zabić przed czasem wszystkich Spaczonych - w przypadku pierwszej fazy bitwy jest to aż 40 tur i powinno to być wystarczająco dużo czasu na odniesienie zwycięstwa.
- Potwory atakują falami - możesz obronić się przed wszystkimi falami lub uciec przed pokonaniem wszystkich Spaczonych. Nie możesz uciec w dowolnym momencie bitwy. Decyzję tę musisz podjąć po pokonaniu wszystkich przeciwników z danej fali. Ucieczka jest dobrym pomysłem tylko jeśli wszyscy dostępni bohaterowie są mocno ranni. Oznacza ona bowiem zdobycie mniej punktów sławy i w niektórych bitwach może mieć też inne negatywne konsekwencje.
- Jeśli zdecydujesz się na pozostanie na polu bitwy to możesz podmienić członków drużyny przed przystąpieniem do walk z potworami z kolejnej fali. Koniecznie korzystaj z tego ułatwienia i wycofuj z pola bitwy tych bohaterów, którzy odnieśli większe obrażenia. Zastąpuj ich postaciami, które są w pełni zdrowe. W przypadku opisywanej bitwy możesz też przed rozpoczęciem drugiej fazy nareszcie powybierać tych bohaterów, którzy najbardziej ci odpowiadają.
- Czerwone strzałki na obrzeżach planszy informują o miejscach, w których w kolejnej fali pojawią się potwory. Weź to pod uwagę przy rozstawianiu bohaterów. Nie ustawiaj członków drużyny zbyt blisko tych miejsc ani na polach, które pozwoliłyby potworom na ataki od flanki.
- W opisywanej bitwie do pokonania są dwie fale Spaczonych. Jeśli nie uciekniesz i pokonasz wszystkie potwory to zostaniesz nagrodzony Amuletem kołodzieja (Waywright's Amulet) (przedmiot 9 poziomu; -1 do generowanego zagrożenia; +2 do ruchu; +3 do rangi talentów wysiłku).
Po zakończonych walkach czeka Cię rozmowa z Folką. Ma ona liniowy przebieg i zostanie przerwana wraz ze spostrzeżeniem Bolverka. W tym momencie rozdział zakończy się.