Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Banner Saga 3 - poradnik do gry

The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 The Banner Saga 3 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2018

Na stronie znajduje się opis przejścia osiemnastego rozdziału gry The Banner Saga 3 - Niestety, morze wciąż jest wielkie i martwe (Alas, the Sea is Still Deep and Wide). W rozdziale tym ponownie przejmiesz kontrolę nad karawaną prowadzoną przez Rooka lub Alette. Rozdział ten kontynuuje temat oblężenia Arberrang i zakłada również stoczenie pojedynku z bossem - Ruiną.

Oblężenie

Rozdział ten rozpoczyna się od spotkania z więzionym Ruggą - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Rozdział ten rozpoczyna się od spotkania z więzionym Ruggą. Opcje dialogowe wybierane w tej konkretnej rozmowie nie odgrywają znaczącej roli, choć unikalną reakcją jest możliwość pobicia Ruggi. Niezależnie od wybieranych dialogów spotkanie przerwane zostanie w momencie zniszczenia fragmentu muru przez ogromną kotwicę. Będzie to oznaczało konieczność przystąpienia do walk.

Pierwsza bitwa ma podobne założenia do jednej z poprzedniego rozdziału, bo dręczyciele (dredge) będą atakowali falami. Możesz odeprzeć tylko jedną falę i uciec z pola bitwy lub postarać się wytrwać do samego końca. W trakcie pierwszej fazy walk uważaj przede wszystkim na silnego anihilatora, któremu najpierw dobrze jest zniszczyć pancerz. Nietypowo walczy się ze skradaczami, które mogą ukrywać się i czekać na okazje do ataków z zaskoczenia. Potwory te nie zadają na szczęście ogromnych problemów, choć możesz zatrzymany jeśli podczas przemieszczania się po planszy wpadniesz na pole z niewidzialnym skradaczem. Pamiętaj też o liczbie na osi czasu informującej o przybyciu posiłków. Postaraj się wyeliminować wszystkich dręczycieli zanim to nastąpi.

Jeśli chcesz rozegrać całą bitwę to musisz rozprawić się z trzema grupami przeciwników. Pewnym ułatwieniem jest to, że dręczyciele będą docierali wyłącznie od strony uszkodzonego muru. Utrudnieniem jest z kolei to, że w kolejnych falach na polu bitwy będą pojawiały się głównie silniejsze potwory (staraj się atakować każdego z nich kilkoma bohaterami). Za przetrwanie do samego końca możesz zostać nagrodzony Butelką wiosennego miodu (Meadspring Bottle) (przedmiot 12 poziomu; +1 punkt woli i obrony na turę; +1 do przełamania obrony; ochrona przed śmiercią o ile siła nie wynosi 1; -2 do ataku siły).

Po walkach głównego bohatera powinien zatrzymać Tryggvi - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Po walkach głównego bohatera powinien zatrzymać Tryggvi. Nie przerywaj przedwcześnie tej rozmowy. Pozwól Tryggviemu na zadawanie pytań i napij się wspólnie z nim. Za wytrwanie do samego końca spotkania zostaniesz nagrodzony Naszyjnikiem Tryggviego (Tryggvi's Necklace) (przedmiot 8 poziomu; +20% na trafienie krytyczne; +3 do rangi wszystkich talentów).

W kolejnym spotkaniu wezmą udział Oddleif, Hakon i Fasolt i jego wynikiem będzie odłączenie się dużej grupy varlów od karawany. Najważniejsza jest końcowa część tego spotkania (powyższy obrazek). Możesz:

  1. Poprosić varlów o wyświadczenie przysługi i wzięcie udziału w walkach (pierwsza opcja z listy) - Fasolt odejdzie.
  2. Obrazić varlów (druga opcja z listy) - Fasolt i Hakon odejdą.
  3. Nakłonić varlów do pomocy poprzez przekazanie im połowy posiadanych zapasów (trzecia opcja z listy) - To najlepsze rozwiązanie, które gwarantuje uzyskanie pomocy ze strony varlów.

Patrolowanie murów

Kliknij na bramie żeby wyruszyć na patrol wzdłuż murów - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Kliknij na bramie żeby wyruszyć na patrol wzdłuż murów. Pierwsza bitwa z dręczycielami powinna załączyć się już po krótkiej chwili. Największe zagrożenie w niej stanowi większy potwór wyposażony w tarczę, przy czym musisz mieć też na uwadze drążycieli posiadających proce, którzy mogą podrzucać ładunki wybuchowe.

Po wygranej bitwie wznowisz patrol i wpadniesz wkrótce na postacie próbujące naprawić mury. Możesz pomóc im w tym zadaniu (stracisz w ten sposób trochę czasu), oddelegować członków klanów do prac naprawczych (od karawany odłączy się 20 osób) lub zignorować ich i skupić się na dalszym patrolowaniu murów.

Po dotarciu w pobliże przystani otrzymasz informację o dezerterach próbujących uciec łodziami z miasta. Możesz pozwolić im na to pomimo świadomości, że nie przeżyją na wodzie, przegonić tłum (część osób pozostanie w mieście, ale stracisz trochę czasu) lub zmusić Petrusa do zatrzymania okrętów i rozebrania ich w celu pozyskania drewna do odbudowy murów (sporo osób pozostanie w mieście i zyskasz materiały do odbudowy, ale stracisz w ten sposób najwięcej czasu).

Wkrótce spotkasz Nid. Dwie pierwsze opcje dialogowe doprowadzą do jej odejścia. Ostatnie trzecia opcja (nazwanie jej zachowania tchórzliwym) pozwoli nakłonić ją do pozostania.

Następna scena dotyczy napotkanych bezbronnych osób. Możesz pozostawić przy nich część własnych wojowników (odłączą się od karawany), zaatakować dręczycieli (do karawany przyłączy się 54 członków klanu) lub wezwać napotkane osoby do schronienia się za tarczami (do karawany dołączy 13 członków klanu i poprawi się morale).

Jeśli spędziłeś zbyt dużo czasu pomagając innym osobom na patrolu to bohaterów dościgną ludzie Ruggi i zamordują Egila - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Jeśli spędziłeś zbyt dużo czasu pomagając innym osobom na patrolu to bohaterów dościgną ludzie Ruggi i zamordują Egila. Możesz przystąpić do walk z nimi lub pozwolić Petrusowi rozprawić się z nimi. W przypadku przystąpienia do walk będziesz musiał pokonać niewielką i niezbyt silną grupę bandytów. Warto jednak w tej bitwie postarać się uniknąć kontuzji żeby nie mieć osłabionych bohaterów przed zbliżającą się znacznie trudniejszą bitwą.

Po powrocie do wielkiej sali usłyszysz bicie dzwonów oznaczające śmierć króla. Musisz spotkać się z Ruggą. To ważne spotkanie, bo ma ono kilka zupełnie różnych zakończeń. Decyzję podejmuje się w końcowej części rozmowy (powyższy obrazek). Możesz:

  1. Zgodzić się na połączenie sił z ludźmi Ruggi. Decyzja ta wybitnie nie spodoba się Oddleif.
  2. Zaatakować Ruggę. Wariant ten oferuje dodatkowy wybór. Możesz jedynie pobić Ruggę lub zdecydować się na zamordowanie go.
  3. Zignorować propozycję Ruggi i odejść.

Po zakończonym spotkaniu z Ruggą możesz także opcjonalnie porozmawiać z Ludinem i Yrsą. W trakcie tej rozmowy dobrze jest wyczerpać wszystkie opcje dialogowe. Nie podejmuje się tu żadnych decyzji, aczkolwiek spotkanie nagradzane jest poprawieniem się morale karawany.

Pojedynek z bossem - Ruina

Musisz przystąpić do pojedynku z Ruiną i innymi dręczycielami - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry

Musisz przystąpić do pojedynku z Ruiną i innymi dręczycielami. Zanim wyruszysz na pole bitwy możesz opcjonalnie odwiedzić namiot bohaterów żeby awansować/wyposażyć członków drużyny, a także zajrzeć na targowisko.

Opisywana bitwa jest najtrudniejszą do tej pory. Oto kilka ważnych informacji na jej temat:

  1. Do pokonania są Ruina oraz grupa dręczycieli. Rozprawienie się z bossem (Ruiną) nie doprowadzi do automatycznego zakończenia walk. W celu wygrania bitwy musisz docelowo pokonać wszystkie potwory, przy czym wskazane jest skupienie się w pierwszej kolejności na Ruinie, gdyż jej ataki mogą zadawać największe obrażenia.
  2. Dodatkowym utrudnieniem są przeszkody na polu bitwy. Unikaj przechodzenia przez ogniste dziury, bo każdy kontakt z ogniem oznacza utratę 1 punktu zdrowia. Gruzowiska możesz omijać lub niszczyć je (dobry pomysł jeśli dowodzisz jakimiś varlami).
  3. Niedługo po rozpoczęciu bitwy do walk powinni dołączyć sojusznicy - varl Ubin oraz dwa centaury. Ubin powinien okazać się cennym pomocnikiem. Centaury to raczej "mięso armatnie" i będą mogły pomagać w odwracaniu uwagi wrogów od głównych bohaterów.

Ruina dysponuje szeregiem unikalnych umiejętności i każda z nich jest kłopotliwa:

  1. Boss rozpoczyna bitwę z niepełnymi paskami zdrowia i pancerza, ale jest w stanie regenerować się. Jest to możliwe dzięki umiejętności Nieprzekraczalna bariera (Immovable Object), która otacza bossa polem ochronnym (przykład na powyższym obrazku). Możesz podjąć próbę zniszczenia bariery żeby zatrzymać proces regeneracji lub sama ona zniknie po tym jak Ruina powróci do pełni sił. Pierwszej tego typu regeneracji prawdopodobnie nie uda ci się powstrzymać. Powinieneś dążyć do pokonania Ruiny zanim ponownie otoczy się barierą ochronną, gdyż umożliwi to jej odzyskanie straconych punktów zdrowia i pancerza.
Dopiero gdy Ruina polegnie zajmij się na dobre innymi potworami przebywającymi na polu bitwy - Rozdział 18 | Opis przejścia gry The Banner Saga 3 - The Banner Saga 3 - poradnik do gry
  1. Boss jest w stanie wyprowadzać silne ataki dystansowe. Ruina dysponuje też pasywną zdolnością, która umożliwia jej na odpychanie innych jednostek od siebie po tym jak rozpocznie się jej tura.
  2. Inna silna umiejętność Ruiny to Obezwładniająca siła (Irresistible Force). Przykład użycia tej zdolności pokazuje powyższy obrazek. Umiejętność ta ma dwie fazy działania. W pierwszej fazie kamień grawitacyjny przyciąga do siebie wszystkie zaatakowane jednostki. W drugiej fazie kamień eksploduje i dochodzi do tego wraz z nadejściem tury Ruiny. Powinieneś postarać się odsunąć od kamienia jak najwięcej bohaterów w poprzedzających tę eksplozję turach (tzn. wyjść poza okręgi widoczne na ziemi).

Dopiero gdy Ruina polegnie zajmij się na dobre innymi potworami przebywającymi na polu bitwy. Za pokonanie bossa otrzymasz osiągnięcie Ruined. Na sam koniec czeka Cię jeszcze rozmowa m.in. z Oddleif i Ubinem. Po niej awansujesz do kolejnego rozdziału gry.